SH online och uppgraderat

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej Swedie, mycket huvudbry nu kan jag förstå. Alla ligger i och stressar på! Som leksakshandlare nu bara 2 dagar till december och julstressen, mycke huvudbry här ochså............

Provade att kopiera in lite text i nya bloggfunktionen. texten for ut i marginalen och dolde Smileys symbolerna. Postade den. Ville sedan prova att ändra blogginnehållet.... hur ändra bloggtexten?
Svara när tid finnes. Mvh Tony

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nytt och snabbt! Bra skit!

Bugg: När man loggar in dyker det upp en text som jag inte riktigt hann memorera men det var något i linje med "Tack (variabelnamn) för att du loggat in". Misstänker här att det ska vara en användarnamn istället för en var :)

Konstigt nog sker inte det där varje gång... Måste kolla upp det där.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej Swedie, mycket huvudbry nu kan jag förstå. Alla ligger i och stressar på! Som leksakshandlare nu bara 2 dagar till december och julstressen, mycke huvudbry här ochså............

Provade att kopiera in lite text i nya bloggfunktionen. texten for ut i marginalen och dolde Smileys symbolerna. Postade den. Ville sedan prova att ändra blogginnehållet.... hur ändra bloggtexten?
Svara när tid finnes. Mvh Tony

Förstod jag din fråga rätt om du undrar hur man ändrar det du skrivit? Isåfall, så gå till blogginlägget och så ser du en penna som ikon bredvid rubriken. Klicka på den.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Efter att ha loggat in och bytt lösenord ett antal ggr igår gav jag upp.
Imorse loggade jag in och bytte lösenord igen och då såg det ut att fungera...ett tag.
Men efter att ha tittat på ett länkat Youtube klipp, var jag inte inloggad längre, när jag återkom till tråden.
Inga problem att åter logga in. Men lite störande att inte vara inloggad hela tiden.

Nu har jag testat igen och nu loggas jag inte ut.

Last edited:

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Nyss när jag skulle posta ett inlägg i en annan tråd blev fönstret för inläggstext så brett att jag fick scrolla extremt långt åt höger för att hitta knappen för att posta svaret.

I den här tråden blir det inte likadant, så det verkar bero på vad som postats i tråden tidigare.

Tråden där problemet uppstod för mig:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249102-Delar-till-Suzuki-bandit-1200N-02

Möjligt att detta är ett känt problem, jag hann inte läsa alla 20 sidor...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Den där störiga texten, "Vänligen vänta 20sek innan du söker igen" verkar vara borta.
Det gillar vi. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
En liten störig grej ...
Du får gärna lägga in "bread crumbs" längst ner så de finns tillgängliga när man besvarat eller läst en hel sida...
Alltså samma som du har överst
"Hem/Forum/Allmänt Snack/ Mc-relaterade Diskussioner / SH online och uppgraderat"
...Copy&Paste:a och lägg någonstans längst ner på sidan...

En annan reflektion som slår mig nu när jag besvarar ditt inlägg och ser att svarsrutan hamnar mitt på sidan är att svarsrutan borde synliggöras ytterligare. Jag scrollade lite upp och ner på sidan medan jag höll på att besvara ditt inlägg och kunde knappt hitta svara-rutan igen eftersom den är grå och svar... Du borde ge den någon färg så man hittar tillbaka om man gjort en liten scroll-utflykt medan man jobbat på sitt svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nyss när jag skulle posta ett inlägg i en annan tråd blev fönstret för inläggstext så brett att jag fick scrolla extremt långt åt höger för att hitta knappen för att posta svaret.

I den här tråden blir det inte likadant, så det verkar bero på vad som postats i tråden tidigare.

Tråden där problemet uppstod för mig:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249102-Delar-till-Suzuki-bandit-1200N-02

Möjligt att detta är ett känt problem, jag hann inte läsa alla 20 sidor...

Detta med enorma bilder som trycker på layouten ska fixas oxå!

Str3 R

Guest
Jag tycker det börjar se riktigt bra ut nu. Du är snabb på att fixa och dona också, bra jobbat Swedie. :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Man får ingen avisering om man fått en vänförfrågan, bara till sin privata mail.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Vart annars förväntar du dig en sådan avisering? Undrar, då jag ska undersöka lite vad som går att göra...

Trodde att det skulle blinka nån symbol uppe vid PM- och GB-symbolerna. Får ingen avisering när nån postat i min GB heller.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vet att detta har diskuterats flertal gånger. Men jag tycker fortfarande det ska finnas en ogilla funktion.

Jag tycker inte det. Vissa personer tar det väldigt starkt och kan känna sig mobbad.

Därimot en Gilla knapp gör inget negativt av sig.

Jag tyckte om funktionen "Who quoted me" när man trycker på Mitt konto.

Last edited:

Hudik

Guest
Hur kommar man in i andras garage?
Ja, på forumet alltså, inte fysiskt...

Tidigare fanns ju knappen "Garage" i varje inlägg men inte nu.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin