SH Bankörning på Kinnekulle söndag 26 Sep

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
DisqoBizkit skrev:
Blidde änna lite sugen, skall man hänga med på sin första bandag kanske? Eller är det lite sent på året? Stor chans för dåligt väder, å vad gör man då, inte fan åker jag från Gbg i regn för att sen köra en heldag i regn där med.. Sen så lär det ju mörkna, och då skall man trucka hem..
Nej fan jag tar det nog nästa år...
Eller är det värt det?

Klart det är värt det, sen i oktober kommer regnet och rusket, temperaturen kryper nedåt. Mot slutet av Oktober är det dax att ställa av hojen och då infinner sig alla bittra tankar på allt du inte gjorde men gärna skulle gjort. Du inser efter nån vecka att det är fanimej så att du nu kommer få vänta flera månader innan du ens kan rulla några meter på ettans vxl.

Övertygad???

Vi har beställt bra väder oxå, SMHI gjorde en specialdeal med oss.

Är du osäker så tar du hojen i skåpbil eller på släp, dela med någon annan så blir det billigare.

Nu får det fan vara nog, är du inte övertygad så orkar jag inte med dig :tungan

Kom igen nu, det svänger :banana

/Nitrous
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nitrous:Du är då lite partisk.. ;-) Då du håller i det...

Skämt o sido, vem från Götet vill dela bil o släp med mig då?
Kom igen nu, jag orkar inte åka själv..
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
DisqoBizkit skrev:
Nitrous:Du är då lite partisk.. ;-) Då du håller i det...

Skämt o sido, vem från Götet vill dela bil o släp med mig då?
Kom igen nu, jag orkar inte åka själv..

Yea yea.. men jag och Liwa1 åker ända från Sthlm, ni i Götet har närmare än oss.

Jag tror att Kinnekulle Ring blir en kanonavslutning på säsongen, längtar själv väldigt mkt.

/Nitrous
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Nitrous skrev:
Yea yea.. men jag och Liwa1 åker ända från Sthlm, ni i Götet har närmare än oss.

Jag tror att Kinnekulle Ring blir en kanonavslutning på säsongen, längtar själv väldigt mkt.

/Nitrous
Jag skall tänka över det noga, och dessutom försöka få någon att dela en släpkärra med.. Eller kanske hyra minibuss går?
Jaja, hittar jag någon att sticka i väg med så blir det nog!
Så är det nån från götet så pm:a mig gärna!
 

Öhm@n

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Skara
Hoj
KTM 640 Prestige Suzuki Gsx r 1000 K5 Honda CBR 954 RR 02
Kanske är ganska korkad fråga! men jag är så j***a sugen på att åka.. men blev an med kortet för ett tag sen!
Får man åka på bana ändå?? det är ju ändå inhängnat o så! :rolleyes:
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Bladerider skrev:
Kanske är ganska korkad fråga! men jag är så j***a sugen på att åka.. men blev an med kortet för ett tag sen!
Får man åka på bana ändå?? det är ju ändå inhängnat o så! :rolleyes:
Tyvärr så är körkort ett krav även på inhägnat område just pga av att andra fordon framförs samtidigt och tillsammans och där trafikförsäkringar och olycksfallsförsäkringar har en avgörande roll vid skada/olycka.

Skulle man själv hyra en bana och köra helt själv en förare åt gången så kan man göra precis hur man vill men inte i grupp tyvärr.

Lider med dig ang. körkortet, trist :(

/Nitrous

Ps. Ingen fråga är korkad, bättre att fråga än att förbli ovetande och dum.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Snabba Och Medel Gruppen Fullbokade

SNABBA OCH MEDEL GRUPPEN ÄR FULLBOKADE

Lediga platser finns i,

-Lugn
-TryggHansa / IF / Oförsäkrad

Klart att du som inte provat på bana eller som föredrar ett lugnt tempo ska ta tillfället att prova på och köra bana innan säsongen är slut, eller du som har TryggHansa eller IF ska givetvis ta chansen att köra på en av sveriges roligaste banor innan höstmörkret och kylan kommer.

/Nitrous
 

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Ort
St Höga
Hoj
R1-01, no more
Har en polare som vill med men som har en gathoj som är oförsäkrad. Är det OK i "öppna gruppen"??
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Nitrous skrev:
Tyvärr så är körkort ett krav även på inhägnat område just pga av att andra fordon framförs samtidigt och tillsammans och där trafikförsäkringar och olycksfallsförsäkringar har en avgörande roll vid skada/olycka.

Skulle man själv hyra en bana och köra helt själv en förare åt gången så kan man göra precis hur man vill men inte i grupp tyvärr.

Lider med dig ang. körkortet, trist :(

/Nitrous

Ps. Ingen fråga är korkad, bättre att fråga än att förbli ovetande och dum.

Borde han inte kuna åka i den oförsäkrade gruppen? Där gäller ju varken trafikförsäkringen eller licensförsäkringen.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Magnus skrev:
Borde han inte kuna åka i den oförsäkrade gruppen? Där gäller ju varken trafikförsäkringen eller licensförsäkringen.

Dom uppgifter vi fått hänvisar till tvist och ansvarsfördelning vid olycka vilket kan vara avgörande för olycksfallförsäkringar bl.a.

Vi har skickat frågan vidare ännu en gång för ett svar kring detta.
Om juridiken visar sig kunna tolkas till det positiva för Bladerider så krävs det att han säger upp sin försäkring, typ ställer av hojen för att då få köra i gruppen "oförsäkrad".
Det får inte finnas en försäkrad MC blandad med andra oförsäkrade under några omständigheter.

/Nitrous
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Nitrous skrev:
Dom uppgifter vi fått hänvisar till tvist och ansvarsfördelning vid olycka vilket kan vara avgörande för olycksfallförsäkringar bl.a.

Vi har skickat frågan vidare ännu en gång för ett svar kring detta.
Om juridiken visar sig kunna tolkas till det positiva för Bladerider så krävs det att han säger upp sin försäkring, typ ställer av hojen för att då få köra i gruppen "oförsäkrad".
Det får inte finnas en försäkrad MC blandad med andra oförsäkrade under några omständigheter.

/Nitrous

Får man köra bana trots körförbud(nummerplåtsplacering)?

Är motarder ok(orginalavgas från KTM)?

Är det någon från Sthlm man kan åka med/dela hojplats på flak el kärra?

/GW
 
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Goldwing_WannaB skrev:
Får man köra bana trots körförbud(nummerplåtsplacering)?

Är motarder ok(orginalavgas från KTM)?

Är det någon från Sthlm man kan åka med/dela hojplats på flak el kärra?

/GW

Ett fordon i dom försäkrade grupperna Lugn, Medel, Snabb ska uppfylla kraven för SBP, alltså kördugligt skick vad gäller bromsar, däckmönster osv. Nummerplåtsplacering är egentligen skitsamma men kravet är att plåten sitter på hojen och synlig på nåt sätt (får ej vara övertejpad m.m.). Ett stort ansvar ligger här på föraren att självklart inte framföra ett fordon som är trafikfarligt tillsammans med andra och utsätta dessa förare och sig själv för fara.

Motarder är OK, inget hinder där. Avgasrör, jag antar att du tänker på buller eller? Brukar inte vara något problem med bullret. Bullegränsen är 95db vid förbifart och mätning sker en bit från bankanten mitt på raksträckan. Ett Akrapovic för en R1 t.ex. låter ca 92db vid förbifart.
Mätning sker alltså inte på samma sätt som SBP tillämpar.

Jag förmodar att du kanske inte kommer köra i Lugn grupp, eller?
Om inte så är det då endast gruppen Trygg/If/oförsäkrad som har platser kvar och då är kravet att du ställer av hojen och inte har den försäkrad alternativt om du redan har TryggHansa eller If vid tidpunkten för banåkningen.

/Nitrous
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Jag har ju IF, vad innebär detta? Att ni gjort en deal med dom eller, så att man får köra på banan, eller vad gäller det?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
DisqoBizkit skrev:
Jag har ju IF, vad innebär detta? Att ni gjort en deal med dom eller, så att man får köra på banan, eller vad gäller det?

Både If och Trygghansa har 2004 meddelat att de ändrat sina villkor så att trafikförsäkringen inte gäller överhuvudtaget på inhägnad motorbana.

Detta medför att motorcyklar försäkrade hos TryggHansa och If anses som oförsäkrade så snart de kommer in på området till en inhägnad motorbana och därför endast tillåts köra i en och samma grupp där alla anses som oförsäkrade.

Du som har Trygghansa eller If kommer alltså automatiskt hamna i gruppen "oförsäkrad".

/Nitrous
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Nitrous skrev:
Ett fordon i dom försäkrade grupperna Lugn, Medel, Snabb ska uppfylla kraven för SBP, alltså kördugligt skick vad gäller bromsar, däckmönster osv. Nummerplåtsplacering är egentligen skitsamma men kravet är att plåten sitter på hojen och synlig på nåt sätt (får ej vara övertejpad m.m.). Ett stort ansvar ligger här på föraren att självklart inte framföra ett fordon som är trafikfarligt tillsammans med andra och utsätta dessa förare och sig själv för fara.

Motarder är OK, inget hinder där. Avgasrör, jag antar att du tänker på buller eller? Brukar inte vara något problem med bullret. Bullegränsen är 95db vid förbifart och mätning sker en bit från bankanten mitt på raksträckan. Ett Akrapovic för en R1 t.ex. låter ca 92db vid förbifart.
Mätning sker alltså inte på samma sätt som SBP tillämpar.

Jag förmodar att du kanske inte kommer köra i Lugn grupp, eller?
Om inte så är det då endast gruppen Trygg/If/oförsäkrad som har platser kvar och då är kravet att du ställer av hojen och inte har den försäkrad alternativt om du redan har TryggHansa eller If vid tidpunkten för banåkningen.

/Nitrous

Har ju IF så valet är väl givet iom att de andra grupperna är fulla. Problemet är bara transport isf... Ingen vänlig själ som har en plats över?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Goldwing_WannaB skrev:
Har ju IF så valet är väl givet iom att de andra grupperna är fulla. Problemet är bara transport isf... Ingen vänlig själ som har en plats över?

Isåfall är det inget problem alls vare sig körförbud eller inte.
Får jag veta om nån som har transportplats över så säger jag till och förmedlar kontakten. Varifrån stockholm kommer du?

/Nitrous
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Appropå transport, nån som har plats för en motard från Göteborg?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
henq skrev:
Appropå transport, nån som har plats för en motard från Göteborg?
Skall vi gå i hop och hitta på något?
Jag vill nog med en då! Lite ambivalent ;-)
Hör av dig!
Hur gick det med larmet föressten?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top