Silly season BOTT 2010

torerik

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2007
Hoj
Ducati 1098R Bayliss Edition
14-38 / 14-39 / 15-41 / 15-42 er de vi bruker mest iallefall. Men 15-38 er nødvendig på Anderstorp:)

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
14-38 / 14-39 / 15-41 / 15-42 er de vi bruker mest iallefall. Men 15-38 er nødvendig på Anderstorp:)

DQ har en S, og det er en annen girkasse på R´n! Jeg kjørte 14/40 på Karlskoga, Rudskogen osv, NB! Det funka ikke på Knutstorp, så der ville jeg kanskje kjørt som typ Anderstorp hvor jeg brukte 14/37! Men sjekk med Lasen, han har stenkoll:tummenupp

lodnert

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Triumph Daytona 675-11
Hallå allihopa!

Fick min 1098 idag så nu har man äntligen ett rolig projekt att jobba på under den här pisstråkiga årstiden :banana
SP2:an kommer jag dock spara på som prydnad i hemmet eller om (gud förbjude) man lyckas skrota den nya.

Hur ser det ut för er andra inför bott 2010? Någon annan som också har bytat upp sig som man bör hålla koll på? :gnissla

Last edited:

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
DQ har en S, og det er en annen girkasse på R´n! Jeg kjørte 14/40 på Karlskoga, Rudskogen osv, NB! Det funka ikke på Knutstorp, så der ville jeg kanskje kjørt som typ Anderstorp hvor jeg brukte 14/37! Men sjekk med Lasen, han har stenkoll:tummenupp

Gör som jag. Lyssna på Geirs tips och köp en massa drev som fungerar riktigt dåligt. ;)
Jag började förra året med 14-41 på Knutstorp och det var katastrof! Sen blev det 15-41 som fungerade ok. På Anderstorp gick inte det utan fick byta till 15-38.
I år orkade jag inte byta drev när vi skulle till Knutstorp så jag körde 15-38 hela säsongen och det gick tom 1 sec snabbare.
Greven körde 15-37 på Anderstorp och det tyckte han var bra.

Greven har fina lätta drev och drevhållare till bra pris.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Gör som jag. Lyssna på Geirs tips och köp en massa drev som fungerar riktigt dåligt. ;)
Jag började förra året med 14-41 på Knutstorp och det var katastrof! Sen blev det 15-41 som fungerade ok. På Anderstorp gick inte det utan fick byta till 15-38.
I år orkade jag inte byta drev när vi skulle till Knutstorp så jag körde 15-38 hela säsongen och det gick tom 1 sec snabbare.
Greven körde 15-37 på Anderstorp och det tyckte han var bra.

Greven har fina lätta drev och drevhållare till bra pris.

Tackar - man får väl lyssna på den som är snabbast ;)

Yes, ska kolla med Greven och köpa loss lite drev och 520-kedja.

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
saknar redan

saknar redan mullret o kommer vara en fast åskådare på nästan alla race:tummenupp hoppas detta kalla väder slutar ngn gång:huvet har fått insiderinfo att en som inte brukar skriva på forumet osså köpt en 1098s:yoparty

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Hur många blir vi som ska köra nästa år? och vilken hoj ni ska köra?
Själv håller jag på förfult med aprilian den var nästan orginal i år så lite mer hp till nästa år.

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Målet är att köra nästa år igen, och plåga min gamla 999:a :yoparty

Just nu ligger hon uppdelat i ett antal lådor m.m. Ska få lite extra kärlek under vintern tänkte jag :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur många blir vi som ska köra nästa år? och vilken hoj ni ska köra?
Själv håller jag på förfult med aprilian den var nästan orginal i år så lite mer hp till nästa år.
Orkar inte googla, men vad är standard drevning på RSVn? Minns inte, men tror det var 17/42 eller nått.

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp

Masse drev???? jeg hadde 14 - fram, og 37, 39 og 41 bak! Er det mange??? Forøvrig God Jul til deg også:)

Så noen nesten bekrefta rykter, 6 norbaggar klare for å kjøre mesteparten av BoTT neste år:tummenupp Og vi får sikkert noen innhopp fra Plassen-brothers i tillegg:tuttar 2 stk på Rc8R, 2 på 1098R, 1 på 748/999ett-eller-annet, og en på 998R!

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Jag kör alla race nästa år :yoparty
Hojen står nerplockad just nu i väntan på att tomten ska komma med hårda paket.

Skönt att det är några till som håller fast vid Aprilia :tummenupp

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
På grund av lite halvtaskig ekonomi så blir det mest budgetmods, lättat svänghjul, ombyggt luftintag, moddat elsystem, viktminskning och lite andra småsaker. I övrigt är det mest översyn av allt så att det är okej inför sesongen.

Den seriösa trimningen får vänta lite så man kan skylla på effektbristen när det går dåligt.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag kör alla race nästa år :yoparty
Hojen står nerplockad just nu i väntan på att tomten ska komma med hårda paket.

Skönt att det är några till som håller fast vid Aprilia :tummenupp

Jag lurar fortfarande på om jag ska köra.......total nybörjare inom racing...

Hojen står som era.......totalt i molekyler, inte motor dock, bara elsystem osv. Väntar oxå på en hel del hårda paket.

/J

Last edited:

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Jag lurar fortfarande om jag ska köra.......total nybörjare inom racing...

Hojen står som era.......totalt i molekyler, inte motor dock, bara elsystem osv. Väntar oxå på en hel del hårda paket.

/J

Klart du ska köra.
Detta blir även mitt första tävlingsår innom RR, jag har bara kört cross och motard innan.
Någon måste ju slåss om platserna längre ner i fältet.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Klart du ska köra.
Detta blir även mitt första tävlingsår innom RR, jag har bara kört cross och motard innan.
Någon måste ju slåss om platserna längre ner i fältet.

Jag jobbar på det, både med hojen och med min fysik. Måste ju få bort lite fläsk....billig trimning...

/J

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...