SH behöver moderatorer

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En moderator kan moderera alla underforum till sitt forum oxå.

Under dagen idag kommer jag tilldela en till till MC-relaterat. Tillsammans får man göra så gott man kan med alla modell-trådar. Ibland är chargången i sådana forum just att man pratar OT under ett par sidor.

För att räta ut det på bästa sätt, så hade varje modell behövt sitt eget forum. Och då skulle man ju potentiellt kunna ha en OT tråd per sådant forum. Men som ni kanske redan inser, så skulle det bli ett stort kaos och mycket svårt att hålla reda på det med.
Vad som är bäst, kanske det får göras en röstning på någon gång i framtiden.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Skall hon agera avtändande?
Låter osannolikt.
Nä, men att få känna hur det är att behöva lyssna (och lyda) på en kvinnlig auktoritär kanske räcker... Med hennes närvaro och åsikt om hur ett trevligt bemötande ska fungera, så kanske det blir lite mindre hormonstint i "Jag är ny"-forumet. T.ex så måste folk sluta skriva Ligga hela tiden.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Det stämmer, det är tanken att jag skall försöka hålla ordning på allt som ligger under "Mc-relaterat". Vid första anblicken så verkar det som om "märkestrådarna" är rätt lugna och skötsamma, men jag vet av erfarenhet, precis som Dansken säger, att framför allt språket och tonen kan bli rätt hård ibland.

Sen ska vi inte glömma bort att även om det är moderatorerna som har ansvar för trådarna så är det övriga medlemmar som har "mest ögon" ute på SH och vi behöver alla hjälpas åt. När något går galet i en tråd så dra ett pm så vi får en tidig varning.
PM renderar i alla fall för min del i ett mail som plingar till i telefonen automatiskt och jag kan gå in o titta till aktuell tråd direkt. Annars kan det ta ett tag innan jag "hittar" tråden och det kan ha gått för långt redan.

I övrigt ska det bli jäkligt kul (trots alla varningar om vad jobbet kan innebära :tungan )

Minst lika förrädiskt som fjädring - se till så att du inte skruvar bort dig! :banana Du gör nog ett superjobb!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
lol4n.jpg

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
För att få ordning på lite hormonstinna dudes i Jag är ny-forumet så har medlem Money lagts till som moderator där. Hon är redan moderator i ett klubbforum (Pink ladies).

En sticky i det forumet som säger att :ligga och liknande kommentarer direkt renderar en veckas banning från forumet skulle säkert göra Moneys liv än enklare!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En sticky i det forumet som säger att :ligga och liknande kommentarer direkt renderar en veckas banning från forumet skulle säkert göra Moneys liv än enklare!
Det var ett bra tips till henne....... Så säg det till henne...! :) Hon får bestämma.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Tjej som moderator :va, kan bli spännande då de sällan läser vad man skriver utan istället på nåt vis läser mellan raderna, där man själv trodde man inte skrev nånting alls ;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ge mig pinnen så ska jag se till att få lite ordning på denna soppa!

Du kan aldrig ge en gåva som ersättning för arbete! Om ersättningen/förmånen är under 1000 kr/år så behöver utbetalaren inte betala arbetsgivaravgifter. Utbetalaren måste dock lämna en kontrolluppgift och den som fått ersättningen/förmånen beskattas.

(En som vet!)

Kadisch! :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha