Alltså, villkoren i avtalen mellan Dorna å tillverkarna kommer vi nog aldrig att få se. Förstår inte att du kan vara så trångsynt när jag tar upp det jag pratar om...
Motorn i dagens moto2 hojar är ju inte direkt kompakt då den är framtagen först och främst för en gathoj. Kolla in hur riktiga rejshojar ser ut så får du se. Trippeln är bra mycket smalare än radfyran vilket gör att man kan göra riktigt läckra å smäckra rejshojar. Kolla in hur stora Moto2 hojarna är, blää..
Sen har du naturligtvis ljudet, bra mycket trevligare sång ur en sådan är en skrikande radfyra. Ljudet kommer garanterat göra att fler får upp intresset för moto2 när hojarna susar förbi åskådarna. Sen har väl jag inte pratat om motorkaraktär? När det gäller motorkaraktär väljer jag en radfyra framför en twin eller tripple/v-fyra men ljudet e verkligen inget att hänga i granen. Well, om vi bortser från Kawasakis gamla motogp maskin då, den gav ju gåshud.. shiiiaaat.
Som sagt, du bör slappna av lite å sluta va så sanslöst tråkig. Som sagt, vi vet ju inte hur avtalet ser ut.