Shit.. just klotat i diket!!

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R

Ingen lek att få i backen förresten med halft strejkande högeraxel.
Fortsättning följer.. ska ringa försäkringsbolaget nu.

Äsch då, blir snabbt en vana att växla med vänsterhanden :)
Vurpade med snowboarden, flög framåt och dämpade smällen med höger axel. Kunde knappt röra armen, fick användar vänster arm för att röra på höger ;). 3 dagar senare när jag åkte till akuten blev det till att växla med vänstern, lite ovant men det går efter ett tag :tummenupp
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Urk.. just kommit hem från akuten.. precis som ni säger så måste man komma igenom första filtret, ska du in här eller åka till vårdcentralen.. Klarade mig dock på bägge punkterna, körde fort samt landade på huvudet.
Så vips var jag inne i röntgenrummet för en genomgång. En underläkare (under inlärning) klämde o kände en del med. Han verkade ytterst osäker på det mesta. Slutade efter fem timmar iaf med resultatet att jag inte har några brutna ben, men läkaren skrev remiss till handkliniken i Örebro. Så dit bär det iväg kl 07.30 imorron. I bil då.. ;)

Ingen lek att få i backen förresten med halft strejkande högeraxel.
Fortsättning följer.. ska ringa försäkringsbolaget nu.


Bra du åkte för att kolla, det ska man ALLTID göra efter olycka hur frisk och välmående man än känner sig, eller hur fånigt det än låter... Orsaken till det är att du kan ha fått skador som märks först efter ett par år (det jag främst syftar på typ whiplash, mkt vanlig skada vid bakifrånpåkörning) och då kan det vara guld värt att ha sin olycka och besök hos doktorn dokumenterat i nåt journalsystem. Tänker mest på försäkringskassan ifall någe sådant skulle bli aktuellt... bättre safe än sorry om man säger så.
 

speedy_speed

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
stockholm/gbg
Hoj
giXXXer
Äsch då, blir snabbt en vana att växla med vänsterhanden :)
Vurpade med snowboarden, flög framåt och dämpade smällen med höger axel. Kunde knappt röra armen, fick användar vänster arm för att röra på höger ;). 3 dagar senare när jag åkte till akuten blev det till att växla med vänstern, lite ovant men det går efter ett tag :tummenupp

menar du att du sträckte dej ner på vänster sida å växlade med vänster hand ? eller att du växlade snowboarden med vänster hand?
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Skönt att höra att du varit på akuten Kellgren:tummenupp
 

e_kjellgren

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Suzuki GSX-R600 -07
Fast man känner sig ju lite dum.. imorron ska jag till handkliniken på universitetssjukhuset, bara för att det var en nybörjare till läkare som inte hade erfarenhet eller kunskap nog att själv ställa diagnos. Men iofs.. är nu ett ledband av så kommer jag ju ångra mig om jag inte åker in.. men sitta där hos specialutbildade läkare med en liten rodnad på tumleden..
 

*Fia*

Packad?
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Sthlm.
Hoj
Bara en vit.
Fast man känner sig ju lite dum.. imorron ska jag till handkliniken på universitetssjukhuset, bara för att det var en nybörjare till läkare som inte hade erfarenhet eller kunskap nog att själv ställa diagnos. Men iofs.. är nu ett ledband av så kommer jag ju ångra mig om jag inte åker in.. men sitta där hos specialutbildade läkare med en liten rodnad på tumleden..

Åk! Kraschade själv för ett par veckor sen. Blev tillslut övertalad att åka in till akuten. Vilket va rätt bra såklart. Benbit o ledband av i tummen... Operation en vecka senare, nu sjukskriven tom 20/10. :näsblod
Hoppas såklart på bättre tur för din del. :)
 
Last edited:

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
menar du att du sträckte dej ner på vänster sida å växlade med vänster hand ? eller att du växlade snowboarden med vänster hand?

Jo, växlade med vänster i bilen. Försökte jag med höger kändes det som att armen var på väg att slitas bort från kroppen ;). Lite ovant i början och går inte speciellt fort i växlingarna.. Men man lär sig fort :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fast man känner sig ju lite dum.. imorron ska jag till handkliniken på universitetssjukhuset, bara för att det var en nybörjare till läkare som inte hade erfarenhet eller kunskap nog att själv ställa diagnos. Men iofs.. är nu ett ledband av så kommer jag ju ångra mig om jag inte åker in.. men sitta där hos specialutbildade läkare med en liten rodnad på tumleden..
Men det är väl bra att han kunde erkänna att han inte var kvalificerad nog att vara säker på att kunna ställa en korrekt diagnos? Hellre det än en läkare som gissar sig till en diagnos som efter ett par år visar sig vara felaktig.
 

e_kjellgren

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Suzuki GSX-R600 -07
Sant, bra att läkaren skickade iväg mig. Nu visade det sig efter en undersökning på ca 30sek att det inte är något fel på ledbanden, så det känns skönt att ha det bekräftat.

Nu ska bara skrothögen och utrustningen fraktas till verkstan för utvärdering.. :S
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Fan.. vågar knappt känna efter..

Det var på vägen över Björneborg, mot Degerfors.

Polarens sambo fick komma med släpkärra och krångla halva natten..

närdå?? bor i närheten nämligen har inte hört talas om nån olycka,tur att du inte slog i hjäl dig:tummenupp

Humm.. det får bli att besöka närmaste akutmottagning imorgon bitti då.
Tack för att ni finns.. känner mig lite rätt o ensam här..
åk till akuten så fort som möjligt,om inte annat så för att dokumentera skador och blåmärken för försäkringens skull,öm kommer du vara och lite depp på en skrotad hoj,men det finns fler hojar men bara ett liv...krya på dig robin:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top