Conseal
På avstånd är allt vackert
Igår ja.. men nu pratar vi nutid och IDAG.
Andra länken är postad idag 10:10 .. dvs Idag, Dock samma fenomen som igår ...
Igår ja.. men nu pratar vi nutid och IDAG.
Inget fel på den.I vissa fall är det uppkopplingen / din internetleverantör.
mja, det vore ju som att säga att man ska fimpa vbulletin som är grunden för ett välfungerande forum. Det finns andra forum som är i närheten av användarvänligheten och möjligheterna att modifiera enligt önskemål.3024758Fungerar fint nu Swedie. Antagligen är det de stora trådarna som tar upp allt minne. Jag tycker du borde slopa mySQL helt, och köra på en kraftfull databas. Det tjänar du på när fler och fler medlemmar kommer. Alltid bättre att rusta sig hårt för framtiden
Så fort någon skapar en tråd, så säger någon att det redan finns 7 trådar om detta, och tvingar därmed in personen i den gamla. Och det finns alltför många zombie-trådar där antalet inlägg är så många att man helt enkelt inte pallar att läsa igenom dem.
Så kanske dags för lite kulturändring här på SH. För inse att trådar på 300+ sidor är aaaaningen för långa att leta relevant information i.
Bättre då att arkivera värdefull info som sticky, eller som arkiv eller kanske rentav i wiki-form som någon föreslog...
mja, det vore ju som att säga att man ska fimpa vbulletin som är grunden för ett välfungerande forum. Det finns andra forum som är i närheten av användarvänligheten och möjligheterna att modifiera enligt önskemål.
Jag vet inte om du har kollat på de skalbara lösningarna som .NET-plattformen erbjuder. Det finns "gratis" versioner som får vBulletin att blekna i prestanda och möjligheter. Jag vet inte hur mycket erfarenhet du har med programmering.
Detta forumet är ju helt gratis att surfa på, jag vet inte hur mycket pengar du genererar via reklamen.
Självklart kan man köra vBulletin, men nu har SH varit segt ett tag och lösningen du gjort är väl endast en nödlösning? Det blir alltid mer problem om prestandan är problemet.
Du kan ju göra en queryanalyze och simulera X antal queries / sekund och se vart det strular till sig. Antar att du har en kopia av databasen lokalt.
http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html
Antar att du har provat den förr. MySQL Query Browser
Tråkigt nog så kräver .NET M$ i botten vilket liscensmässigt är ohållbart ... dessutom så är det så att när ett system får för mycket last så flyttas det inte TILL M$ utan FRÅN M$ till OS som kan skala långt utöver begränsningarna av Intel/Amd arkitekturen ..
mina 2c
Ja, under tiden jag jobbade på IBM hade vi deras RS-servrar. Låg på 16 processorer och hanterade enbart databaser. Men nu pratar vi om miljontals transaktioner i sekunden. MySQL är hobbyverksamhet och kommer alltid förbli så. Det duger till mycket dock.
Vem säger att du behöver köra MS Server + SQLServer på egen licens? Visste du att det är billigt att hyra en dedikerad server med MS och SQL-server.
Kostar inte speciellt mycket mer än att hyra en server med stöd för PHP och MySQL.
Erfarenheten jag har med Linux/PHP kontra Windows / .NET är helt annorlunda när det gäller att leverera optimalt för kunden.
PHP är scriptbaserat språk, .NET är objektorienterat. Det är säkert inte flaskhalsen. Men koden man skriver mot databasen är helt sinnessjukt mycket snabbare än PHPkoden. Att sedan SQLServer är kraftigare än mySQL behöver väl inte diskuteras.
Men .NET är väl kanske på gränsen till för kraftigt för Sporthoj. Men nu flyter det på bra. hoppas det fortsätter så bara.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |