Den där banken verkar vara ett bra ställe, får nog börja besöka den
Ta helikopter.... verkar vara bra vid stora uttag
Den där banken verkar vara ett bra ställe, får nog börja besöka den
Ikke tenk på det, hans 1098rsuperduperkitedition holder ikke følge med den "sløe" hojen på regn engang Men hva f.. skal du med så mange hojer, er ikke en nok?
Låter härligt!
Men hemskt vad alla köper nya hojar då? Ska det vara nödvändigt?
Själv så behåller jag gammel-Bettan. Gillar oxå att slå i underläge
nu fattar jag varför du var så dj... snabb du trodde det var regn när det var torrt och mitt bakdäck bokstavligen brann upp..... cool blogg du har.... men det var mig du körde om, inte larsson han var nog efter dig hela loppet
då förstår jag inte varför du vill ha mer effekt..... dom bästa 600 åkarna kör 36or på Anderstorpman ska inte ha mer effekt än man kan hantera
Tanken har slagit mig angående big bore kit, från amann i tyskland. Men frågan är bara hur driftsäker den blir.. Känns lite som att kasta pengar i sjön.. i slutändan så kan du säkert skrämma ur 145-150 hk på slangen, men då har man mer eller mindre som en 1098 original.. Dessutom tyngre... Vill på nåt sett vara underdog med millen, eftersom "alla" kör, kommer köra ducce.. Sen är jag förälskad i duccen.. Du som jobbat å moddat mille, vad tror du man kan skrämma ur han, och vad tror du man kan få vågen att stanna på.. till vilket pris?? Ha, många frågor
Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......
/J
Vad går ett sånt system på i runda slängar? Jag har fått för mig att det skulle kosta mer än hela hojen.
Beroende på hur avancerat det ska vara så räkna med 60000-175000SEK.
Vanliga funktioner är:
Traction control
Launch control
Lambda closed loop 1 eller 2 cyllar
Telemetri
Fjädringslogg
GPS varvtider och logging av spårval
Bromspunkter
Alla ECU värden loggas
osv osv osv
Fördelen är ju att man ta med sig detta till nästa hoj, det enda som man får göra nytt är elpiskan.
/J
Vad ingår i det billigaste alternativet ?
Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?
Vad ingår i det billigaste alternativet ?
Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?
Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln
Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den
SuperduperFØRERedition er Custes beskrivelse av alle andres hojer! Han liker ikke at noen har så ekstremt "trimma" hojer, dvs anlegg, ny mappinng, fotpinner og tanklokk i mitt tilfelle
Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln
Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den
Jag vet om lite beggade grejor så för ca 65000-70000 skulle du kunna få traction control, launch control, wheelie control, enkel lambda dock och en loggnings display. Problemet är väl som sagt att hitta någon som kan installera och mappa om man inte kan det själv........
/J
Nästa säsong kan jag garantera att det blir en superduper+++CUSTEedition , din lilla moppe kommer inte ha en chans .
Har jeg hørt/lest det noen millioner ganger tidligere Jeg kan trimme ned skrotet til typ 125 jr-standard, sette på Avon-dekk fra 1986 og kanskje kjøre på linolje istedenfor bensin såååå kanskje du oppnår din store drøm Ellers er jeg nok redd for at det forblir en drøm min venn
Skikkelig bra eksempel Som straff skal jeg ta din bakfelg å bytte med den som ble krasjet skjev på første flying lap - som du forøvrig også lå bak.... på tross av min elendige start Innse realiteten min venn, DU KOMMER ALLTID TIL Å VÆRE BAK MEG kanskje
Skikkelig bra eksempel Som straff skal jeg ta din bakfelg å bytte med den som ble krasjet skjev på første flying lap - som du forøvrig også lå bak.... på tross av min elendige start Innse realiteten min venn, DU KOMMER ALLTID TIL Å VÆRE BAK MEG kanskje
Er det jeg av oss to som trenger unnskyldninger, sett i perspektiv av de to siste sesongene har jeg vel sånn typ 99,999999999999% seiersmargin (om vi da skal ta med race 9) Og neste år skal ikke min sesong starte i juni, så min unge venn - listen er og blir din utfordringUrsäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong . kanske
Ursäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong . kanske
För att få ut 150-155 på slangen så behöver du ett bigbore kit, portning, avgas, ev kammar och luftboxmod. Kolla denna tråd ang effekt...sida 23 längst ner..
KWS i USA har fått ner vikten på deras race Aprilias till ca 172kg utan soppa, allt annat påfyllt. Får väl ses som ganska "lätt" i dessa sammanhang.
Ang effekten på tex Ducati 1098.......jag har som sagt kompressormatat min egna och INNAN allt började så kördes den i bänk och effekten blev 136hk/123Nm helt bone stock standard, när den var färdig så blev det ca 204hk/147Nm på slangen. Det ryktas om div hk hit och dit på dessa hojar men jag har inte sett ett enda bänkpapper som bekräftar före och efter effekt..........att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige. Tro inte allt du hör om effektmonstren...........Ducati själva har ju till och med "lurats" lite, de 160hk som anges är ju "beräknade" från en inertia dyno, annars anges effekten till 155hk.
Mitt stalltips är fortfarande bigbore kit, luftboxmod, avgas och portning. Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......
/J
Jag tror på Millen, det gör jag, visst kan allt detta ge den en sportslig chans.. Men management systemet kostar ju mer än hela satsning
Den skillnaden som jag upplever från årets tävlingar där jag trott att jag stått still jämfört med duccarna är sjuuuk! Det bara dånar till. Menar du att jag kan få millen att dåna
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |