Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Inför Tjeckien...

In every year that MotoGP News has been kicking the crap out of its rivals the Italian stinkbag (as he's known to those close to him…or those far away with a good sense of smell) Rossi has routinely claimed the championship and systematically duffed up every single rider that dared to challenge him. In a way it was predictable, but Rossi always did it with such style that we could forgive his greatness and just enjoy him making a buffoon out of Gibbers.
But now it's changed, except obviously the buffoon part, and it doesn't feel quite right. Rossi's demise was always expected but this way sucks. No punch ups? No moaning? No bitching? No beard and ill fitting hairpiece? Boo!

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=683
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Neutral skrev:
2383310 Jag läste inte texten utan klickade på bilden och blev så glad att se Max Biaggi igen. :) Sedan läste jag texten. :mad: Hojen såg liten och smidig ut på något vis, tycker de andra MotoGP-hojarna ser klumpiga ut.


Biaggi har kört ett antal tester med Ducatis GP6 i år. Han precontract med Alstare Suzuki gick tydligen ut 31 Juli. Från det fjärde racet i WSBK i år så kunde Alstare uppfylla Biaggis önskningar om likvärdig hoj med Corser men det sägs att teamet inte hade råd med dom 2 miljoner euro som Biaggi ville ha i lön. Men det är mest rykten om att Melandri och Elias kan komma att gå över till Ducati nästa år.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Yamaha sägs ha sin 800cc hoj på plats i Brno för att Rossi ska testa den på måndag. Enligt tidigare info från Yamaha så har de jobbat parallellt med två olika motorkonfigurationer varav den ena sagts vara konventionell, dvs radfyra, och den andra mer ovanlig. Troligen är det en bantad M1 som de har men man kan ju hoppas på lite radikala idéer.

Honda har sagt att Hayden och pedrosa ska få testa deras nya hoj efter Motegi.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fler foto på Ilmors MotoGP hoj och en på Ducatis GP7.
 

Bifogat

  • 030_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    030_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    32.3 KB · Visningar: 58
  • 060_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    060_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    32 KB · Visningar: 65
  • 070_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    070_Max_Neukirchner_Illien_MotoGP.jpg
    37.3 KB · Visningar: 60
  • imagenes_69954.JPG
    imagenes_69954.JPG
    102.3 KB · Visningar: 61

Bultaco

fd rookie #24 i 600
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Northampton
Hoj
SS600 R6, Husaberg FC600, Suzuki RM-Z 450
Axxexs skrev:
2394052 Fler foto på Ilmors MotoGP hoj och en på Ducatis GP7.

Härom veckan så stod Eskil Suter bakom mig i lunchkön. Han hade en Kawasaki skjorta på sig av någon anledning...förgyllde ju lunchen något.

I vilket fall så hörde jag att McCoy hade testat Suter-Ilmor hojjen. Vore ju kul att se honom köra igen. Sen verkar det som om det blir Michelin på fälgarna till nästa test nästa vecka. Just nu kör dom på Dunlop och det verkar inte funka så bra...

Dom hade startat upp hojjen på gården innan Silverstone testet, men jag var naturligtvis inte där just då :mad:

Planen är att köra de två sista rejsen i år med hojjen, verkar inte helt omöjligt.

Andra lösa förarrykten jag hört är Biaggi och Barros
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bultaco skrev:
2436872 Härom veckan så stod Eskil Suter bakom mig i lunchkön. Han hade en Kawasaki skjorta på sig av någon anledning...förgyllde ju lunchen något.

I vilket fall så hörde jag att McCoy hade testat Suter-Ilmor hojjen. Vore ju kul att se honom köra igen. Sen verkar det som om det blir Michelin på fälgarna till nästa test nästa vecka. Just nu kör dom på Dunlop och det verkar inte funka så bra...

Dom hade startat upp hojjen på gården innan Silverstone testet, men jag var naturligtvis inte där just då :mad:

Planen är att köra de två sista rejsen i år med hojjen, verkar inte helt omöjligt.

Andra lösa förarrykten jag hört är Biaggi och Barros
2007 har numer en egen tråd där detta har diskuterats. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132354
Suter bygger chassina till Kawasaki så därför har han en teamtröja.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top