Conseal
På avstånd är allt vackert
Att sedan SQLServer är kraftigare än mySQL behöver väl inte diskuteras.
Nej
Att sedan SQLServer är kraftigare än mySQL behöver väl inte diskuteras.
...
PHP är scriptbaserat språk, .NET är objektorienterat. ...
Jo på sätt och vis. Men ändå inte. Det är inte förrän trådarna används som de tar enormt med tid att läsa igenom. För trådarna är inte bara rakt på information in och ut. Utan varje query är unik per användare med egna inställningar osv. Så t.ex när någon väljer att göra en query på en OT-tråd i 125-forumet t.ex som är 70.000 inlägg lång!!!! så självfallet blir laddningstiden ibland oerhört extrem om säg 2,3 eller 10 st väljer att göra query mot den samtidigt som att 100 andra gör queries mot andra trådar. Det blir rena flaskhalsen som korkas igen mer och mer för folk har en förmåga att även klicka 2 eller fler gånger bara för att det första gången går segt... vilket ger mer queries mot databasen som är oavslutet men ändå kräver tid av servern.3024930Bara en fråga, det ligger en jävla massa trådar som är gamla som gatan. Tar inte det mycket på kapaciteten? Tänkte om man tog bort trådar som är ca 1 mån gammal, om dom inte används förstås??
Och som sagt mysql??
Kanske Oracle hade passat bättre?? Kostar la pengar förstås...
Men just nu känns det som det flyter på bättre
Tjohej!
Är det så att Sporthoj.com går fort för er oxå? Jag surfar här med näst intill ett leende på läpparna. Det går ju som smort. Ibland kanske några sekunders längre laddning, men annars kommer sidorna upp rätt så direkt faktiskt.
Berätta för mig!
Det är ju som att elda upp ena halvan av lexikonet för man har aldrig läst längre än till N...3024930Bara en fråga, det ligger en jävla massa trådar som är gamla som gatan. Tar inte det mycket på kapaciteten? Tänkte om man tog bort trådar som är ca 1 mån gammal, om dom inte används förstås??
Och som sagt mysql??
Kanske Oracle hade passat bättre?? Kostar la pengar förstås...
Men just nu känns det som det flyter på bättre
Mer inputs!
Jag gjorde än fler ändringar igårkväll efter att läst på ytterligare.
För en gångs skull börjar jag göra ändringar där jag näst intill vet vad jag gör
Samma här. Det växlar mellan snabbt och idiotsegt om vartannat.e lite rappligt till o från... sista 30 min har de tatt upp till en minut o ladda en sida för mig.
men nu sista 5 min har de tatt nån sek.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |