Jag åkte för första gången med på en gruppkörning i onsdags och jag förberedde mig som så att läsa Benkars tråd
När vi sen skulle avgå från donken så uppmanades vi av Kapten att verkligen hålla oss på vår sida om banan, vilket jag därefter satte som motto för kvällen!
Vissa av vägarna är väldigt smala så möter man en bil där fast man är på sin sida i en vänsterkurva så vill man nästan vinkla upp iaf..
Hur snabbt folk ville köra visades med handuppräckning. Kapten såg lite förvånad ut när större delen bikers ville åka med honom
Nåja snabbaste gruppen brände iväg och jag tänkte att jag borde kunna hänga på i snabbare gruppen men börjar långt bak i den till en början...
Lite oväntat hamnade jag direkt bakom Biifer som var gruppledare
vilket inte var min mening men det funkade bra ändå.
Sa åt en kille på en gixxer 1000 att han kunde rulla om mig när vi stannat vid en korsning.
Låg därefter trea bakom gruppledaren och det tyckte jag funkade fint.
Hoppas jag inte bromsade upp Dr. Bike för mkt när vi närmade oss Vaxholm när jag började bli lite seg
Några tips till er som tycker framförvarande kör för sakta, fråga vid ett av de flera stoppen som blir under kvällen om ni kan byta plats? Är man neewbie så kanske man inte kikar i backspegeln så ofta utan koncentrerar sig på spårval, att hålla sig på sin sida eller för att man helt enkelt saknar dem eller känner sig stressad av att titta i dem osv?
Avslutningsvis så hoppas jag det blir många fler körningar och att det för första gången känns trist att gå på semester och åka från stan på Ons