Silly season BOTT 2010

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
Exakt 1 månad kvar till rejs, och hela hojen ligger i molekyler. Känns lite hopplöst att hinna klart till första rejset. Väntar på delar som är försenade :(

Försöker intala mig att det säkert kommer vara både snö och tjäle ändå...

Du är inte ensam om detta lilla problem. :)
Min är också i småbitar, Linds & Micke är mitt ute på atlanten.

Ähh det är lugnt! jag ska bara skruva ihop 2 hojar till mig och 1 till Jenny på 3 veckor....

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Du är inte ensam om detta lilla problem. :)
Min är också i småbitar, Linds & Micke är mitt ute på atlanten.

Ähh det är lugnt! jag ska bara skruva ihop 2 hojar till mig och 1 till Jenny på 3 veckor....

Skönt och höra att fler har lite förseningar, men min hoj ligger verkligen i molekyler. Motorn ligger i 5 plastbackar, och resten av hojen är fördelad på 2 förråd, och 1 garage. Jaja det löser sig säkert på ngt sätt. Är iofs inte så jäkla sugen på att köra första rejset. Är det inte lite väl tidigt?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Extrafälgar till Ducce 1098 verkar det inte finnas gott om :( Surt att betala så hejdlöst mycket för ett nytt set.

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Skönt och höra att fler har lite förseningar, men min hoj ligger verkligen i molekyler. Motorn ligger i 5 plastbackar, och resten av hojen är fördelad på 2 förråd, och 1 garage. Jaja det löser sig säkert på ngt sätt. Är iofs inte så jäkla sugen på att köra första rejset. Är det inte lite väl tidigt?

Vi är tydligen många på molekyl stadiet ännu....
Vad skönt! :tummenupp

Men inte skall du väl låta bli att köra första helgen? Vi behöver ju mota bort norrbaggarna jag tar dem från sista startledet och du kan väl samla upp dem som en liten fårahede i topp? :glömdet

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Donqie, om du köper en ny Ducati har du ju 20.000:- över till annat, räcker säkert till en fälg i alla fall :)
Kolla med hästhandlar Lasen :)

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
2dagar kvar i garaget sen är det bänkning 9april o första turen på rc8r om det inte snöar blir 12/13april :yoparty:yoparty:yoparty

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
En dag kvar i garaget sen är det snart dax för RACE:yoparty:yoparty

För mig känns det som att hoppet är ute för att komma till start. Men lite lite hopp kanske jag kan skramla fram :)

Hur går det för dig Lasen, och alla andra? Är jäkligt dött här i tråden ....

Simrishamn

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
Ducati 1198
För mig känns det som att hoppet är ute för att komma till start. Men lite lite hopp kanske jag kan skramla fram :)

Hur går det för dig Lasen, och alla andra? Är jäkligt dött här i tråden ....

Har kommit så här långt ännu, lite småfix kvar innan koll i bänken samt lämnas till fmgr.se för lite dekaler & siffror.
Största problemet jag ser är decibel nivån! 96 db på tomgång känns som problem! Har Termignoni 70 mm anläggning som låter riktigt bra, kanske lite för bra. Vad har ni andra för erfarenheter vad gäller problem med db nivån?

Bifogat

• DSC00112.jpg
    DSC00112.jpg
    238.5 KB · Visningar: 69

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Största problemet jag ser är decibel nivån! 96 db på tomgång känns som problem! Har Termignoni 70 mm anläggning som låter riktigt bra, kanske lite för bra. Vad har ni andra för erfarenheter vad gäller problem med db nivån?

De gånger förra året med en kompressormatad 1098 och öppet system på Anderstorp så blev jag aldrig avtagen pga ljudet, ingen aning om varför, bara min erfarenhet. Polarens Aprilia med öppet Akra likaså.

Till i år så kommer iofs detta skärpas så det kanske blir värre.

/J

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Har kommit så här långt ännu, lite småfix kvar innan koll i bänken samt lämnas till fmgr.se för lite dekaler & siffror.

Har du helsystemet så brukar det vara ok. Men slipon brukar bröla lite mer. Vet att en viss 1098r är undantaget, han fick trycka i DB-killers. Du får nog testa helt enkelt, och ha insatserna redo.

Simrishamn

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
Ducati 1198
De gånger förra året med en kompressormatad 1098 och öppet system på Anderstorp så blev jag aldrig avtagen pga ljudet, ingen aning om varför, bara min erfarenhet. Polarens Aprilia med öppet Akra likaså.

Till i år så kommer iofs detta skärpas så det kanske blir värre.

/J

Ok, ni har inga siffror efter mätningar?

(Kompressor matad 1098:tuttar, var det egen tolkning av reglementet i BoTT ang, fri trimning:tungan)

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Ok, ni har inga siffror efter mätningar?

(Kompressor matad 1098:tuttar, var det egen tolkning av reglementet i BoTT ang, fri trimning:tungan)

2007 i Bott gick det inte att köra utan db-killers med 70mm systemet iaf. Sen vet jag inte om de var noga just då eftersom det var "första" året.. Har du inte orginal db-killers så kan det vara bra att skaffa iaf. Dumt att bli stående för en sådan sak.. :tummenupp

Lycka till..:yoparty

Simrishamn

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
Ducati 1198
Har du helsystemet så brukar det vara ok. Men slipon brukar bröla lite mer. Vet att en viss 1098r är undantaget, han fick trycka i DB-killers. Du får nog testa helt enkelt, och ha insatserna redo.

Ok, får hoppas att det räcker så man får köra, känns riktigt surt annars.

Sorry, inga siffror.

Det är samma regler vid bankörning som på BoTT race på Anderstorp vad det gäller ljudnivå.

/J

Jo men problemet är att jag har kört Suzuki 1000 innan så jag har ingen som helst erfarenhet med Duccen. Det är därför jag frågade.

//Conny

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar