Silly season BOTT 2010

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Största problemet jag ser är decibel nivån! 96 db på tomgång känns som problem! Har Termignoni 70 mm anläggning som låter riktigt bra, kanske lite för bra. Vad har ni andra för erfarenheter vad gäller problem med db nivån?

Möjligtvis blir du avflaggad pga slammret från kopplingen,
( Nej den är inte trasig....det är en DUCATI ):tungan
 

Simrishamn

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Ort
Simrishamn
Hoj
Ducati 1198
Möjligtvis blir du avflaggad pga slammret från kopplingen,
( Nej den är inte trasig....det är en DUCATI ):tungan

Ja sicket liv den för! Var tvungen att mäta på kopplingen med,,,,,,,,
103 db på tomgång och det var tydligt att ljudet från motorslamret fortplantas ut genom axeln. Stenkross! Hoppas motorn är frisk :D
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Ja sicket liv den för! Var tvungen att mäta på kopplingen med,,,,,,,,

Anderstorp tror jag inte blir ngt problem, har kört där med öppet Termi och kompressor, kompisen körde rsv 1000 med öppet acra-evo6. No problems!

Det är rad4orna som får problem ( och RC8 ) twinnarna brukar klara sej.
 

Simrishamn

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Ort
Simrishamn
Hoj
Ducati 1198
Anderstorp tror jag inte blir ngt problem, har kört där med öppet Termi och kompressor, kompisen körde rsv 1000 med öppet acra-evo6. No problems!

Det är rad4orna som får problem ( och RC8 ) twinnarna brukar klara sej.

Jag blev kontrollmätt på Falkenberg 2 ggr, i fjor våras på Scandinavian open (rookie) efter heaten med min Suzuki och klarade mig nog med lite god vilja, hade Yushi slip on på men jag upplever själv att Duccen hörs mer.
 
Last edited:

torerik

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2007
Ort
Sande
Hoj
Ducati 1098R Bayliss Edition
Kjorte både på Sviestad, Anderstorp og Falkenberg uten store Lydproblemer med 1098r og termi 70 mm system. Viktige at lyddemperene er i "god" stand:)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Naeh vaffan? När blev Anderstorp ett tvådagarsevent? Jag kommer hem från USA på lördag förmiddag. Blir att åka rakt till banan och köra rejs. Hej o hå... :)
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Så ja nu var bänkningen avklarad tro det eller ej men min rc8r SKAR så det blir nog några kvällar till i garaget. Skratta eller gråta vet ej:confused: Men jag kom hem precis till mitt favorit tvprogram så ska det låta slänger mig i soffa och Peter settman säger hoppas ni har BÄNKAT er ordentligt i sofforna i kväll. Kan du ge dig på Settman.
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Jäkligt trist o höra :(
Hur illa är det?

Själv så har jag precis fått reda på att mina Titan-stakar är slut, och dom kostar bara 16k styck :näsblod

Kommer inte köra första rejset i A-torp, som det ser ut nu. Bara att bryta ihop o komma igen.....
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Pepe og Saint, hva med å la motorene være mer originale:va Jævlig trist om dere ikke får kjørt på A.torp:huvet NB! Ca 170 BHK på min nå og over 180 på Jarle sin:yoparty
 

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Veven har skurit bakre kolven o cyl + stakar skall köpas men jag lånar en rc8 08 till gåsen håller den blir det den på anderstorp bryt ihop o komigen BARA :yoparty:yoparty:yoparty
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
min motor rasade i spanien, fick byta kolvar och cylindrar, ny motorstyrning med dubbla lambda mätare, ny TC m.m....... som tur var körde jag med en bättre olja så veven, oljepumpen, blocket m.m. inte behöver bytas som i sommras.... Peppe tack för hjälpen så jag fått tummen ur och skruvat ihopp det mesta...... väntar fortfarande på nya ECUn... så tveksamt om jag kommer till start :tungan
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Så lite så!

Man måste ju smutsa ner sin fingrar på ngt sätt, när man väntar på delar :)


min motor rasade i spanien, fick byta kolvar och cylindrar, ny motorstyrning med dubbla lambda mätare, ny TC m.m....... som tur var körde jag med en bättre olja så veven, oljepumpen, blocket m.m. inte behöver bytas som i sommras.... Peppe tack för hjälpen så jag fått tummen ur och skruvat ihopp det mesta...... väntar fortfarande på nya ECUn... så tveksamt om jag kommer till start :tungan
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
själv fick jag precis hem hojen, var ner i fördömda skåneland och hämta den :tungan. Fick en glad överraskning också när jag slog på tändningen!! :huvet Bara gått 3ggr längre än sagt :huvet:gnissla
Men nu jävlar ska det skruvas, inte jag alltså, jag vet ju inte hur man gör :brinnerup:tummenupp
Ses på läktarn Saint Peppe Rune m fl :tuttar
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Ja vi får ta våran egna lilla tävling på läktaren, trots allt så är man ju alltid snabbast just där... om man själv får säga det :)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Last edited:

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
Det verkar bli ett ganska tunnt startfält första tälingen.

Själv så har jag precis blivet färdig med allt så nu jävlar blir det race :tummenupp


Ska man bara skriva namn och klass när man betalar in startavgiften?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top