På fastbikes så har jag läst artikelns kommentarer och måste påpeka att det är missförstånd rakt igenom gällande vad som tidigare tagits bort och vad dess anledning vore. Känner igen flera nick-names.
Som jag tidigare skrivit så "censureras" inte länkar som är gjorda av medlemmar som tips för andra för var de ska köpa eller läsa om saker och ting. Det är ju det sajten handlar om! Att diskutera och prata och tipsa och ha roligt.
Det som tas bort är fejkade användarkonton samt inlägg som är reklam om sig själv som är för egen vinning / tjäna pengar på osv. Detta gör jag för att vara rättvis mot de betalande annonsörerna på SH. Så jag tar alltså bort sådant som klassas som gratis-reklam där en företagande person går in och gör reklam om sig själv. Inget mer.
Dock kan jag kanske erkänna att några inlägg har tagits bort av misstag när jag rensar i trådar. Sådant får gärna rapporteras in till mig då jag är helt öppen för diskussion om vad jag gjort fel.
Enda jag ber om är att inte ta för givet att jag är så eller så. Fråga mig och prata med mig. Jag styr inte denna sajt i närheten av vad som talas om .. ryss-tysk osv. Inte heller kan jag minnas att jag har blivit ombedd av någon att ta bort inlägg... mer än från andra SH-medlemmar som använt rapportera-knappen där inlägg ansetts vara emot reglerna (påhopp, ärekränkning, opassande skämt, spammigt beteende osv).
Nu kommer jag inte skriva några fler sådana här inlägg i den här tråden, men jag behöver bara förklara läget så jag slipper se kommentarer på denna eller andra sajter som inte är förankrade till verkligheten / sanningen.
Fråga mig om det är något