SH.com Grupp/Onsdagskörning Sthlm 060816

Status
Ej öppen för fler svar.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Cervantes skrev:
2382407 Gnällspik! :7peta

kiwimaddog skrev:
2382436 Nu är jag nyfiken... varför? Förvisso oxå bitter efter att blivit störd i tv-soffan o inringd till jobbet... men nu var det ju inte mig det handlade om!

scud skrev:
2382519 Vad hände, bara tvär-dog? Hoppas det fixar sig utan att bli för kostsamt!

Körde om en buss, 10K på 6:an, då dog den :( inte ett uns av liv i den :( ..

Och ja, det pissregnade på mig när jag stog och kramade den på motorvägen, inte en bil stannade för att fråga ligisten vad problemet var :(

-@

Last edited:

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
COLOSSUS skrev:
2382693 Hej

Jag vill tacka för en regnig mc-åkning idag. Fan nu ser hojen ut som fan men det var värt det.

Sen vill jag tacka Nursey för Kladdkakan på Donken Sveavägen vilken överraskning...:)

Tack igen.:tummenupp

P.s lägger upp några bilder imorgon som jag tog med mobilen.

// Colossus
kul som fan var det
men jag missade kladdkakan!! var för upptagen med att posa:D :rolleyes:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Lord Adrian skrev:
2381609 Jo...men det är roligare när han åtminstone har möjlighet att försöka försvara sig::rofl

Det behövs inte, jag bjuder på en del av dagens karta, så du åtminstone får en känsla av sträckningen...

-@

Bifogat

• karta lord.jpg
    karta lord.jpg
    81.3 KB · Visningar: 56

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Tack Nursey för god kladdkaka!!! Smakade smaskens efter en hård kvälls ölande på Odenplan. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2382777 Det behövs inte, jag bjuder på en del av dagens karta, så du åtminstone får en känsla av sträckningen...

-@
Hej
Nu kom jag hem från garaget. Hur många blev ni som åkte?
/J

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Jörgen Karlsson skrev:
2382799 Hej
/J

Vi var ett tjugotal, trevligt vare!
Hoppas mina polare får aset år stolen och hänger med nån gång bara! :tummenupp

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Skitkul kväll som innehöll mestadels blöta vägar men inget regn:yoparty

Kanongoda kladdkakor (Nursey, du är kung på att baka:Bugar.)

Blev också en sväng på krogen för att inspektera de som tyckte att "det regnar". Förvisso var de lika torra på utsidan som vi var men det var nog inte speciellt torrt invärtes:D

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Wonderboy skrev:
2382816 Vi var ett tjugotal, trevligt vare!
Hoppas mina polare får aset år stolen och hänger med nån gång bara! :tummenupp
Vad nice!
Det var inte dåligt för att vara så muggigt väder!
Jag gick från jobbet kl 16, då var det fortfarande ingen beslut taget om det skulle bli Wirströms eller åka så jag var i garaget och mekade. Ska svarva en ny hjuldistans ty med de vi provade idag hamnade hjulet 0.5 mm snett i bromsoket. Men allt annat är klart nu så jag vågar hoppas att jag får ihop allt imorgon efter jobbet.

Blev du mycket blöt eller klarade du dig?

userland

Onion boy!
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
XR650R SM -02
Jörgen Karlsson skrev:
2382799 Hej
/J

Vi var ca 20 riktiga hojåkare som var ute och tränade wetrace på nya[1] sköna vägar. Det skall bli kul nästa onsdag då racet går på torrt underlag,

Nursey påbörjade en ny tradition med att bjuda på perfekta kladdkakor. Vem bakar till nästa tur?

[1] Vägarna har säkert legat där ett tag men de var nya för mig i den här kombinationen.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Bara jag som inte fick någon kaka? :(:(:(
Måste man mobba folk bara för att de är yngre :tungan

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Vilka scyssta Brön Nursey!

fille600 skrev:
2382819 Skitkul kväll som innehöll mestadels blöta vägar men inget regn:yoparty

Kanongoda kladdkakor (Nursey, du är kung på att baka:Bugar.)

Blev också en sväng på krogen för att inspektera de som tyckte att "det regnar". Förvisso var de lika torra på utsidan som vi var men det var någon inte speciellt torrt invärtes:D

Ush vad man är kass på att köra på blöta vägbanor, jo jag kom ut jag med på löfte att det var så torrt å fint "Tack Colossus:rolleyes: ". Men va fan, det vart bra ändå! Inte en droppe regn iallfall och med höjdbunkten på Donalds med hembakat! Tack Nursey! (Nursey, du är kung på att baka:Bugar.):fakta

Jo, alla höll sig på benen idag!:rock

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Gick ju fan bra det där, tack till alla som kom trots mörka moln :tummenupp
Kul med lite ny bansträckning, massa skönt snack som vanligt. Hoppas på lite torra vägar nästa vecka så man kan skruva på lite.

Ja, och för er som inte legat bakom Milla och småfluktat lite i ett par timmar så kan jag berätta att det funkade fint :tungan

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Alltså..jag tar på mig att baka...för annars får jag aldrig baka..har ingen att baka åt..så om ni överlevde kvällens utbud bakar jag fler ggr..kanske varje :tuttar

Jag kom till några slutsatser ikväll

1..jag har alltid undrat varför alla tjejer som sitter bakpå sporthojskillar ser så tuffa/bistra/allvarliga ut...ikväll upptäckte jag varför. Inget ont mot chaffisen..det var inte hans fel..men det ÄR FAN INTE BEKVÄMT att åka bakpå sporthoj. Inte så konstigt att brudarna stapplar runt o ser ut som 7 svåra år. Jag kör själv vilken dag som helst. att jag sedan inte är fjäderlätt hjälper ju inte eherm...
Men all heder åt KB som riskerade fjädringen för mig :tummenupp (mitt försäkringsbolag ringer ditt försäkringsbolag så...:rolleyes: )

2..Skid Row är inte bra för farthållningen då man kör bil på natten..:yoparty

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Nursey skrev:
2382891
Men all heder åt KB som riskerade fjädringen för mig :tummenupp (mitt försäkringsbolag ringer ditt försäkringsbolag så...:rolleyes: )

Vad gör man inte för att få ha ett par sjukt sjyssta rattar i ryggen en kvart...:brynad

Jörgen Karlsson skrev:
2382822 Vad nice!
Det var inte dåligt för att vara så muggigt väder!
Jag gick från jobbet kl 16, då var det fortfarande ingen beslut taget om det skulle bli Wirströms eller åka så jag var i garaget och mekade. Ska svarva en ny hjuldistans ty med de vi provade idag hamnade hjulet 0.5 mm snett i bromsoket. Men allt annat är klart nu så jag vågar hoppas att jag får ihop allt imorgon efter jobbet.

Låter som det börjar bli ordning på Sothoran, då laddar vi för nästa onsdag :tummenupp

fille600 skrev:
2382819
Blev också en sväng på krogen för att inspektera de som tyckte att "det regnar". Förvisso var de lika torra på utsidan som vi var men det var nog inte speciellt torrt invärtes:D

Haha, kan vi vara överens om att Valrog var lite salongskanon? :D

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
2382893
Låter som det börjar bli ordning på Sothoran, då laddar vi för nästa onsdag :tummenupp
Tack, ja det tror jag med, hoppas på provkörning imorgon kväll!
Kvistade förbi Svea när jag mekat klart, men då var klockan närmare 2330 så jag var inte så förvånad att där var tomt. Men det var lite klissigt av kladdkaksmulor på trottoaren kände jag där jag stod och vädrade i nattluften efter den karaktäristiska doften av bränd plast(raket) som brukar hänga kvar när onsdagsgänget förtöjt efter rundan. ;)

Kul att det gick bra för er!
/J

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Ja va faan....Onsdagskröka funka ju lika bra som Onsdagskörning....nästan.
Hade en jeffla treflig kväll med Valrog, Ingeli o Peter, med lite tur så är jag nykter igen på tisdag..åsså fick vi ju besök av KB, Nursey, Ladbol mfl...skittrevligt!

Synd att lillprinsen "havererade" på vägen bara...:rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...