Jag förstår tänket att moderatorer borde få lön. Då måste dock varje moderator ha ett eget företag så timmarna kan faktureras. Detta då Egmont inte kan anställa någon och ta in som "personal". Med arbetsgivaravgifter och skatter m.m så blir kostnaden väldigt hög för Egmont och alla moderatorer får vad troligen en rätt liten pengar över i slutändan. Och börjar vi då spela på denna planhalva, så kommer det ta bort det roliga i att "hjälpa till". Det tillämpas även andra klausuler (konkurrans, m.m) när man går in i avtal / anställning hos ett företag för att utföra ett jobb. Som obetald, utan "villkor", och på helt egen och fri vilja, så känner nog moderatorn att det är bättre så, än några kronor till i månaden med känslan av krav, uppsägningstid, inrapportera timmar etc etc.
Så jag tror att upplägget att moderera på egen fri vilja är bättre. Skulle villkoren vara dåliga och SH som sajt ett fullkomligt skitställe, så skulle inte någon hört av sig om att vilja vara moderator tror jag.
Mitt enda mål i det här, är att få lite mer bredd på moderatorkåren, så inte endast Jag ser ut som den som har enda ordet. För jag vill backa av från titeln som "admin" med totalmakt. Fler moderatorer (och medlemmar) ska kunna säga hur saker och ting ska vara på SH.