Silly season BOTT 2010

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
:tuttar sorry men ställer inte upp om ja nu inte har bort nojorna o på årets första träning på falkenberg sätter en 48a tid:tummenupp annars har ja lovat mig själv att smyga in i din depåbox o kidnappa din skiva:tummenupp o slänga soilwork eller hardcore superstar

Det släpper förr eller senare... Men inte om man inte kör... :fakta

/ Jens

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Jag ska köra och jag börjar få kläm på att köra twin så det kommer att gå fort nästa år.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Andreas Mårtensson har kört runt Anderstorp på 1.36,5 med en Aprilia RSV............man blir ju liiite ödmjuk i tankarna ang att trimma sin egen för att den "slö"........

/J
1990 körde de under 1.35. Allt är relativt.

Men sätt en RSV1000R mot en annan 1000cc så får den fetspö rakt fram. Den "tar" lite i kurvorna på grund av ett fantastiskt chassi o draget ut ur kurvor oxå.

Men "slö" kan man kalla den i med att den har 40-50hk mindre på slangen.

Det var en ordentlig prestation att köra 1.36 av både Mårtensson och Lundh. Själv kör jag inte bättre än 1.39.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Andreas Mårtensson har kört runt Anderstorp på 1.36,5 med en Aprilia RSV
Kanonbra, men 2 sekunder långsammare än vad Crille mfl körde på sina japanska radfyror i början av 2009.

Har själv sett RSV:n in action på olika race och den är slöööö rakt fram.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
1990 körde de under 1.35. Allt är relativt.

Men sätt en RSV1000R mot en annan 1000cc så får den fetspö rakt fram. Den "tar" lite i kurvorna på grund av ett fantastiskt chassi o draget ut ur kurvor oxå.

Men "slö" kan man kalla den i med att den har 40-50hk mindre på slangen.

Det var en ordentlig prestation att köra 1.36 av både Mårtensson och Lundh. Själv kör jag inte bättre än 1.39.

Förstår vad du menar, jag menade att istället för att trimma motorn kanske man skulle ägna lite tid åt ev ny Öhlins FGR gaffel, TTX stötta och ett styrsystem som ger andra fördelar........

Chassit är som sagt riktigt bra och med lite bättre fjädringskomponenter och hoj-management så blir det nog en killer.

Kanonbra, men 2 sekunder långsammare än vad Crille mfl körde på sina japanska radfyror i början av 2009.

Har själv sett RSV:n in action på olika race och den är slöööö rakt fram.

Jovisst......men i BoTT får man inte köra radfyra....:fatta!

/J

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Slö och slö... Det beror väl på barlasten? Effekt/vikt gäller oavsett om man kör en 550twin eller 1200cc turbotolva... Skyll inte materialet för "pondusen" :7peta:crash:gnissla eller som det heter; trimma är silver men lätta är guld :yoparty

Pinky skall få lida ett år till på banan :banana

Hmmpf.. Och undertecknad ska lida ett år till i depån. Jämrarns att du ska köra Aprilia, blir bara att byta däck och smörja kedja... :D

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Jag känner att jag kan utvecklas lite till, så ni blir inte av med mig nästa år. Utan då ska jag försvara min titel. Bästa B-förare :arsele:tuttar

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Andreas Mårtensson har kört runt Anderstorp på 1.36,5 med en Aprilia RSV............man blir ju liiite ödmjuk i tankarna ang att trimma sin egen för att den "slö"........

/J

Mårtensson å Lundh är inte mänskliga, det är ena ursäkten:gnissla. Den andra är att deras hojar var bra preppade, både motor samt chassie. Själv var jag god för 39:eek:r med fjolårets touno, men knappa 41:eek:r med factory jag hade i år. Fick aldrig gaffeln att funka på torpet...

Tror att det finns möjligheter för en fartfantom att vinna bott på en Aprilia med rätt gejer på, däremot kräver det mycker mer av en, samt att riskerna blir större. Måste chansa mer, bromsa så sent å gasa så tidigt så man skäms!

Själv tänkte jag vinna bott nästa år, haha! :tummenupp

Nej, men vill fan ta persbästa på varje bana vi kör på nästa år. Top 3 totalt vore grymt fint! :)

Just d, spöa Donq, Swedie, Lasen, Greven, Hedlund, Lodnert, Persson.. hmm, blir tufft det här ;)

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Min målsättning som teamchef i SpoonValley Racing Team är iaf att kunna erbjuda våran sponsrade förare, #14 Robert Enberg, en andra hoj för regn-setup. Han kör med sin egna hoj först och främst men jag håller på med att "fixa till" min egna Aprilia så att den blir ok för bana...speciellt nu när så många dissat den så lär man väl inte hitta en förare till den till 2010.....:tummenupp

/J

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Min målsättning som teamchef i SpoonValley Racing Team är iaf att kunna erbjuda våran sponsrade förare, #14 Robert Enberg, en andra hoj för regn-setup. Han kör med sin egna hoj först och främst men jag håller på med att "fixa till" min egna Aprilia så att den blir ok för bana...speciellt nu när så många dissat den så lär man väl inte hitta en förare till den till 2010.....:tummenupp

/J

Hade degen infunnit sig hade jag fan slagit till, den är ju grym!! :tummenupp

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)

/J

Om det blir BST fälgar, cmc skivor, å andra godsaker kan jag väll ge upp KTM och ställa upp som förare :tummenupp :D

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Du får väl satsa något............:tummenupp
En förare som tar med sig något in i ett team har ju företräde..

/J

Snackar vi den kompressormatade är jag med :tummenupp Säg inte till någon bara att det sitter kitt på han :tuttar

Har du vägt din mille??

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Snackar vi den kompressormatade är jag med :tummenupp Säg inte till någon bara att det sitter kitt på han :tuttar

Har du vägt din mille??

He he.....tyvärr så skulle det nog märkas lite väl om du helt plöstligt hade 180+hk och 125+Nm på slangen.......

Roligt att du undrar för jag ska precis göra det i samband med att jag bänkar den standard innan mods........att jämföra med färdig hoj.
Jag har en kanon kontakt med tips på chassi förändringar och tweaks på Aprilian så jag tror att det går att få den riktigt konkurannskraftig utan att bli utfattig.

/J

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...