SH behöver moderatorer

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Ja så är det ju, men det är just det sistnämnda jag menade på att det ska undvikas isåfall.

En annan grej kan ju vara att bara ha med personnummer-ruta i registrering som en såndär sifferkombinationsruta som håller spam-botar borta.
Ska väl finnas nån databas eller nåt som känner av ifall det är ett riktigt personnummer eller fake, inga större problem att hitta på nåt personnr men ändå inte helt enkelt att fippla fram nåt 10-siffrigt i fyllan när man vill regga ett trollkonto.

Permanent bannade personer som gillar att spamma kanske man hade sluppit då...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Störra chans att HIV-mannen knackar på din dörr än att du blir moderator min son.

Du kan ju åtminstone citera nåt av citaten där jag sagt att jag kan tänka mig bli moderator, de blir så himla svårt att hänga med i svängarna annars.

O du vet nog inte en tredjedel av anledningarna till att jag absolut inte skulle bli det.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Du kan ju åtminstone citera nåt av citaten där jag sagt att jag kan tänka mig bli moderator, de blir så himla svårt att hänga med i svängarna annars.

O du vet nog inte en tredjedel av anledningarna till att jag absolut inte skulle bli det.

Du behöver inte vara ledsen min son för vi sitter i samma båt. Utan vare sig belöning eller förmåner blir det rätt torrt för struten min.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad är det med dig. Fan vad du är mensig. Du kan väl inte veta vilka som anmält sitt intresse? Eller kan du läsa Swedies PM?

Gå och tjura någon annanstans.
forum är ju lådan för skadatgods så han har ju rätt...

Lycka till ni som ska moderera, de behövs verkligenrensas för just nu är det 14 årings nivå varvat med skitnödig moralpredikan och till och med jag överväger att "skaffa ett liv"

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad är det med dig. Fan vad du är mensig. Du kan väl inte veta vilka som anmält sitt intresse? Eller kan du läsa Swedies PM?

Gå och tjura någon annanstans.
forum är ju lådan för skadatgods så han har ju rätt...

Lycka till ni som ska moderera, de behövs verkligen rensas för just nu är det 14 årings nivå varvat med skitnödig moralpredikan och till och med jag överväger att "skaffa ett liv"

bubblan

Guest

Du tjatar ju värre än en 5-åring vid godisdisken, om att bli moderator. Det blir inget har pappa sagt. PunGt!

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
kronans trampcykel
Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu men hur tänker man när man gör ett jobb åt ett vinstdrivande företag utan att själv få betalt? För jag misstänker att ägaren av sporthoj.com tjänar en hel del pengar på annonsörer o dylikt.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu men hur tänker man när man gör ett jobb åt ett vinstdrivande företag utan att själv få betalt? För jag misstänker att ägaren av sporthoj.com tjänar en hel del pengar på annonsörer o dylikt.
Det är samma princip som vissa personer som kör roadracing utan prispengar. De gör det för att det är kul, pengar spelar ingen roll.

Vill man bevara detta forumet som man dagligen gått till genom åren från att bli ett enda stor hönshus, så tycker jag personligen att pengar inte är en viktig sak.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Man tänker att sporthoj skänker en något som är värt något och att man kan tänka sig att skänka något tillbaka typ.

MC Doktorn

Guest
Frågan som väcks är varför ingen vill vara Moderator som det heter.

Diskussionsledare, den person i en debattpanel eller diskussionsgrupp som ska verka för en lugn och saklig diskussion

Redan denna tråd som handlar om moderator behovet saknar detta.

Den kommersiella sidan tjänar pengar på att någon gör ett jobb för att gynna dom.

Kanske dags att börja uppskatta den funktionen.

Mvh Martin

Man tänker att sporthoj skänker en något som är värt något och att man kan tänka sig att skänka något tillbaka typ.

Idealistens dröm om att man gynnar någon för den goda idèn.

Men du glömde att denna sida är i högsta grad en kommersiell sida.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag förstår tänket att moderatorer borde få lön. Då måste dock varje moderator ha ett eget företag så timmarna kan faktureras. Detta då Egmont inte kan anställa någon och ta in som "personal". Med arbetsgivaravgifter och skatter m.m så blir kostnaden väldigt hög för Egmont och alla moderatorer får vad troligen en rätt liten pengar över i slutändan. Och börjar vi då spela på denna planhalva, så kommer det ta bort det roliga i att "hjälpa till". Det tillämpas även andra klausuler (konkurrans, m.m) när man går in i avtal / anställning hos ett företag för att utföra ett jobb. Som obetald, utan "villkor", och på helt egen och fri vilja, så känner nog moderatorn att det är bättre så, än några kronor till i månaden med känslan av krav, uppsägningstid, inrapportera timmar etc etc.

Så jag tror att upplägget att moderera på egen fri vilja är bättre. Skulle villkoren vara dåliga och SH som sajt ett fullkomligt skitställe, så skulle inte någon hört av sig om att vilja vara moderator tror jag.

Mitt enda mål i det här, är att få lite mer bredd på moderatorkåren, så inte endast Jag ser ut som den som har enda ordet. För jag vill backa av från titeln som "admin" med totalmakt. Fler moderatorer (och medlemmar) ska kunna säga hur saker och ting ska vara på SH.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Sätt Norman på 125cc forumet. Där passar han bra ;)

Och Bettskena kan ni sätta på Testforumet. :tummenupp

Måste ju även skriva så att Bettskena förstår vad jag menar:

Đặt một thanh nẹp trên diễn đàn thử nghiệm!:)

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...