SH Bankörning på Kinnekulle söndag 26 Sep

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Nitrous skrev:
Har du otur eller vad? Förra veckan så hade du skjutit du veven, och nu lådan :yoparty , snacka om hårdrock!
Jag blev mäkta förvånad över att ditt blåryk gick så bra som den gjorde trots den milda graden av oljrök och lukt bakom. Men nu såg jag att den var borrad så det lär väl ha bidragit till krutet i motorn.

Bara att laga o fixa så ses vi nästa år :tummenupp

/Nitrous



Snabbmeckade för att få ihop den till den här dan!

Där av en skadad kolvring och vad som hänt i lådan vet jag inte!
Men det gick ju att åka!

Ska fixa till den i vinter med lite vassare kammar och mer portning...


Sen så ska jag lära mig köra också! :rolleyes:
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Marcus skrev:
Hehe, jaså det var din "tvåtaktsblade" man såg. Man blev lite konfundersam när man låg bakom ut på rakan och såg hur din hoj drog iväg såpass bra för att ryka så mycket... :D

Lägger ut en dimma för att förvilla konkurrenterna! :hihi
 

tomas_e

Kenta
Gick med
16 Jan 2004
Ort
Trosa
Hoj
Fireblade 1000-04, Junisens Ktm 50 pro junior
Liwa1 skrev:
Sorry grabbar b(DaGas och Tomas) Vi var på en internetbefriad plats då när ni skrev.

Nu kommer vi inte ha fler körningar i år. Men jag kommer gå ut om info för Gotland Ring 2005 innan året är slut :)

/Liwa1

Detta var det roligaste jag gjort, med brallorna på :D , det är helt klart! Vill tacka såväl Marcus :tummenupp som trots mitt datastrulande fixade sakerna fint när vi väl träffades på banan. Jag körde i den lugna gruppen med , tror R2 :Bugar , var instruktör hjälpte till med spårval osv. Kanonkul och kanonvettigt för mig som är återfallsförare efter ett uppehåll på 6 år. Ja tack allihopa det var väldigt trevligt och kul! Tycker emellertid lite synd om See yaa som fick va med som materialare igår (nån har korpat hans hoj), han var småsugen tror jag!!!
Sen måste jag säga att F_N vad alla kör bra ta mig f_n, mycket imponerande. Var lite orolig för hormonstinna spännissar som skulle snurra upp en på läktarn men det var helt obefogat!
// Kent
 
Last edited:

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Ort
St Höga
Hoj
R1-01, no more
Mkt bra dag, var tyvärr tvungen att lägga ner efter 3 pass då polaren hade alltför ont i ett knä och mitt bakdäck börjat sladda lite för mycket i utgångarna!
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
Visste inte om jag skulle plocka upp den då jag inte visste vems det var. Om nån frågade skulle jag iaf kunna säga vart den ligger. Jag sprang runt o letade efter mitt högra luftintag på hojen som jag hade tapat på slutet av målrakan.
:tummenupp

Med risk för att det luktar lite Bregott så såg din körning grymt bra ut. :Bugar
(Bilkörningen är en annan sak, låg bakom dig en stund i en vit skåpbil :hihi)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Så var den dagen redan över :(

Ja ja, vi får sitta hemma och spela motogp på x-box, mecka, snacka skit här på SH och fundelera lite på ERF till nästa år under vintern. För nu börjar kylan komma.

Men tacka alla för en underbar dag på Kullen såhär sent på året. Vilket väder, vilka körningar och underbara människor.

Flaggvakter: Jo det borde vi haft nya då dom vi bokat var sjuka. Jag lovar att vi ska bättra oss. Det är svårt att få tag i bara....alla vill liksom köra :va
Sen brukar det inte vara så kul att sitta flaggvakt....trots att vi faktiskt betalar dessa personer som tar på sig att hjälpa er förare på banan med att flagga.

Olyckor: Dom flesta olykorna var i oförsäkrat/RR. Det är ingen tävling och kanske ska man som förare där lätta lite på gasen och inte köra över sin förmåga. Vet att det är svårt, för man vill köra snabbare och avancera. Fast faktum är att köra jämt och snabbt ger bättre resultat än köra ubersnabbt och få varv i en tävling ;)
Det är inte träning eller tävling vi anordnar, utan en trafikövning. Där man ska lära sig hantera sin mc.

Trots olyckorna så var det värsta ett stukat knä (vad jag vet idag och nu i allafall). Det är skönt att alla är okej. Tråkigt att några fick lämna in tidigt på dagen bara.
Men ni som har lite skönhetsjustering att göra på hojarna har nu något att göra i vinter :tummenupp

Kamikaz Kid, när ska din hoj var helt hel och du inte behöva stress och akutmecka???????

Swedie åker inte fort, han bara käkar bullar :tungan

Tack alla och vi ses på bankörningar nästa år.

/Liwa1
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Liwa1 skrev:
Kamikaz Kid, när ska din hoj var helt hel och du inte behöva stress och akutmecka???????

/Liwa1


Stressad var jag inte..
Hann ju T.O.M. bänka den innan...

Tror det blev måttliga 153 bakhjuls pållar.
Men ett vrid på 145 Nm på veven.. (uträknat av Henning!)
Samt en oljeförbrukning högre än min Grön vita pickis! :yoparty

Men ska lägga lite tid på motorn i vinter och få bort alla problem...
Den står under ständig utveckling... :banana

Ill be back!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
:tummenupp

Med risk för att det luktar lite Bregott så såg din körning grymt bra ut. :Bugar
(Bilkörningen är en annan sak, låg bakom dig en stund i en vit skåpbil :hihi)
jo jag funderade vem det var som låg bakom i skåpbilen..... hehe. Jag ville komma hem, men sen blev jag hungrig vid örebro. Förväntade nästan att du skulle haka efter mig... då du legat bakom och ollat min hoj i farten typ hela vägen.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Swedie skrev:
jo jag funderade vem det var som låg bakom i skåpbilen..... hehe. Jag ville komma hem, men sen blev jag hungrig vid örebro. Förväntade nästan att du skulle haka efter mig... då du legat bakom och ollat min hoj i farten typ hela vägen.
Vem fan vill inte olla din hoj :rolleyes: Jag gjorde det faktiskt när du inte såg :tomten


Liwa1: kör jag inte nästa bandag, så kan jag nog ställa upp som flaggvakt(om jag nu kommer dit på ngt sätt :7peta
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
Verkligen en kanon dag :tummenupp
Hoppas på fler körnigar på kullen nästa år. Var min första bankörning men absolut inte den sista. Det har aldrig vart så kul att köra hoj.

Fick till mitt första knäskrap :yoparty
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
jo jag funderade vem det var som låg bakom i skåpbilen..... hehe. Jag ville komma hem, men sen blev jag hungrig vid örebro. Förväntade nästan att du skulle haka efter mig... då du legat bakom och ollat min hoj i farten typ hela vägen.
Nu var det inte jag som låg bakom dig på vägen hem utan en bit på vägen till Ringen. Du körde om en röd Golf där man inte förväntar sig att någon ska köra om, det var något vitt heldraget sträck i backen.... ;)
Sen lärde du mig en helt ny teknik för att undvika fartkamerorna, trodde du fått tokspel och skulle släppa om mig på insidan :rofl
 

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vårgårda
Hoj
gsxr1000 -03
Grymt kul dag!!! håller med tidigare som sagt det, synd att det inte är lika kul att köra på gatan sen.

En fråga... Vem hade den röd/svarta r1 som körde som ..... Antar att det var Swedie eller?? Grymt kul att se. Först tittar man i backspegeln å där är det tomt, sekunden senare swichar det förbi jämte en!!

Verkar som hojen gick rätt bra... plus en rätt "duglig" förare :)

Tack igen för ett väldigt välordnad bandag!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
Nu var det inte jag som låg bakom dig på vägen hem utan en bit på vägen till Ringen. Du körde om en röd Golf där man inte förväntar sig att någon ska köra om, det var något vitt heldraget sträck i backen.... ;)
Sen lärde du mig en helt ny teknik för att undvika fartkamerorna, trodde du fått tokspel och skulle släppa om mig på insidan :rofl
ahåå! Jasså.. hoppsan jaru! jag hade lite bråttom. Men polisen verkade inte bry sig då de körde om mig när jag låg i 110...

Tomas, jo det var jag. :) brum brum :martialar
 

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vårgårda
Hoj
gsxr1000 -03
aha anade faktiskt det. Men det är väl kul för dig att köra kring koner ibland också. Jag lyckades aldrig se dig, bara när du var ute på banan, såg väl dig knappt då heller.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kamikaze kid skrev:
Tittar i backspegeln?
Ta bort dom när du kör på bana!

Precis :tummenupp , backspeglar är endast negativt på bana. Du ska inte kolla bakåt utan koncentrera dig på Din körning.
Jag gick faktiskt och sa till dom jag såg med backspeglar och delade gladeligen ut tejp om dom inte gick att demontera eller vika in.

Så nästa år tar du bort speglarna till banåkningen så ska du se att du kör lite snabbare när du inte behöver "tänka" på dom andra som är snabbare :)

Vi ses 2005 :yoparty

/Nitrous
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bara och vika in armbågarna på rakan och låta folk blåsa om. Det kommer ju en kurva...... :tungan
 

sandstream

Guest
Nitrous skrev:
Precis :tummenupp , backspeglar är endast negativt på bana. Du ska inte kolla bakåt utan koncentrera dig på Din körning./Nitrous
Jo tack, det kan jag skriva under på efter att ha lekt gräsklippare ett tag igår (var ett gäng potatisar som skulle om).
Kommer aldrig mer att sucka framför MotoGP när någon vurpar på gräs, det är ju sjukt halt! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top