Silly season BOTT 2010

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Da er Kåtem´en ferdig med første forbedringsrunde, vi har nå 10 hk mer på hele mellomregisteret og 5 hk mer på topp:) 8 nm mer på hele registeret:tummenupp Så neste prosess skal forhåpentligvis gi oss 10 hk til og ca 8-10 nm:yoparty Fy f... hvor rask man skal bli i år:tuttar
Trimma sig snabb är grejt! =)

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Da er Kåtem´en ferdig med første forbedringsrunde, vi har nå 10 hk mer på hele mellomregisteret og 5 hk mer på topp:) 8 nm mer på hele registeret:tummenupp Så neste prosess skal forhåpentligvis gi oss 10 hk til og ca 8-10 nm:yoparty Fy f... hvor rask man skal bli i år:tuttar

Vad är party-tricket? justerat kammarna?

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Nu är motorn monterad och startad. Väntar bara på det nya 60mm avgasystemet ska komma så man kan köra köra den i bänken.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki

Har du stålfodrat eller kör du med standard cyllar? Finns ju en del förare som har haft problem med just 1103cc kolvsatserna pga cyllarna flexar och att toppackningen inte kan hålla tätt.

Ett 1060cc kit borras 100mm(+3mm) och 1103cc borras 102mm(+5mm), standard är ju 97mm så det är mycket att arborra bort.....

/J

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Kör med vanliga de jag har pratat med och har använt det dom har inte haft problem.

Men vi får väll se om det håller eller inte

Har du stålfodrat eller kör du med standard cyllar? Finns ju en del förare som har haft problem med just 1103cc kolvsatserna pga cyllarna flexar och att toppackningen inte kan hålla tätt.

Ett 1060cc kit borras 100mm(+3mm) och 1103cc borras 102mm(+5mm), standard är ju 97mm så det är mycket att arborra bort.....

/J

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan inte alla visa upp sina hojar? Om de är färdiga... även om de är ofärdiga. Så vi har något att snacka om! :)

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Kör med vanliga de jag har pratat med och har använt det dom har inte haft problem.

Men vi får väll se om det håller eller inte

Hoppas det funkar bra, nån måste ju ge Duccarna en match i effekt.:)

Kan inte alla visa upp sina hojar? Om de är färdiga... även om de är ofärdiga. Så vi har något att snacka om! :)

Kommer bilder så fort jag kommer ihåg kameran, mycket el klart men fortfarande saknas kraschkåpor så helhetsintrycket är lite svårt att förmedla.

Börja med din hoj vetja :)

/J

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Hoppas det funkar bra, nån måste ju ge Duccarna en match i effekt.:)

Kommer bilder så fort jag kommer ihåg kameran, mycket el klart men fortfarande saknas kraschkåpor så helhetsintrycket är lite svårt att förmedla.

Börja med din hoj vetja :)

/J

Det mesta är klart på hojen väntar på avgas systemet sen att bänk köra hos RG.
TC från ICR ska och monteras så fort den kommer hem de skulle leverera den i slutet på febuari.
Det är väll det enda
:rolleyes:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Det mesta är klart på hojen väntar på avgas systemet sen att bänk köra hos RG.
TC från ICR ska och monteras så fort den kommer hem de skulle leverera den i slutet på febuari.
Det är väll det enda
:rolleyes:

Ska bli skoj att se hur ditt TC kommer funka, vi har ett TC från Diego Gubbelini på våran kompressormatade Ducati 1098J, som förövrigt ägs av "Stone" på SH. Systemen är lite olika så hur de kommer funka i "real-life" ska bli intressant att se..Håll oss uppdaterade.

/J

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Funderar på TC oxå, då dock via Cordonas PQ8 som tydligen ska ha en typ av stöd för TC. Dock vet jag då inte om det kräver Cordonas hårdvara och mjukvaruppdatering. Antar det, väntar svar per email.

Hade varit fräckt med TC!

lodnert

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Triumph Daytona 675-11
Renthal drevsats till 1098

Halloj grabbar!!

Jag har en helt ny Renthal drevsats med kedja och drevhub liggandes som jag dessvärre inte behöver längre (ord.pris 8682:)

Helt ny Renthal racing drevsats med kedja och drevhub säljes (ord.pris 8682:)
Bakdrev storlek 38-40
Framdev storlek 14-16
Tsubaki 520 Racing pro x-ring

frakt inkluderat om så önskas

Pris 6000:-

Sten Ursing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
RG500/SP-1
Är det någon från 08 som vill ha stötning/sällskap/bidrag med transporter till BOTT-tävlingar?

Hör av dig till Sten
0705-162881

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Exakt 1 månad kvar till rejs, och hela hojen ligger i molekyler. Känns lite hopplöst att hinna klart till första rejset. Väntar på delar som är försenade :(

Försöker intala mig att det säkert kommer vara både snö och tjäle ändå...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept