Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst finns det talanger med pengar men det finns folk med pengar och mindre talang än Fredde.
Fredde har ett gott anseende i 250 depån och folk vet att han är en hård jävel som är bra på att köra hoj. Lite mer deg från svenska företag så går det vägen!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Visst finns det talanger med pengar men det finns folk med pengar och mindre talang än Fredde.
Fredde har ett gott anseende i 250 depån och folk vet att han är en hård jävel som är bra på att köra hoj. Lite mer deg från svenska företag så går det vägen!

Wurth Honda BQR och Campatella Aprilia är två andra team jag kan komma på som kan vara det aktuella.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
valmers skrev:
Vilket sentimentalt dravel. Påminner mig om när 40-talisterna sitter i fikarummet på jobbet och pratar om hur mycket bättre det var på 60-talet, när man hade en mysig pärm att sätta sina papper i och hade en telexmaskin på 500 anställda. Att IT-systemen av idag, med e-post, dokumenthantering och gemensamma, digitala arkiv gör arbetet många gånger snabbare och effektivare, har man förträngt.

Biaggi kanske skulle behöva påminnas om att tvåtaktarna är döda, begravna och förbjudna, och ingen som varit på ett MotoGP-race saknar dem. Dessutom är MotoGP mycket snabbare. För att inte tala om ljudet.
En pärm är väldigt mycket effektivare än ett digitalt arkiv när det är tokvirus i systemen varje månad. Alltid tillgänglig liksom. :D

Jag har varit på GP och saknar 500:eek:rna som bara den. Att 4-taktarna är snabbare idag är ju självklart när 500:eek:rna slutade utvecklas år 2000 men du framställer det ju som det passar dig.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
valmers skrev:
Vilket sentimentalt dravel...bla, bla, bla...
Jo, jag håller med dig men du missar poängen i Max resonemang, att ny teknik håller på att ersätta mänsklig förartalang i en allt större utsträckning. Vad är det man egentligen vill se? Ingenjörernas kamp eller förarnas kamp? Kolla utvecklingen i F1. Sponsorerna blir bara glada ju mer talanglösa förare som kan användas, till slut kan man ta vilken modell som hellst och sätta på en hoj och vinna VM med. För företagen som sponsrar är det viktigt med en förare som kan gå sexigt, vara rapp i käften och se snygg ut. Och omvänt, för stallen lockar ju förstås tanken att kunna erbjuda sina sposorer en skräddarsydd förare. En ansiktslös talang som göms bakom en hjälm är svår att marknadsföra. Sponsorernas våta dröm är att kunna använda skådisar, de är det perfekta annonsplanket, tänk när man kan börja rekrytera från Hollywood. Ett Mc Donaldssponsrat Amerikanskt stall vinner VM med Brad Pitt i sadeln. Usch, hemska tanke.

Överdriver jag? Javisst. Detta har ju alltid förekommit och förekommer i dag, det som oroar är det håll utvecklingen pekar åt och med vilken fart den sker. Det möjliga urvalet förare ökar i takt med att man tillåter teknik överta förartalang. Rossi är rossi men börja trava längre ner i fältet, där kan man snart slänga in vilken halvdan förare som hellst som sponsorena pekar ut. Honom ska vi ha! Det tycker jag är synd.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Teddy skrev:
Jo, jag håller med dig men du missar poängen i Max resonemang, att ny teknik håller på att ersätta mänsklig förartalang i en allt större utsträckning. Vad är det man egentligen vill se? Ingenjörernas kamp eller förarnas kamp? Kolla utvecklingen i F1. Sponsorerna blir bara glada ju mer talanglösa förare som kan användas, till slut kan man ta vilken modell som hellst och sätta på en hoj och vinna VM med. För företagen som sponsrar är det viktigt med en förare som kan gå sexigt, vara rapp i käften och se snygg ut. Och omvänt, för stallen lockar ju förstås tanken att kunna erbjuda sina sposorer en skräddarsydd förare. En ansiktslös talang som göms bakom en hjälm är svår att marknadsföra. Sponsorernas våta dröm är att kunna använda skådisar, de är det perfekta annonsplanket, tänk när man kan börja rekrytera från Hollywood. Ett Mc Donaldssponsrat Amerikanskt stall vinner VM med Brad Pitt i sadeln. Usch, hemska tanke.

Överdriver jag? Javisst. Detta har ju alltid förekommit och förekommer i dag, det som oroar är det håll utvecklingen pekar åt och med vilken fart den sker. Det möjliga urvalet förare ökar i takt med att man tillåter teknik överta förartalang. Rossi är rossi men börja trava längre ner i fältet, där kan man snart slänga in vilken halvdan förare som hellst som sponsorena pekar ut. Honom ska vi ha! Det tycker jag är synd.
Formel 1 kommer ju att ta bort alla tekniska hjälpmedel, minska downforce/grepp kraftigt, ha 2.4-liters V8:eek:r och vanlig sekvensiell låda med spak.
Jag håller med om att det givetvis kan bli för mycket hjälpmedel, men att höra någon gnälla över att utvecklingen går framåt är bara tröttsamt; utvecklingen kommer alltid att fortskrida, oavsett reglemente.
Sedan att någon med ett fördelaktigt yttre och med utstrålning är mer attraktiv för sponsorerna, vad är det med det? Välkommen till verkligheten. Den principen gäller för vilket jobb som helst.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Sedan att någon med ett fördelaktigt yttre och med utstrålning är mer attraktiv för sponsorerna, vad är det med det? Välkommen till verkligheten. Den principen gäller för vilket jobb som helst.

Det är tråkigt?

Blonderade gulliga "sponsor thanking androids" är bara så jävla tråkiga. Det ska vara riktiga racerförare, killar av det hårda virket som är där för att köra och inte visa upp sitt pepsodent-leende på gridden eller snacka skit.

Obekväma förare som ställer krav och säger vad de tycker har jag oändligt mycket mer respekt för än fjollorna som är fabrikernas och sponsorernas slavar.

Förare som Kejsaren av Rom, Carl Fogarty,Mick Doohan och Mat Mladin
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Teddy skrev:
För företagen som sponsrar är det viktigt med en förare som kan gå sexigt, vara rapp i käften och se snygg ut.

Tyvärr finns det bildbevis för denna inställning.

setegibernau.jpg
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Hårdats av dem hårda var väl ändå Wayne Gardner? Inte ens förarna tyckte om honom.

Det är svårt med hårdhetsgradering, Kevin Schwantz kommer ju ganska högt upp på en sån lista med. Men visst, WG var en elak jävel.....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Förare som Kejsaren av Rom, Carl Fogarty,Mick Doohan och Mat Mladin
Goodstuff skrev:
Hårdats av dem hårda var väl ändå Wayne Gardner? Inte ens förarna tyckte om honom.
Chris Ash skrev:
Det är svårt med hårdhetsgradering, Kevin Schwantz kommer ju ganska högt upp på en sån lista med. Men visst, WG var en elak jävel.....
Gemensamt för alla dessa förare är att de tillhör det förgångna, även om mannen-som-bara-vunnit-250 fortfarande har något år kvar. Välkommen till nutiden, sporten är så oerhört mycket mer proffessionell nu. Mycket mer mediabevakning, mycket större intresse, mycket mer pengar (kostnader) i omlopp.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
valmers skrev:
...Sedan att någon med ett fördelaktigt yttre och med utstrålning är mer attraktiv för sponsorerna, vad är det med det? Välkommen till verkligheten...

Jag är på väg att lämna den utseendefixerade verkligheten bakom mig och är på väg in i en metafysiksk värld utan kroppsliga begränsingar där mitt medvetande kan fara omkring som en fri själ. :)

valmers skrev:
...Den principen gäller för vilket jobb som helst.

Nej, inte alla jobb, men för en del mer än för andra, t ex prostituerade är ju väldigt beroende av sitt utseende.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Gemensamt för alla dessa förare är att de tillhör det förgångna, även om mannen-som-bara-vunnit-250 fortfarande har något år kvar. Välkommen till nutiden, sporten är så oerhört mycket mer proffessionell nu. Mycket mer mediabevakning, mycket större intresse, mycket mer pengar (kostnader) i omlopp.

Välkommen till nutiden är ett av dina favorituttryck va?
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
I mitten av juli pratade jag lite med watz och då sade han att det var för ett tyskt honda-team som han skulle köra de tre sista racen på säsongen för, och att det teamet antagligen skulle köra med tre hojar nästa säsong? Är det kiefer-honda då tro?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teddy skrev:
Jag är på väg att lämna den utseendefixerade verkligheten bakom mig och är på väg in i en metafysiksk värld utan kroppsliga begränsingar där mitt medvetande kan fara omkring som en fri själ. :)
Härligt! Jag är på.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Teddy skrev:
Nej, inte alla jobb, men för en del mer än för andra, t ex prostituerade är ju väldigt beroende av sitt utseende.
Skicka in en ful, otränad person tillsammans med en person som håller sig i form och ser bra ut på en anställningsintervju. Om deras CV är identiska, vem tror du får jobbet?
Goodstuff skrev:
Välkommen till nutiden är ett av dina favorituttryck va?
Ja, fast Only in Göteborg är en större favorit. :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
WASP skrev:
I mitten av juli pratade jag lite med watz och då sade han att det var för ett tyskt honda-team som han skulle köra de tre sista racen på säsongen för, och att det teamet antagligen skulle köra med tre hojar nästa säsong? Är det kiefer-honda då tro?
Det är det säkert. Han körde ju bra för dem på Valencia förra året och de hade diskussioner inför årets säsong men det brast väl pga pengar - som vanligt.
 

sandstream

Guest
Om det är något som är ännu mer tröttsamt än folk som gnäller på att utvecklingen går framåt, är det folk som försöker få det att verka som att Sete enbart är med och slåss i toppen för att han har en rik släkting på rätt position.

Det är ju samma sak som att säga att vem som helst som kört lite på bana med rätt vägledning och pengar kan vara med i MotoGP-toppen.
Jo, tjena....

Angeånde Capirex så finns det nog två anledningar till att han skulle kunna tänka sig att gå till Suzuki:
1. Bra betalt
2. Att få vara med och ta fram en ny hoj (nu när gubben lägger av).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Om det är något som är ännu mer tröttsamt än folk som gnäller på att utvecklingen går framåt, är det folk som försöker få det att verka som att Sete enbart är med och slåss i toppen för att han har en rik släkting på rätt position.

Det är ju samma sak som att säga att vem som helst som kört lite på bana med rätt vägledning och pengar kan vara med i MotoGP-toppen.
Jo, tjena....

Angeånde Capirex så finns det nog två anledningar till att han skulle kunna tänka sig att gå till Suzuki:
1. Bra betalt
2. Att få vara med och ta fram en ny hoj (nu när gubben lägger av).
Sete förtjänar att köra på bra material, fast han är en rik bortskämd brat. ;)
Angående Capirex.

1. Han har tillräckligt bra betalt hos Ducati/Marlboro. Så mycket mer tror jag inte Suzuki erbjuder

2. Så det får han inte göra hos Ducati då? :va

Räcker inte för att övertyga mig om att Capirossi skulle vara intresserad av en körning hos Sursuki.
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
sandstream skrev:
Om det är något som är ännu mer tröttsamt än folk som gnäller på att utvecklingen går framåt, är det folk som försöker få det att verka som att Sete enbart är med och slåss i toppen för att han har en rik släkting på rätt position.

Det är ju samma sak som att säga att vem som helst som kört lite på bana med rätt vägledning och pengar kan vara med i MotoGP-toppen.
Jo, tjena....

Angeånde Capirex så finns det nog två anledningar till att han skulle kunna tänka sig att gå till Suzuki:
1. Bra betalt
2. Att få vara med och ta fram en ny hoj (nu när gubben lägger av).
Ja Sete är ju den näst snabbaste gp-föraren efter Rossi, om man snackar "out-right speed", så han om någon förtjänar att få dom vassaste bitarna från HRC. Han bör väl ska ha fyllt sin oturskvot i år vad gäller brutna race, och lär sluta som tvåa efter Rossi när säsongen är slut, som vanligt... Sen så borde Honda se till att byta plats på Hayden och Melandri, så skulle Repsol Honda bli riktigt starkt nästa år med Biaggi, Melandri och Pedrosa. Sedan kan Sete och Hayden bilda team, där Sete får fullt stöd från HRC.

Det mest spännande beträffande sammandraget i årets VM-tabell är väl kampen om andra plats, samt om Rossi ska lyckas sluta året med mer än dubbelt så många poäng som tvåan....
Jepp det enda som kan få Capirex att byta till Suka lär vara $$$, vilket Suzuki har mer av än Ducati. Suzuki lär dessutom vara grymt sugna på en riktigt snabb och rutinerad förare typ Capirossi, och lär vara beredd på att pröjsa därefter... Om Suzuki nöjer sig med att byta ut Roberts mot Toseland eller Kagayama, så lär det dröja ännu längre mellan pallplatserna.... :brinnerup
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top