SH byter ägare till förlaget Hjemmet Mortensen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Förstår inte varför så många ska måla fan på väggen.

Utan oss medlemar/besökare är SH enbart en sajt skapad av "Swedie".

Skulle nu Motorrad förändra "Swedie"s koncept till något vi inte gillar så vore det väldigt dumt för deras egen del, värdet på SH som dom betalat för är ju oss, deras målgrupp/kunder= tidningsköpare.

Hoppas och tror att "Swedie" styr skutan SH vidare med samma premisser som tidigare.

Som det står i Resumé

"Sporthoj kommer inte att genomgå några förändringar i samband med köpet."

Det bästa vore väl om någon från Motorrad själva uttalade sig.

Och till sist Grattis "Swedie".
Det är inte Motorrad som köpt sajten, så inget behov från deras sida att göra något. Den som uttalar sig i artikeln du pekar till är den som bestämmer (Hjemmet Mortensen).

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Ägarna

Hjemmet Mortensen.
Skulle vara kul/fint/intressant om de kunde skriva ett par rader här.
Eller på något sätt "presentera"sig.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Herre gud, släpp det. Ingenting kommer att hända med denna sidan på väldigt länge. Irriterar mig över alla dommedagspredikare. suck

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hjemmet Mortensen.
Skulle vara kul/fint/intressant om de kunde skriva ett par rader här.
Eller på något sätt "presentera"sig.

Ja det vore fina fisken, ska vi göra ett gemensamt upprop? Kanske ordna ett studiebesök och hälsa på receptionisten?

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Det är inte Motorrad som köpt sajten, så inget behov från deras sida att göra något. Den som uttalar sig i artikeln du pekar till är den som bestämmer (Hjemmet Mortensen).

Sorry, hjärnan var inte helt hundra med, likställde förlaget med tidningen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
På fastbikes så har jag läst artikelns kommentarer och måste påpeka att det är missförstånd rakt igenom gällande vad som tidigare tagits bort och vad dess anledning vore. Känner igen flera nick-names.

Som jag tidigare skrivit så "censureras" inte länkar som är gjorda av medlemmar som tips för andra för var de ska köpa eller läsa om saker och ting. Det är ju det sajten handlar om! Att diskutera och prata och tipsa och ha roligt.

Det som tas bort är fejkade användarkonton samt inlägg som är reklam om sig själv som är för egen vinning / tjäna pengar på osv. Detta gör jag för att vara rättvis mot de betalande annonsörerna på SH. Så jag tar alltså bort sådant som klassas som gratis-reklam där en företagande person går in och gör reklam om sig själv. Inget mer.

Dock kan jag kanske erkänna att några inlägg har tagits bort av misstag när jag rensar i trådar. Sådant får gärna rapporteras in till mig då jag är helt öppen för diskussion om vad jag gjort fel.

Enda jag ber om är att inte ta för givet att jag är så eller så. Fråga mig och prata med mig. Jag styr inte denna sajt i närheten av vad som talas om .. ryss-tysk osv. Inte heller kan jag minnas att jag har blivit ombedd av någon att ta bort inlägg... mer än från andra SH-medlemmar som använt rapportera-knappen där inlägg ansetts vara emot reglerna (påhopp, ärekränkning, opassande skämt, spammigt beteende osv).

Nu kommer jag inte skriva några fler sådana här inlägg i den här tråden, men jag behöver bara förklara läget så jag slipper se kommentarer på denna eller andra sajter som inte är förankrade till verkligheten / sanningen.

Fråga mig om det är något :)

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Kanon

Grattis och tack till alla som skriver här för grym inspiration bra tips.
Skulle Hjemmet.. vilja bidra med något så kanske mer raffinerad sökfunktion hade vart bra. Det är grymt bra hur som, att ha den sida till hands när man sitter och funderar över lösningar och tips om bra länkar.

www.myspace.com/dakotaproject

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
MV Agusta F4
Undrar förresten hur modereringen av inlägg kommer se ut när ett "riktigt" företag står bakom? :)

Precis detta funderar jag på också. Som helt ny medlem har jag suttit och läst massor av trådar innan jag bestämde mig för att regga mig, och det finns i vissa urspårade fall en hel del att göra här när det gäller moderering. Jag misstänker t.ex att Motorrad, som jag har läst i flera år och tycker det är kul att de äntligen kommer till Sverige, kommer säkert inte att vilja bli likställda med en del av de åsikter och filmer som finns postade här. Men men, det skall bli intressant att se hur det blir.

Edit: Grattis till Swedie också naturligtvis!

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Grattis. Hoppas det fortsätter vara en bra site.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Grattis :tummenupp

Varför startade du sajten?

Satsade du stenhårt från början för att bli Sveriges största sporthojssida?

Mitt minne är lite luddigt men jag har för mig Swedie startade R1-forum.com och därefter satsade på Sporthoj.com efter han lämnat över tyglarna till R1 forum. Det var på den tiden det stuntades R1:a i Cali

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag skulle gladerligen betala en symbolisk summa för att få härja här....mycket lärorikt och en hel del udda personligheter att glädjas över.
Som medlem kan jag bara ge SWEDIE mitt fulla förtroende för att han driver vidare siten med samma goda omdömme som tidigare.

Vet inte hur många timmar man lägger på sidan, men en grov uppskattning är att man kollar nya inlägg iallafall 3-4 ggr per dag och kanske sitter i nån timme varje gång....det blir en del. Detta skulle juh inte hända om sidan var kass....så go go go!

Lycka till med söndagsfikorna på stan :tummenupp

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Stort grattis Swedie! :tummenupp

Vet hur mycket slit och hur lite pengar och fritid det kan vara i början när man drar igång en ny verksamhet, gott när det väl betalar sig!

Angående sitens framtid så får väl just framtiden utvisa hur det blir. Den nya ägaren kommer säkert på sikt att vilja vidareutveckla den på vissa områden, men har ju inget intresse av att skrämma bort användarna, då blir ju deras investering värdelös. Visst har det hänt förr att nya ägare missbedömt vad ett uppköp tål i form av förändring, men att måla fan på väggen redan nu finns ju ingen anledning till. Vilka jobbiga liv alla som verkar se det värsta framför sig hela tiden måste ha...

Vad jag funderar över just nu dock är, vad händer med tröjorna??? Gissar att din motivation att jobba natt med att få till en beställning av flera hundra tröjor inte riktigt är på topp längre? ;)

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Grattis!!! Nu har jag bara läst ditt första inlägg Johhny och spontant blev jag riktigt glad för din skull och jag hoppa att du fick pengar och lön efter det vad du är värd! :tummenupp

/Kristoffer

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Grattis swedie! Har inte vart medlem så länge här men måste säga att det är en riktigt bra sida, och uppenbart så har du ju skött den väl hitills. Tycker det verkar va lite väll många som "målar fan på väggen", Kan ju faktiskt komma nåt gott ur det här med. PS. det verkar va ett väldigt ineresse i hur mycket pengar Swedie har fått, kan väll inte va så viktigt för nån annan än Swedie själv.
STORT GRATTIS!!! Hoppas vi får se många positiva förandringar framöver.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
PS. det verkar va ett väldigt ineresse i hur mycket pengar Swedie har fått, kan väll inte va så viktigt för nån annan än Swedie själv.
STORT GRATTIS!!! Hoppas vi får se många positiva förandringar framöver.

de är sverige du vet :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...