SH behöver moderatorer

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Du är nu administratör. Det kändes som ett riktigt bra beslut att ta in just dig. Du är den som vill sajtens bästa och skriver aldrig något dumt och meningslöst. Tack för din genuina önskan att hjälpa till.

sådärja.

till att börja med, vill jag att varje gång man surfar in på sh.com och sidan laddas, se mig på en kungatron mitt i en vitlöksplantage och omgiven av dvärgar (eftersom jag inte är 1.80m).

dvärgarnas ansikten ska vara på de som är mina kompisar här på sh.

vidare får alla fula människor söka sig vidare till andra sajter.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Du måste ju ha en och annan clown i ditt lag för maximal bredd på moderatorskapet. Bigred och surgubben Peter1980....Mehdi....

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag förstår tänket att moderatorer borde få lön. Då måste dock varje moderator ha ett eget företag så timmarna kan faktureras. Detta då Egmont inte kan anställa någon och ta in som "personal". Med arbetsgivaravgifter och skatter m.m så blir kostnaden väldigt hög för Egmont och alla moderatorer får vad troligen en rätt liten pengar över i slutändan. Och börjar vi då spela på denna planhalva, så kommer det ta bort det roliga i att "hjälpa till". Det tillämpas även andra klausuler (konkurrans, m.m) när man går in i avtal / anställning hos ett företag för att utföra ett jobb. Som obetald, utan "villkor", och på helt egen och fri vilja, så känner nog moderatorn att det är bättre så, än några kronor till i månaden med känslan av krav, uppsägningstid, inrapportera timmar etc etc.

Så jag tror att upplägget att moderera på egen fri vilja är bättre. Skulle villkoren vara dåliga och SH som sajt ett fullkomligt skitställe, så skulle inte någon hört av sig om att vilja vara moderator tror jag.

Mitt enda mål i det här, är att få lite mer bredd på moderatorkåren, så inte endast Jag ser ut som den som har enda ordet. För jag vill backa av från titeln som "admin" med totalmakt. Fler moderatorer (och medlemmar) ska kunna säga hur saker och ting ska vara på SH.

Finns ju faktiskt ett sätt man kan ersätta moderatorerna på som inte heller borde bli komplicerat rent skattemässigt, men det får någon som kan det där med gåvor klargöra isåfall.

Men Sporthoj har sina eminenta tröjor som många vill ha, varför inte 1år som moderator = 1 tröja som gåva.

Vill man då inte ha sin tröja så så har man ju i alla fall blivit erbjuden något som tack för hjälpen... tycker i alla fall jag vore en sjysst gest till de moderatorer vi har här.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Finns ju faktiskt ett sätt man kan ersätta moderatorerna på som inte heller borde bli komplicerat rent skattemässigt, men det får någon som kan det där med gåvor klargöra isåfall.

Men Sporthoj har sina eminenta tröjor som många vill ha, varför inte 1år som moderator = 1 tröja som gåva.

Vill man då inte ha sin tröja så så har man ju i alla fall blivit erbjuden något som tack för hjälpen... tycker i alla fall jag vore en sjysst gest till de moderatorer vi har här.
Det ska ju absolut inte vara några problem. Det har jag redan frågat Egmont om och de är OK med det.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Då ska det ju även stå "MODERATOR" på tröjan.
Så folk vet vart skåpet ska stå. :D

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Du måste ju ha en och annan clown i ditt lag för maximal bredd på moderatorskapet. Bigred och surgubben Peter1980....Mehdi....

självklart.

och det för en månatlig avgift för er :)

يتكلم السويدية الآن ، اللعنة!

håller med, inget utländsk smörja.

när kan jag börja förresten?

och vissa pajasar pratar om sh tröja och skit; jag vill snarare ha en kungakrona och kalasjnikov. det är så jag håller sh-pöbeln i schack.

och är det så swedie att du trots allt vill fortsätta som admin, så kan jag enbart för dig, hålla några föreläsningar om tex 'Diktator-så funkar det', 'Bly vs. människokroppen' och framförallt 'Hur var det här då?'

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
tisdag.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION