Shit.. just klotat i diket!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu vet Jag en som just parkat evil knievel-hojen utanför akuten och tjatar om högfartsolycka med rygg å nack ont samt stor oro över prostatthattan:D

Nej nej, Om du tittar noga så sticker det ut motorcykelkängor under en av "läkarna". Det är hans hoj. :brynad

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
hahahahaha...

sånt e livet då man kör mot oss " amatörer " !

Mjo de e väl de, ge mig en säsong till på hojen så kommer ja ikapp :tungan

--------

Ja undrar fortfarande om snubben har tagit sig upp ur sängen..
Finns tre personer med exakt samma namn om man kollar hitta.se, e nog samma person, ba ta hojen o åka runt te de tre adresserna o plinga på :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Körde du klassikern, lura in doktorn i städskrubben, karateslag mot nacken och sno rocken?

Nej den andra klassikern: jag höll hans stetoskåp mot den amerikanska stenkrossens motorblock. Då gick solen ner för doktorn...

Om sanningen ska fram så har jag genomlidit det där testet när jag var i Marinen samt vid andra läkarundersökningar. Det är liika kränkande och olustigt för mig kan jag säga.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nej den andra klassikern: jag höll hans stetoskåp mot den amerikanska stenkrossens motorblock. Då gick solen ner för doktorn...

Om sanningen ska fram så har jag genomlidit det där testet när jag var i Marinen samt vid andra läkarundersökningar. Det är liika kränkande och olustigt för mig kan jag säga.

Jasså, jaha?! Som Jag förstod det... då Jag inte själv varit där utan en kompis, kompis berättade det:rolleyes: så skulle doktorn stoppa in fingret på sig själv.

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Nu är det väl ändå dags att e_kjellgren tar och skriver en rad. Nyvaken eller nyröntgad spelar ingen roll...

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Hur gick det för E_Kjellgren egentligen?
Har han varit på akuten? :corn

Jeppzon

Salmon River Rajders
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
---SÅLD--- Aprilia RSV1000R Factory -06
Hur gick det för E_Kjellgren egentligen?
Har han varit på akuten? :corn

Det vet vi inte, han har inte kommit med nåt inlägg angående det.
Såg att han har varit inloggad i morse i alla fall, så ur sängen måste han ha varit, om han inte sover med laptopen som gosedjur.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jasså, jaha?! Som Jag förstod det... då Jag inte själv varit där utan en kompis, kompis berättade det:rolleyes: så skulle doktorn stoppa in fingret på sig själv.

"Kompis, kompis" :)
Jag får säga som till andreas och ironmike: Det verkar vara ngt vääldigt lockande i det här ämnet :hihi

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Så akuten rekommenderas, även om jag bara känner mig mörbultad?

Inte läst hela tråden men vid olyckor, speciellt såna allvarliga, så ska du alltid gå till läkare och få saker och ting dokumenterade. Detta för att om du får men i framtiden så ska du kunna få pengar från försäkringsbolaget.
Jag själv slog bort en flisa på en tand en gång när jag spelade fotboll. hehe. Tänkte aldrig sticka till tandläkaren. Det syntes ju inte ens, men nån övertalade mig att ändå sticka dit och där sa tandläkaren samma sak att det ska man alltid göra. Minns att han tog som exempel att tanden kunde bli missfärgad om flera år om jag hade riktig otur och hade jag då inte papper på att det hänt under den fotbollsmatchen så kunde jag inte få nån ersättning för det och få stå för kostnaden själv om det skulle behövas fixas till.

e_kjellgren

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 -07
Urk.. just kommit hem från akuten.. precis som ni säger så måste man komma igenom första filtret, ska du in här eller åka till vårdcentralen.. Klarade mig dock på bägge punkterna, körde fort samt landade på huvudet.
Så vips var jag inne i röntgenrummet för en genomgång. En underläkare (under inlärning) klämde o kände en del med. Han verkade ytterst osäker på det mesta. Slutade efter fem timmar iaf med resultatet att jag inte har några brutna ben, men läkaren skrev remiss till handkliniken i Örebro. Så dit bär det iväg kl 07.30 imorron. I bil då.. ;)

Ingen lek att få i backen förresten med halft strejkande högeraxel.
Fortsättning följer.. ska ringa försäkringsbolaget nu.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Urk.. just kommit hem från akuten.. precis som ni säger så måste man komma igenom första filtret, ska du in här eller åka till vårdcentralen.. Klarade mig dock på bägge punkterna, körde fort samt landade på huvudet.
Så vips var jag inne i röntgenrummet för en genomgång. En underläkare (under inlärning) klämde o kände en del med. Han verkade ytterst osäker på det mesta. Slutade efter fem timmar iaf med resultatet att jag inte har några brutna ben, men läkaren skrev remiss till handkliniken i Örebro. Så dit bär det iväg kl 07.30 imorron. I bil då.. ;)

SKönt att du är här å skriver iallafall, vi började bli lite oroliga för dig.
Bra att få skadorna dokumenterade så du får ersättning ifall nåt krånglar i framtiden. Hoppas du bara är lite blåslagen och mörbultat. Krya på dig!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Bra att du åkte in! :tummenupp Skönt att det verkar vara ok so far!
/J

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Urk.. just kommit hem från akuten
Bra att du har blivit undersökt:tummenupp
Krya på dig!

Själv har det gått en dryg vecka nu efter att jag klantbromsadeomkullmig på lösgrus.
Jag har inte rört hojen sedan dess, och högeraxeln smärtar fortfarande, även om jag känner att det går åt rätt håll och blir bättre.
Kanske kan jag prova åka mc kommande helg igen.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
"Kompis, kompis" :)
Jag får säga som till andreas och ironmike: Det verkar vara ngt vääldigt lockande i det här ämnet :hihi

Tror det har mer med att man inte vuxit upp än. Teater är trist, kissåbajshumor e kul.

...fast det står ju för mig. vad beträffande andreas och ironmike är de säkert redo för en omgång:D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jaja .. synd på så fina stålar, men det är läropengar ...
Alla klarar sig inte så lindrigt ...
Lycka till med fortsättningen av "karriären" men tänk på att det tar lång tid att lära sig köra hoj snabbt och säkert.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln