Typ moto2...
Tja, man kan ju utveckla chassit istället med de slantarna som nu går till elektroniken så att utvecklingen skulle stanna av är ju inte riktigt sant.
Fritt? Var då? Har ju till och med minimivikt! Där är något att reta sig på istället för att tycka en "kantigare" elektronik är att förstöra racingen, fri elektronik förstör ju racingen!
Jo, visst kommer den med mest slantar lyckas bäst men, med en trubbigare elektronik kommer skillnaden mellan de som lyckas bäst och de som inte har resurserna bli mindre, kanske så liten att förarmaterialet faktiskt kan överbrygga det avståndet, det är iaf. min förhoppning.
Förstör verkligen elektronik racingen? Jag håller inte med. Men visst, när elektroniken spelar mindre roll så kommer såklart pengarna att gå till att utveckla andra områden vilket bara är positivt. Varför är minimivikten något att störa sig på? Hojarna blir väl inte lättare utan väldigt dyrt och exklusivt material? Skulle det bli billigare för oss ifall de släppte den biten fri? Bättre elektronik måste ju ändå gagna oss icke GP-piloter i framtiden.
Sen tycker jag inte att något sånt här förstör racingen. Bara att det inte är det bästa beslutet.