SH online och uppgraderat

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det kanske redan har avhandlats, men sedan uppgraderingen så är det ett grått horisontellt streck i varje inlägg, detta streck har en olustig benägenhet att hamna rätt över en textrad så den ser överstruken ut i många fall. Bara jag som har problem med detta?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Skulle svara på ett ärende men, *boff*...det bara försvan... Lackar snart ur helt på funktionerna här.

Vintertrött kasnske?!....

Kneedrag

Guest
Det kanske redan har avhandlats, men sedan uppgraderingen så är det ett grått horisontellt streck i varje inlägg, detta streck har en olustig benägenhet att hamna rätt över en textrad så den ser överstruken ut i många fall. Bara jag som har problem med detta?

Nej jag har samma ofta texten under första raden.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Startsidan blir inget bra på iPaden längre, inläggen kommer långt ned, får liksom inte plats på bredden, samma om paddan är liggandes eller ståendes?

Str3 R

Guest
Startsidan blir inget bra på iPaden längre, inläggen kommer långt ned, får liksom inte plats på bredden, samma om paddan är liggandes eller ståendes?
Ser det ut så här hos dig också? Forumet funkade bra förr, innan man la saker i fast bredd som knuffar på andra saker. Hmm, det verkar inte fungera att få upp bara ett enda inlägg separat? I inlägg nr 193 visar jag skärmdumpar hur det ser ut i min padda.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jättebra felbeskrivning. Boff!

Ja det lät så... :)

Nej, men... Mer konkret.
Jag kör också med XP o 1024, IE 8.0.6001.18702.
Liknande med åvan nämnd, så syns inte nyheterna till V i rutan. De trycks ned, under alla annonser till höger. Där de slutar, kommer sedan nyheterna.

Jag vet att du sliter med denna o smc's sida, men jag anser att användarvänligheten har gått rätt ner "down the drain"... med den senaste uppgraderingen. En massa knappar o ikoner till allt möjligt i sann facebook-wanna bee stil :(

Jag hoppas innerligen att SH kan gå tillbaka (kanske inte till samma) men till att åter bli en lättläst och funktionabel forumsida.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Precis så, får typ scrolla ned 3 "sidor" innan nya inlägg kommer fram, lite trist, funkat klockrent annars. Tror det funkade bra i början av uppgraderingen sen hände något...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska försöka.hitta en padda av något slag med 1024. Jag kan inte duplicera felet på pcn.... hmm. Det ska fixas iaf! Så ni inte tror annat. :) bara lite svårlöst just nu blandat med dåligt med.tid att sitta framför datorn.

Str3 R

Guest
Kollade just in SMC's forum i paddan, det forumet funkar bra i paddan, inga konstigheter alls där. Kanske du bara behöver jämföra inställningarna mellan forumen då det är samma mjukvara, Swedie? :)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ska försöka.hitta en padda av något slag med 1024. Jag kan inte duplicera felet på pcn.... hmm. Det ska fixas iaf! Så ni inte tror annat. :) bara lite svårlöst just nu blandat med dåligt med.tid att sitta framför datorn.

Det e lugnt... Ingen panik för min del, får scrolla bara....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hmm! Hade glömt att ladda upp ett par filer. Det var därför det inte stämde. Nu så ska det nog se rätt ut för er med ipad och övriga paddor med 1024.

Str3 R

Guest
Startsidan ser okej ut nu, SMC-loggan trillar ner än men det står jag ut med. Stort tack Swedie! :tummenupp

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Har lagt märke till [V] och som står före vissa trådar och klurat ut att det betyder att tråden innehåller video eller bild. Behöver det visas verkligen? Ser mest grötigt ut tycker jag med det först. Antingen lägga det längre till höger nånstans eller byta ut mot ikoner är mitt förslag

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Vet inte om det vart uppe tidigare Swedie, men "+svara på ämne" knappen funkar inte, i alla fall inte på iPaden, sen finns det inga "symbolgubbar" att välja på längre. Det som funkar är snabbsvarsfältet längst ned?

Edit: gubbarna kom om man valde avancerat alternativ... :)

Vad har svara på ämneknappen för funktion, ska den öppna en svarsruta eller hur funkar den?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin