SH-folk bidrar till att stulna hojjar inte hittas!!!

renegade

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
05 turbobusa
Victor skrev:
Go for it!
Det lär iofs vara några större nyheter men ändå.
För övrigt är det här en konstig tråd.
Skulle det vara olagligt att lägga ut namnen på nån som man vet har stulit hojar och delat på gobitarna med nån annan här på sh??
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
duke_gbg skrev:
Låt den stå på dig själv, men lämna inte adressen där hojjen kommer stå parkerad.. Eller skaffa skyddad Identitet....
det lät lite jobbigt allt det där.ett enklare sätt är o sova i garaget :tummenupp
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
duke_gbg skrev:
Blir det säkert, men garanterat stjäls inte din hoj för att någon sett den på stan och sen kollat upp vart du bor.... Försäkringsbolagen borde pressa VV att Adressupgifter inte skall lämnas ut.....
Så du menar att vi ska begå försäkringsberägeri för att förhindra en eventuell stöld??? :kocko Börjar snart lukta anstiftan här...
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
duke_gbg skrev:
Vad ska man göra då?? När Polis och rättsystem inte längre fungerar???
Gasa inte där du bor, så blir du inte uppmärksammad, men posera så vet alla var och när :7peta Precis samma med bilstereo, ge fan i å skryt med högsta volym in i bostadsområden så alla ser vem som har häftig stereo. Finns faktiskt enklare sätt att börja med...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
renegade skrev:
Skulle det vara olagligt att lägga ut namnen på nån som man vet har stulit hojar och delat på gobitarna med nån annan här på sh??

Inte om du använder deras "nick" skulle jag tro.
 

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Jag fattade det som att mr dukegbg uppmanade folk att använda regskylt å bära hjälm på så vis skulle det bli lättare att ringa polis/ingripa på annat vis då man misstänker stöld när 3 knattar piskar en hoj på en gångväg utan hjälm å skylt.
För övrigt publicerar dukegbg en lista med alla stulna hojar i gbg för att på så vis öka chanserna att de skall återfinnas så någon idiot tycker jag inte han är långt ifrån :Bugar
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
duke_gbg skrev:
Eller 16-17 åringar som har hojjkort ochh egen R1á utan plåt???

Hinner du se om det är en 17 eller 20 åring som blåser förbi på en r1:a utan hjälm?
Grymt... :Bugar
 

DiaZ

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Diaz
konstig tråd. Har inte heller riktigt fattat vinken med att SH-folk bidrar till att stulna hojar inte hittas.. :va
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Imponerande att se folk som kör utan hjälm överhuvudtaget. Har inte sett nån detta året och såg inte nån förra året heller som körde MC. Däremot moppefuckon som inte lärt sig använda hjälm på sina moppar. Men men kanske är annorlunda där du bor.
 

Liljeros

Jobbar max
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Fint med utsikt
Hoj
Bus bil
Snigel skrev:
Jag fattade det som att mr dukegbg uppmanade folk att använda regskylt å bära hjälm på så vis skulle det bli lättare att ringa polis/ingripa på annat vis då man misstänker stöld när 3 knattar piskar en hoj på en gångväg utan hjälm å skylt.
För övrigt publicerar dukegbg en lista med alla stulna hojar i gbg för att på så vis öka chanserna att de skall återfinnas så någon idiot tycker jag inte han är långt ifrån :Bugar
Du tar orden ur min mun .... :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
faen ni har de inte lätt ni...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
duke_gbg skrev:
Hur många nysvenskar känner du som äger egna hojjar, som de kör runt på utan hjälm och reggskylt???

well... om du nu ser en nysvensk (varför det nu måste just vara en sån person) dra på som fan utan hjälm/skyddskläder... spelar det då nån roll om hojen har regskylt eller inte? :3freak

jag skulle mer lägga vikt/reagera på körstilen, beteendet, utrustning/kläderna osv. with or without plate.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Vikket himla skitsnackande det var här då... tjena mors!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top