Chris Ash
Kapten Gars
Jag måste bara säga att det ser kul ut inför nästa år. Mycket blårök och välljud att lukta och lyssna på.....
Chris Ash skrev:Jag måste bara säga att det ser kul ut inför nästa år. Mycket blårök och välljud att lukta och lyssna på.....
Teddy skrev:Tyvärr (eller kanske man borde säga lyckligtvis?) upptäckte jag sprickor i båda bakfälgarna för någon dag sedan.![]()
Det har dock inget med förra ägaren att göra och de är inte lätta att upptäcka. Materialutmattning och felkonstruktion är troliga orsaker. Båda fälgarna är Marvic, alltså icke Honda original, de har samma typ av sprickor på exakt samma ställe runt om båda fälgarna. Förhoppnigsvis går de att laga till en rimlig slant. Annars har skatungen klarat sig ganska bra hittills.
Oro skrev:Det där verkar vara standard för Marvic's Honda RS250-fälgar...Åkte runt med en Marvic bakfälg där ekrarna spruckit och kunde inte fatta varför hojen kändes så läskig...
![]()
![]()
Antar att det beror på att Marvic tycker att det är värt priset (tror jag det!) att fälgarna spricker efter ett tag, bara de är lätta.![]()
Är man ännu coolare så köper man fälgar i coolfiber!oFFkeFF skrev:Är man riktigt cool köper man ju smidda mag-fälgar, kostar "bara" 30 loppor..
Torkel skrev:Är man ännu coolare så köper man fälgar i coolfiber!Watz har en liggande, väger noll och inget!
Torkel skrev:Är man ännu coolare så köper man fälgar i coolfiber!Watz har en liggande, väger noll och inget!
Lugn och fin nu! Han har den liggande i garaget sedan något år tillbaka och vet mycket väl att den inte är tillåten i SM, han har inte kört med den överhuvudtaget vad jag vet.Nordgren skrev:Nu uppmanar vi till fusk, inte trevligt. Visst tycker vi alla det är för jävligt med finska skidåkare och andra drägg. Men när det gäller racing är det tydligen på en del håll ok med fusk.
Lägg inte pengar på kolfiber fälgar som inte är tillåtna i SM.
oFFkeFF skrev:Hoppas vi får se dig lite oftare ute på banorna också![]()
Torkel skrev:Tror det var Dymag men är inte säker. Enligt Calle T så är det en demofälg som inte är gjord för att köras på utan bara som reklammaterial, det kan förklara den extremt låga vikten... men jag är som sagt inte säker.
SoS var det ja: http://www.lms.se/Roadraci/classic/2003/0802/P1010217.html![]()
nr12 skrev:Jag tänker bl.a. på Robert Dunlops olycka på Isle of Man då en Marvic fälg totalhavererade på hans RC45 och om jag minns rätt gick det rätt illa för honom. Dog han till och med? (Rätta mig om jag har fel.) (På bilder jag sett såg det ut som om ekrarna gått av nere vid navet.)
ja du har fel![]()
arm och benbrott
tror att han fick lite stålar av marvic också.
RS250RR skrev:Det skiljer faktiskt ung 6 hästar på bakhjulet när A-kittet på gemmels hoj är rätt injusterat, men det känns ändå som att 97 hkr på bakhjulet skall räcka en bit, hojen blir ju inte lika snabb som Nordgrens hoj inte heller Apriliorna men det är ju bara att köra lite fortare i kurvorna![]()
RS250RR skrev:Det skiljer faktiskt ung 6 hästar på bakhjulet när A-kittet på gemmels hoj är rätt injusterat, men det känns ändå som att 97 hkr på bakhjulet skall räcka en bit, hojen blir ju inte lika snabb som Nordgrens hoj inte heller Apriliorna men det är ju bara att köra lite fortare i kurvorna![]()
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |