Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
På tal om någe annat i GP't hörde att dom skulle köra 800cc nästa år är de någe hojjar som kommer lanseras på väg tro, Yamaha r8:tuttar

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Aviation skrev:
2349692 På tal om någe annat i GP't hörde att dom skulle köra 800cc nästa år är de någe hojjar som kommer lanseras på väg tro, Yamaha r8:tuttar
Nej, det är det inte. En MotoGP-racer har inte och får inte ha en skruv gemensam med en gathoj.

Neutral skrev:
2349641 Såg det, verkligen kul om det blir sant. Finns ju gott om sämre förare där i dag. :)
...hard-to-handle...

Nuff' said.

Last edited:

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
valmers skrev:
2349819 Nej, det är det inte. En MotoGP-racer har inte och får inte ha en skruv gemensam med en gathoj.

...hard-to-handle...

Nuff' said.

Jag menade att de kanske börjas med 800 ccs inte racehojjar, typ som gsxr-750, tänkte kanske blir nån ny fluga lite mindre motor lite lätthanterligare osv. någe sånt. att en gp hoj inte är för gata fattar ja med :) :tungan

http://www.ducati.com/od/ducatisverige/sv/news/detail.jhtml?newsId=12504

lite närmare GP hoj än vanliga 1000cc, och ett pris på 500 000 riksdaler :):rolleyes:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Aviation skrev:
2349832 Jag menade att de kanske börjas med 800 ccs inte racehojjar, typ som gsxr-750, tänkte kanske blir nån ny fluga lite mindre motor lite lätthanterligare osv. någe sånt. att en gp hoj inte är för gata fattar ja med :) :tungan

http://www.ducati.com/od/ducatisverige/sv/news/detail.jhtml?newsId=12504

lite närmare GP hoj än vanliga 1000cc, och ett pris på 500 000 riksdaler :):rolleyes:
Jo, det vore klockrent med gathojar med låt säga 800 cc och kanske 150 kg körklar utan bensin.

www.crash.net skrev:
2349832 By contrast, a World Superbike move would offer the chance to fight at the front on leading machinery - but, as Alex Barros has discovered, victories are far from guaranteed...

Snälla Skägget, kör WSBK. Jag kommer skratta mig fördärvad när du får stryk av Haga, Bayliss, Toseland och Corser.

Last edited:

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
mmmm Mumma, tror de skulle sälja ganska bra, speciellt när folk får upp ögonen för de i Gp nästa år =) sen vill ju folk va som eliten ganska ofta :)

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Bild av Illien motorn från bromsbänkskörningar

Bifogat

• illienv4.jpg
    illienv4.jpg
    45.2 KB · Visningar: 82

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
valmers skrev:
2349838
Snälla Skägget, kör WSBK. Jag kommer skratta mig fördärvad när du får stryk av Haga, Bayliss, Toseland och Corser.
Det hade onekligen varit kul med Haga, Bayliss, Baross, Biaggi och andra gamla GP-rävar i WSBK!
Hade varit intressant att se vad Biaggi hade kunnat presterat i WSBK, tror inte att han slår varken Haga, Bayliss eller Corser dock, möjligtvis Barros.

Min givna favorit i GP är Haga. Även om han inte är bäst, så är han underhållande att titta på när han får det att stämma och vrider på gasen.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Martin skrev:
2351696 Det hade onekligen varit kul med Haga, Bayliss, Baross, Biaggi och andra gamla GP-rävar i WSBK!
Hade varit intressant att se vad Biaggi hade kunnat presterat i WSBK, tror inte att han slår varken Haga, Bayliss eller Corser dock, möjligtvis Barros.

Min givna favorit i GP är Haga. Även om han inte är bäst, så är han underhållande att titta på när han får det att stämma och vrider på gasen.
Han kommer att toura hem WSBK, enligt Chris Ash.

Xzite

Insane in the brain
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
R1 -03
Gustav O skrev:
1613904 Det börjar bli en hel del rykten i svang nu.
Viktigast verkar det omtalade enmansteamet för Rossi vara eftersom det påverkar hur Altadis, som sponsrar Yamah, kommer göra.
Movistars eventuella utträde ur MotoGP påverkar också eftersom de är sura för att de tydligen förlorar Pedrosa till Repsol. Deras utträde skulle även göra Gibernau utan sponsor och en eventuell flytt till Ducati möjlig....
Till Gresini skulle då Toni Elias gå...

Läs mer HÄR.

Här är en fin lista som Axxexs har gjort, något editerad av mig. Grönt betyder klart kontrakt och rött rykte.

Camel Yamaha
46 Valentino Rossi & 5 Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
77 James Ellison & 7 Carlos Checa

Repsol HRC
26 Dani Pedrosa & 69 Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
33 Marco Melandri & 24 Toni Elias

Konica Minolta JIR
6 Makoto Tamada

LCR Carrera Sunglasses Honda
27 Casey Stoner

Marlboro Ducati
65 Loris Capirossi & 15 Sete Gibernau

D'Antin Ducati
66 Alex Hoffmann & 30 Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
56 Shinya Nakano & 17 Randy de Puniet

Team Suzuki
21 John Hopkins & 71Chris Vermeulen

KR Honda
10 Kenny Roberts JR
----------------------------------
Antagligen inte till start...
WCM Bimota
99 Jeremy McWilliams & 25 Jason Perez

Intressant som fan. Tror nog hayden och pedrosa blir en farlig kombination nästa säsong. har ju redan visat framfötterna i år.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Xzite skrev:
2352098 Intressant som fan. Tror nog hayden och pedrosa blir en farlig kombination nästa säsong. har ju redan visat framfötterna i år.
Fast just den där listan är ju inför den här säsongen och inte 2007, det komer nog se annorlunda ut på en del håll inför 2007.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
dags för ny lista eller ny tråd då....

jag kan börja

Camel Yamaha
Valentino Rossi
Jorge Lorenzo

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gthyni skrev:
2352152 dags för ny lista eller ny tråd då....

jag kan börja

Camel Yamaha
Valentino Rossi
Jorge Lorenzo
Snart så... :D
Efter Brno brukar det braka loss ordentligt så då kör vi en för 2007.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Max Neurkirchner testade Suter Ilmor MotoGP-hojen på Most i förra veckan.

Bifogat

• 20691.jpg
    20691.jpg
    58.7 KB · Visningar: 104

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Suzukis testförare Kousuke Akiyoshi kommer att köra som wildcard i MotoGP på Twin Ring Motegi 24 september. Kommer bli 31-åringens debut på ett GP. Han har tydligen kört en hel del tester ihop med Nobautso Aoki på den banan med GSV-R för att hitta dom rätta inställningar till sig själv och för dom ordinarie förarna hos Suzuki. När han inte är testförare så tävlar han i All Japanska SBK på en GSX-R 1000.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Axxexs skrev:
2383005 Max Neurkirchner testade Suter Ilmor MotoGP-hojen på Most i förra veckan.
Jag läste inte texten utan klickade på bilden och blev så glad att se Max Biaggi igen. :) Sedan läste jag texten. :mad: Hojen såg liten och smidig ut på något vis, tycker de andra MotoGP-hojarna ser klumpiga ut.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept