Silly season BOTT 2010

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Ikke tenk på det, hans 1098rsuperduperkitedition holder ikke følge med den "sløe" hojen på regn engang:arsele Men hva f.. skal du med så mange hojer, er ikke en nok?:va

nu fattar jag varför du var så dj... snabb du trodde det var regn när det var torrt och mitt bakdäck bokstavligen brann upp..... cool blogg du har.... men det var mig du körde om, inte larsson han var nog efter dig hela loppet:tummenupp

Det har nog aldrig varit i regn du behöver extra effekt, finns nog inte en hoj på startfältet som saknar effekt när det regnar:D

Låter härligt!

Men hemskt vad alla köper nya hojar då? Ska det vara nödvändigt?
Själv så behåller jag gammel-Bettan. Gillar oxå att slå i underläge :)

Nej jag ska inte byta hoj:)
 
Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
nu fattar jag varför du var så dj... snabb du trodde det var regn när det var torrt och mitt bakdäck bokstavligen brann upp..... cool blogg du har.... men det var mig du körde om, inte larsson han var nog efter dig hela loppet:tummenupp

Jaja men det var en Ducati:yoparty Men hva er det her for skit, 3 Spania/Portugalreiser til vinteren gjør deg ikke raskere - mer øl og gammeldansk derimot, og et par klikk ned på pryl og trimmingsgraden så vil du få en hoj som holder og ikke minst ikke sliter ut dekk på en fem-seks runder:tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tanken har slagit mig angående big bore kit, från amann i tyskland. Men frågan är bara hur driftsäker den blir.. Känns lite som att kasta pengar i sjön.. i slutändan så kan du säkert skrämma ur 145-150 hk på slangen, men då har man mer eller mindre som en 1098 original.. Dessutom tyngre... Vill på nåt sett vara underdog med millen, eftersom "alla" kör, kommer köra ducce.. Sen är jag förälskad i duccen.. Du som jobbat å moddat mille, vad tror du man kan skrämma ur han, och vad tror du man kan få vågen att stanna på.. till vilket pris?? Ha, många frågor :gnissla

För att få ut 150-155 på slangen så behöver du ett bigbore kit, portning, avgas, ev kammar och luftboxmod. Kolla denna tråd ang effekt...sida 23 längst ner..

KWS i USA har fått ner vikten på deras race Aprilias till ca 172kg utan soppa, allt annat påfyllt. Får väl ses som ganska "lätt" i dessa sammanhang.

Ang effekten på tex Ducati 1098.......jag har som sagt kompressormatat min egna och INNAN allt började så kördes den i bänk och effekten blev 136hk/123Nm helt bone stock standard, när den var färdig så blev det ca 204hk/147Nm på slangen. Det ryktas om div hk hit och dit på dessa hojar men jag har inte sett ett enda bänkpapper som bekräftar före och efter effekt..........att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige. Tro inte allt du hör om effektmonstren...........Ducati själva har ju till och med "lurats" lite, de 160hk som anges är ju "beräknade" från en inertia dyno, annars anges effekten till 155hk.

Mitt stalltips är fortfarande bigbore kit, luftboxmod, avgas och portning. Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......

/J
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......

/J

Vad går ett sånt system på i runda slängar? Jag har fått för mig att det skulle kosta mer än hela hojen.

Lind: shoppa shoppa http://www.kwsmotorsports.com/custompage2.htm
 
Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Vad går ett sånt system på i runda slängar? Jag har fått för mig att det skulle kosta mer än hela hojen.

Beroende på hur avancerat det ska vara så räkna med 60000-175000SEK.
Vanliga funktioner är:
Traction control
Launch control
Lambda closed loop 1 eller 2 cyllar
Telemetri
Fjädringslogg
GPS varvtider och logging av spårval
Bromspunkter
Alla ECU värden loggas
osv osv osv

Fördelen är ju att man ta med sig detta till nästa hoj, det enda som man får göra nytt är elpiskan.

/J
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Beroende på hur avancerat det ska vara så räkna med 60000-175000SEK.
Vanliga funktioner är:
Traction control
Launch control
Lambda closed loop 1 eller 2 cyllar
Telemetri
Fjädringslogg
GPS varvtider och logging av spårval
Bromspunkter
Alla ECU värden loggas
osv osv osv

Fördelen är ju att man ta med sig detta till nästa hoj, det enda som man får göra nytt är elpiskan.

/J

:drool
Vad ingår i det billigaste alternativet :) ?

Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?
 

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
:drool
Vad ingår i det billigaste alternativet :) ?

Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?

Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln :arsele

Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den :D
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
:drool
Vad ingår i det billigaste alternativet :) ?

Finns det någon svensk firma som fixar att ställa in detta systemet (mappning mm)?

Jag vet om lite beggade grejor så för ca 65000-70000 skulle du kunna få traction control, launch control, wheelie control, enkel lambda dock och en loggnings display. Problemet är väl som sagt att hitta någon som kan installera och mappa om man inte kan det själv........:tummenupp

/J
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln :arsele

Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den :D

SuperduperFØRERedition er Custes beskrivelse av alle andres hojer! Han liker ikke at noen har så ekstremt "trimma" hojer, dvs anlegg, ny mappinng, fotpinner og tanklokk i mitt tilfelle:va
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
SuperduperFØRERedition er Custes beskrivelse av alle andres hojer! Han liker ikke at noen har så ekstremt "trimma" hojer, dvs anlegg, ny mappinng, fotpinner og tanklokk i mitt tilfelle:va

Nästa säsong kan jag garantera att det blir en superduper+++CUSTEedition :tummenupp , din lilla moppe kommer inte ha en chans :krama .

Jag kan mappa in din pansarvagn och erbjuda dig en svetsning av compressionsskruven på gaffeln :arsele

Du vinner ett stabilare chassie, men tappar ca 20 Hk på slangen när jag begränsat din luftbox och fyllt ditt helsystem med titanbollar.
Det blir då en superdupercusteedition som Geir hade kallat den :D

:tummenupp
du mappar på depåstödet va?
fasen detta kan ju bli bra, lika många hästar som pinky, då kanske det kan börja gå fort igen :tummenupp .

Jag vet om lite beggade grejor så för ca 65000-70000 skulle du kunna få traction control, launch control, wheelie control, enkel lambda dock och en loggnings display. Problemet är väl som sagt att hitta någon som kan installera och mappa om man inte kan det själv........:tummenupp

/J

Jag kollade lite snabbt i Australien, det är väll där dessa utvecklas?, och det skiljer djävulst mycket i pris, har ju familia i au också så tull och moms behöver man ju inte bry sig om.
Gruppköp någon :D .
 
Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Nästa säsong kan jag garantera att det blir en superduper+++CUSTEedition :tummenupp , din lilla moppe kommer inte ha en chans :krama .

:hoppskrat Har jeg hørt/lest det noen millioner ganger tidligere:tråkad Jeg kan trimme ned skrotet til typ 125 jr-standard, sette på Avon-dekk fra 1986 og kanskje kjøre på linolje istedenfor bensin såååå kanskje du oppnår din store drøm:tummenupp Ellers er jeg nok redd for at det forblir en drøm min venn:krama
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
:ajjabajjaSkikkelig bra eksempel:arsele Som straff skal jeg ta din bakfelg å bytte med den som ble krasjet skjev på første flying lap - som du forøvrig også lå bak:blah.... på tross av min elendige start:tuttar Innse realiteten min venn, DU KOMMER ALLTID TIL Å VÆRE BAK MEG:yoparty kanskje:rolleyes:

Ursäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong :tuttar . kanske :)
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Ursäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong :tuttar . kanske :)
:7peta Er det jeg av oss to som trenger unnskyldninger, sett i perspektiv av de to siste sesongene har jeg vel sånn typ 99,999999999999% seiersmargin (om vi da skal ta med race 9):arsele:hoppskrat:hoppskrat:hoppskrat Og neste år skal ikke min sesong starte i juni, så min unge venn - listen er og blir din utfordring:D
 

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Ursäkter ursäkter, det är lika bra att du börjar skriva upp en lista redan nu med bra ursäkter inför nästa säsong :tuttar . kanske :)

Finns en mästare på det - Kommer dock ej ihåg hans namn.... Scary någonting.... :glömdet
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
För att få ut 150-155 på slangen så behöver du ett bigbore kit, portning, avgas, ev kammar och luftboxmod. Kolla denna tråd ang effekt...sida 23 längst ner..

KWS i USA har fått ner vikten på deras race Aprilias till ca 172kg utan soppa, allt annat påfyllt. Får väl ses som ganska "lätt" i dessa sammanhang.

Ang effekten på tex Ducati 1098.......jag har som sagt kompressormatat min egna och INNAN allt började så kördes den i bänk och effekten blev 136hk/123Nm helt bone stock standard, när den var färdig så blev det ca 204hk/147Nm på slangen. Det ryktas om div hk hit och dit på dessa hojar men jag har inte sett ett enda bänkpapper som bekräftar före och efter effekt..........att plocha ut tex 190hk på bakhjulet på en 1098R är DYYYYYYYRT och inget du lär se i Sverige. Tro inte allt du hör om effektmonstren...........Ducati själva har ju till och med "lurats" lite, de 160hk som anges är ju "beräknade" från en inertia dyno, annars anges effekten till 155hk.

Mitt stalltips är fortfarande bigbore kit, luftboxmod, avgas och portning. Satsa resten på ett management system typ Motec eller Magneti Marelli, tänk dig själv att ligga på "fullt" ur varje kurva och känna traction controlen leta grepp. Du lär ju vinna mer på det är 5-10hk hit och dit.......

/J

Jag tror på Millen, det gör jag, visst kan allt detta ge den en sportslig chans.. Men management systemet kostar ju mer än hela satsning :näsblod

Den skillnaden som jag upplever från årets tävlingar där jag trott att jag stått still jämfört med duccarna är sjuuuk! Det bara dånar till. Menar du att jag kan få millen att dåna :)
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Jag tror på Millen, det gör jag, visst kan allt detta ge den en sportslig chans.. Men management systemet kostar ju mer än hela satsning :näsblod

Den skillnaden som jag upplever från årets tävlingar där jag trott att jag stått still jämfört med duccarna är sjuuuk! Det bara dånar till. Menar du att jag kan få millen att dåna :)

Seriøst Alex, skal du få Millen konkurransedyktig på torpet, Mantorp osv tror jeg kostnadene løper løpsk! Sjekket litt rundt å kjøpe en overligger 08 Mille factory som skulle klargjøres for BoTT når mitt Rsv4-prosjekt gikk i dass! Kostnadene var sinnsyke, mener å husk at de skulle ha ca 10 000,- mer for å gjøre den til noe i nærheten av 1098´n enn hva jeg skulle betale for hojen! Og da snakker vi bare motoroppgraderinger. Vedlikehold og annet piss var ikke i regnestykket. Skal du skaffe deg noe mer konkurransedyktig for vår "andedam", er det ikke tvil om at det gjøres billigst med en 1098:tummenupp (Og med billig mener jeg totalkost, innkjøp, vedlikehold, service, pryler osv)! Ellers er det jo bra dealer på KTM nå, men tilgangen på "snasne" pryler osv er jo mye dårligere enn for 1098! Så ta en gammel manns råd, kjøp en 08 1098s, få på en slipon og du tar enkelt hjem BoTT i 2010 (Om det ikke regner samtlige race - for da vinner jeg)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top