Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det börjar bli en hel del rykten i svang nu.
Viktigast verkar det omtalade enmansteamet för Rossi vara eftersom det påverkar hur Altadis, som sponsrar Yamah, kommer göra.
Movistars eventuella utträde ur MotoGP påverkar också eftersom de är sura för att de tydligen förlorar Pedrosa till Repsol. Deras utträde skulle även göra Gibernau utan sponsor och en eventuell flytt till Ducati möjlig....
Till Gresini skulle då Toni Elias gå...

Läs mer HÄR.

Här är en fin lista som Axxexs har gjort, något editerad av mig. Grönt betyder klart kontrakt och rött rykte.

Camel Yamaha
46 Valentino Rossi & 5 Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
77 James Ellison & 7 Carlos Checa

Repsol HRC
26 Dani Pedrosa & 69 Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
33 Marco Melandri & 24 Toni Elias

Konica Minolta JIR
6 Makoto Tamada

LCR Carrera Sunglasses Honda
27 Casey Stoner

Marlboro Ducati
65 Loris Capirossi & 15 Sete Gibernau

D'Antin Ducati
66 Alex Hoffmann & 30 Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
56 Shinya Nakano & 17 Randy de Puniet

Team Suzuki
21 John Hopkins & 71Chris Vermeulen

KR Honda
10 Kenny Roberts JR
----------------------------------
Antagligen inte till start...
WCM Bimota
99 Jeremy McWilliams & 25 Jason Perez

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Silly Season är ju nästan lika rafflande o spännande som vilket rejs som helst !

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst är det!
UNdrar vad som händer med Tech 3 om Yamaha bara kör tre hojar? D´Antin har ju ryktats köra Kawasaki men ska Tech 3 köra Suzuki då? Mystiken tätnar...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Det börjar bli en hel del rykten i svang nu.
Viktigast verkar det omtalade enmansteamet för Rossi vara eftersom det påverkar hur Altadis, som sponsrar Yamah, kommer göra.
Movistars eventuella utträde ur MotoGP påverkar också eftersom de är sura för att de tydligen förlorar Pedrosa till Repsol. Deras utträde skulle även göra Gibernau utan sponsor och en eventuell flytt till Ducati möjlig....
Till Gresini skulle då Toni Elias gå...

Läs mer HÄR.
Gibernau hos Ducati och med Capirossi som teamkollega vore riktigt bra. Om man dessutom antar att det inte var en tillfällighet att Capirossis Bridgestones greppade bra hela förra racet på Brno när han slutade trea (eller var det tvåa, mitt minne sviktar) ser vi ett seriöst hot mot Rossi torna upp sig. Ducati är ju av rent naturliga orsaker också det enda märket i MotoGP som i sig är något att tycka om eller hurra för. Om man får önska sig något vore det att Aprilia i någon form gjorde entré på nytt. Allra helst med Rossi som förare. DET vore något att längta till!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Capirex fick andraplatsen till skänks av Hondas insprutning...
Varför är Ducati och Aprilia de team man kan tycka om eller hurra för?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lite positiva tongångar angående Freddes fortsatta VM äventyr.
Hoppas det går i lås för Fredde ska inte köra SM på Knutstorp utan VM på Philip Island. :yoparty

http://www.watz-racing.com/nyheter.htm
"Vi för just nu diskussioner med ett 250 GP Team och med lite tur kommer Fredde att få köra de sista GP racen för säsongen så all tid på en cykel är välkommet. Till säsongen 2006 har Fredrik redan blivit erbjuden en plats i detta Team och nu är det återigen "bara" den ekonomiska biten som det kan stupa på."

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Jo silly season är skit skoj....men man kan ju inte bärga sig för att få reda på vad som är sant och inte.

Capirossi väl ryktas väl gå till suzuki och ersätta sur-roberts

sa inte ryktet att MVagusta ev var på väg in med ett team? eller missuppfattade jag det hela?

Rossis enmansshow låter intressant, men vem skall köra med edwards då?

Och var skall de göra av Sete, kanske finns en ledig sadel i SBK :)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Goodstuff skrev:
Capirex fick andraplatsen till skänks av Hondas insprutning...

Jag tror att man mörkar lite,
att Gresini är så frustrerade av Rossis framfart att man
tankade på gränsen för att det skulle gå lite lättare/snabbare,
höll nästan in i mål :huvet

Konspirationsteorier är nästan lika kul som "silly season".
:hihi

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
gthyni skrev:
Jag tror att man mörkar lite,
att Gresini är så frustrerade av Rossis framfart att man
tankade på gränsen för att det skulle gå lite lättare/snabbare,
höll nästan in i mål :huvet

Konspirationsteorier är nästan lika kul som "silly season".
:hihi

jag sa undrar om sete är lack på teamet efter den...min polare sa undrar om teamet är lack på sete efter resten av sässongen som han sumpat...vet inte vem som har mest rätt...

och nej sete är inte min favvo.

Däremot gillade jag när biaggi putsade bucklan i söndags. Han har ju inte varit så gnälling på senaste eller så beror det på att han inte kommit på pallen och fått höras när han gäller...hehe men biaggi borde byta tillbaka till pons då presterade han ju i alla fall.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Chris Ash skrev:
Till skillnad från nu då han ligger tvåa i VM..... :rolleyes:

nu rör du till det genom att envisas att diskutera utifrån fakta :gnissla

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Angående Honda så går de flesta ryktena enligt följande.

Hayden och Pedrosa hos Repsol
Barros och Biaggi hos Pons
Melandri och XX hos Gresini

Hur Yamaha ska lösa det verkar var väldigt oklart.
Rossi och Edwards är ju klara men frågan är vem som blir tredjegubbe. Jag skulle tippa på att de tar in Elias eller gör en framstöt på ngn av alla Hondaförare som inte komemr få plats hos HRC som tex Dovizioso eller Vermeulen. Fast det är ju ren spekulation från min sida.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Capirex fick andraplatsen till skänks av Hondas insprutning... Varför är Ducati och Aprilia de team man kan tycka om eller hurra för?
Jo, jag vet varför - men kom inte ihåg om någon annan låg mellan Loris och Rossi.

Ducati och Aprilia är i förhållande till de japanska fabrikaten mindre än David jämfört med Goliat. Det är lätt att tycka om underdogs och speciellt MotoGP-team som befolkas av koleriska italienare. Håller du inte med?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Håller med och håller med. Jag har alltid hållit på Yamaha och de har ju ofta varit underdog kontra the Evil Empire men jag förstår vad du menar. Hellre en Ducce som vinner än Honda. :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vad tror ni om Freddes team då?

Jag tror på Aprilia Germany eller Kiefer Honda. Vilket som är ju ett uppköp kontra Kurz Yamaha så det spelar mig ingen direkt roll men Kiefer verkade ju nöjda med Fredde efter Valencia förra året så..

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
gthyni skrev:
nu rör du till det genom att envisas att diskutera utifrån fakta :gnissla

hehe, förvisso ligger han 2:a men det är väl inte så många poäng mellan 2-4 plats och hur många gånger har han varit på pallen, känns som det hände oftare i pons. Iofs verkar det som 500 maskiner var med biaggis stil...han kanske kommer att gilla de nya 800 hojjarna, lär väl inte vara lika lättkörde som litershojjar och då likna 500 mer.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag tror att det blir 3 olika lacker på Yamaha nästa år. Dom gillar ju att vara lite annorlunda. Dom 2 sistnämda delar depåbox ihop. :)

Nicky Hayden var först ut i år om att ha kontrakt för nästa år men hans kontrakt är med HRC vilket betyder att dom kan välja vilket team dom vill åt honnom. Pedrosa sägs vara 99% klar med Repsol. Honda vet inte om dom ska köra 6 eller 8 hojar än vilket gör det svårt att gissa Hondateamen. Kawasaki sägs köra med 3 eller 4st hojar nästa år och Suzuki kanske kör med 3st också.

Försökte göra en lista på hur det kan bli nästa år med dom ryktena som verkar stämma bäst. Dom som är röda har färdiga kontrakt för dom teamen som dom står under.

Alice Team Yamaha
Valentino Rossi

Gauloises Yamaha
Colin Edwards

Fortuna Yamaha
Toni Elias

Repsol HRC
Dani Pedrosa & Nicky Hayden

Gresini Honda
Sete Gibernau & Marco Melandri

Konica Minolta JIR
Makoto Tamada & Loris Capirossi

Camel Pons
Max Biaggi & Alex Barros

Marlboro Ducati
Carlos Checa & James Toseland
(Ryktas få Vodafone som sponsor.)

D'Antin Ducati
Vittoriano Guareschi & Roberto Rolfo

Team Kawasaki
Shinya Nakano & Alex Hoffman

Tech3 Kawasaki
Troy Bayliss & Olivier Jacque

Team Suzuki
John Hopkins & Yukio Kagayama

Ett rykte säger att Marco Simoncelli ska ha skrivit ett "development-contract" med Rossis team som 250cc-förare och testförare för MotoGP-hojen. (Kommer han köra en "fabriks" 250cc Yama?)

Mika Kalio kör för KTM 250 nästa år ihop med Anthony West? Går rykten om att KTM kanske kommer att köra i MotoGP 2007 med West.

Ryktena om att BMW ska komma in i MotoGP 2007 verkar ha försvunnit iom att BMW köpt upp ett F1-stall (Minardi?). Innan dom fått ordning på det teamet förväntar sig ingen att dom ska börja med MotoGP.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Axxexs skrev:
Honda vet inte om dom ska köra 6 eller 8 hojar än vilket gör det svårt att gissa Hondateamen. Kawasaki sägs köra med 3 eller 4st hojar nästa år och Suzuki kanske kör med 3st också.

Ett rykte säger att de skulle begränsa antal hojjar till 4 per fabrikat. Det innebär ju att honda skulle få skippa 2 hojjar och att både kwak och sukisuki skulle bli tvingade att fixa supportteam eller ett till fabriksteam. Hade varit intressant med lite mindre honda och fler andra hojjar...

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Jag har ju svårt att tro att Ducati skulle släppa Capirossi. Däremot hänger nog crasch-carlos löst till.

Yamaha måste ju se till att få in nån yngre förmåga i sina led. Rossi kan ju lägga av när som helst och Edwards har ju några år på nacken.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Klrz skrev:
hehe, förvisso ligger han 2:a men det är väl inte så många poäng mellan 2-4 plats och hur många gånger har han varit på pallen, känns som det hände oftare i pons. Iofs verkar det som 500 maskiner var med biaggis stil...han kanske kommer att gilla de nya 800 hojjarna, lär väl inte vara lika lättkörde som litershojjar och då likna 500 mer.

Såhär säger Biaggi

"Maybe the decision to go to 1000cc four strokes for the MotoGP is good, but not for the riders" says Max shaking his head. "Because all of the not-so-good riders can now acheive such good results with a good bike whereas in the past it was all about the rider. Now,with all the electronics, all the lesser-quality riders can fight for the win and that's not a good thing for us."

Läs hela intervjun i senaste Motorcycle racer....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept