Silly season BOTT 2010

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Jag har redan ansökt för Peppes räkning. Så han blir A-förare nästa år :D
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Du vet väll att den titeln innebär att man måste klassa upp sig till Elit .


Min fanklubb kräver pokaler o pallplats tills nästa år. Är rädd att dom lätt förvandlas till en lynchmobb, om jag inte levererar :näsblod :brinnerup

Så jag stannar där jag är, om jag inte måste ...
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Min fanklubb kräver pokaler o pallplats tills nästa år. Är rädd att dom lätt förvandlas till en lynchmobb, om jag inte levererar :näsblod :brinnerup

Så jag stannar där jag är, om jag inte måste ...

Klart du ska stanna :tummenupp , så vi kan slåss om vem som får flest pokaler, fasen man kommer ju få tvätta stället från champagnesprut ofta nästa säsong :D :rolleyes: .
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Klart du ska stanna :tummenupp , så vi kan slåss om vem som får flest pokaler, fasen man kommer ju få tvätta stället från champagnesprut ofta nästa säsong :D :rolleyes: .

Sålänge jag får stå o spruta ner på dig, så är jag nöjd ;)

Nä men jag tror att det kan bli jäkligt tät o rolig rejsing nästa år (hoppas)
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Sätter nog bara topp 10 i varje race som minium mål nästa år.... Konkuransen verkar ju inte sjunka direkt, minst 2 pall besök är en sak jag tänkt lösa om träningen går som jag tänkt, min maratonlöpande bror skall valla runt mig på 10km löpslingan nu 5 dar i veckan.... portugal i jan.... spaninen i mars och april...(200mil bana) nytt styrsytem till hojen sen får vi se hur långt det räcker:D
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Sätter nog bara topp 10 i varje race som minium mål nästa år.... Konkuransen verkar ju inte sjunka direkt, minst 2 pall besök är en sak jag tänkt lösa om träningen går som jag tänkt, min maratonlöpande bror skall valla runt mig på 10km löpslingan nu 5 dar i veckan.... portugal i jan.... spaninen i mars och april...(200mil bana) nytt styrsytem till hojen sen får vi se hur långt det räcker:D

Du har för mycket pengar Rune :tummenupp .

Spanien kanske man skulle satsa på :va
 

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Härryda
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP
Jag har köpt mindre bromsar så nu kommer inget att stoppa mig.:banana
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
He he.....tyvärr så skulle det nog märkas lite väl om du helt plöstligt hade 180+hk och 125+Nm på slangen.......

Roligt att du undrar för jag ska precis göra det i samband med att jag bänkar den standard innan mods........att jämföra med färdig hoj.
Jag har en kanon kontakt med tips på chassi förändringar och tweaks på Aprilian så jag tror att det går att få den riktigt konkurannskraftig utan att bli utfattig.

/J

Tanken har slagit mig angående big bore kit, från amann i tyskland. Men frågan är bara hur driftsäker den blir.. Känns lite som att kasta pengar i sjön.. i slutändan så kan du säkert skrämma ur 145-150 hk på slangen, men då har man mer eller mindre som en 1098 original.. Dessutom tyngre... Vill på nåt sett vara underdog med millen, eftersom "alla" kör, kommer köra ducce.. Sen är jag förälskad i duccen.. Du som jobbat å moddat mille, vad tror du man kan skrämma ur han, och vad tror du man kan få vågen att stanna på.. till vilket pris?? Ha, många frågor :gnissla
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Tanken har slagit mig angående big bore kit, från amann i tyskland. Men frågan är bara hur driftsäker den blir.. Känns lite som att kasta pengar i sjön.. i slutändan så kan du säkert skrämma ur 145-150 hk på slangen, men då har man mer eller mindre som en 1098 original.. Dessutom tyngre... Vill på nåt sett vara underdog med millen, eftersom "alla" kör, kommer köra ducce.. Sen är jag förälskad i duccen.. Du som jobbat å moddat mille, vad tror du man kan skrämma ur han, och vad tror du man kan få vågen att stanna på.. till vilket pris?? Ha, många frågor :gnissla

fram med hålborren och vinkelslipen.... kapa bort allt som ser onödigt ut... hål borra alla grövre bultar...hålborra svingen på insidan... ramen.. byt ut alla tunga plastdelar m.m. mot egenhändigt tillverkade i kolfiber......höj kompretionen ta bort cylinderfotspackningen kolla så kolven inte tar i toppen/ventiler... när fantasin tar slut är hojen färdigpreppad:tummenupp eller så slutar du ragga på fattiga småbrudar och skaffar dig en suggermom.....:tuttar
 
Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
Jag sa ju att bott skulle växa till 2010
Jag kör med rc8r 2010 köpte 2 idag så peppebus du får det het om öronen
Nån som vill köpa en super duke r
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
såg att du skulle vara med i lyxfällan:tummenupp var påannons på tv idaaaa:tuttar

Nääää jag drog mig ur, det första dom ville sälja var hojen..... skulle få en resa till spanien för hela familjen men va fa... jag drar till spanien ett antal gånger med hoj och familj..... låter som en mycket fräshare lösning.... dj..... skitprogram det där..... om folk skulle lyda deras råd kommer vi aldrig ur finanskrisen, fick lov att beställa lite ny elektronik och kolfiberkåpor till hojen. Nytt skinställ, stövlar, handskar och hjälm till mig så man blev glad igen:yoparty
 
Last edited:

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Låter härligt!

Men hemskt vad alla köper nya hojar då? Ska det vara nödvändigt?
Själv så behåller jag gammel-Bettan. Gillar oxå att slå i underläge :)


Jag sa ju att bott skulle växa till 2010
Jag kör med rc8r 2010 köpte 2 idag så peppebus du får det het om öronen
Nån som vill köpa en super duke r
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top