Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gustav O skrev:
2225159 Det vore roligt om fler tillverkare leasade motorer till andra mindre tillverkare.
Håller med, är helt för att Kawa och Suka ska ha två satellithojar också. Det kan gynna dem själva också, det blir ju mer input från testning. Eftersom motorerna är dyrast så skulle det vara kul om det dök upp fler tillverkare/team om de kunde hyra motorer på samma sätt som KR. BMW och Motoczysz är välkomna också. :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Enligt Nya Zeelenska tidningen Daily Post så planerar man där på att söka en deltävling i MotoGP till deras bana Taupo Motorsport Park. Man har gett banan 2 miljoner dollar för detta så att man kan fixa till den så den kommer klara att köra internationella race på den.

Den Nya Zeelänska näringsministern sa i tidningens intervju: "The Taupo Motorsport Park facilities will be world-class when completed and as good as the best facilities in Australia."

Banans ägare, John Parker, jobbar för att ett 5-årskontrakt med DORNA och han tror att en tävling skulle generara 20 miljoner dollar/år till staden.
 

Bifogat

  • Taupo1.jpg
    Taupo1.jpg
    28.5 KB · Visningar: 73

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Axxexs skrev:
2231254 Enligt Nya Zeelenska tidningen Daily Post så planerar man där på att söka en deltävling i MotoGP till deras bana Taupo Motorsport Park. Man har gett banan 2 miljoner dollar för detta så att man kan fixa till den så den kommer klara att köra internationella race på den.

Den Nya Zeelänska näringsministern sa i tidningens intervju: "The Taupo Motorsport Park facilities will be world-class when completed and as good as the best facilities in Australia."

Banans ägare, John Parker, jobbar för att ett 5-årskontrakt med DORNA och han tror att en tävling skulle generara 20 miljoner dollar/år till staden.

Undrar om tillverkarna verkligen vill åka till ett land där det bor tio ggr fler får än människor?

/Jörgen
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Jörgen #31 skrev:
2231379 Undrar om tillverkarna verkligen vill åka till ett land där det bor tio ggr fler får än människor?

/Jörgen

Tja, att börja köra mitt ute i öknen i Qatar var ju inga problem, så varför inte...
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Jörgen #31 skrev:
2231379 Undrar om tillverkarna verkligen vill åka till ett land där det bor tio ggr fler får än människor?

/Jörgen

Gotland eller...;)

Nä men allvarligt talat så handlar det nog mer om tittarsiffror i burken än antalet åskådare på plats IRL samt att sprida GP-religionen som Störst av alla.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Revelator skrev:
2231723 Gotland eller...;)

Nä men allvarligt talat så handlar det nog mer om tittarsiffror i burken än antalet åskådare på plats IRL samt att sprida GP-religionen som Störst av alla.

Har du kört på Gotland?
Jag är skeptisk till MotoGP på NZL, Australien har ett GP, likaså Japan och de borde täcka upp oceanien..

/J
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Jörgen #31 skrev:
2231788 Har du kört på Gotland?
Jag är skeptisk till MotoGP på NZL, Australien har ett GP, likaså Japan och de borde täcka upp oceanien..

/J

Inte för att jag vet vad det har med saken att göra, men ja jag har kört på Gotland... :va

För min del tror jag att dom skulle kunna placera MotoGP i Borneos djungler bara tittarsiffrorna inte dalade...
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Jörgen #31 skrev:
2231657 Öknen ligger ett stenkast från europa och nya zeeland ligger på andra sidan jordklotet i en ocean.

/Jörgen

Precis som Australien...

edit. Så du menar att Australien och Japan täcker upp hela oceanien?
Glöm inte Malaysia och Kina när du räknar GP:n där borta...

Med tanke på Asiens ekonomiska framsteg på sistone så tror jag definitivt vi kommer att få se mer GP:n därborta i takt med att människor har tid och pengar att bli intresserade.
 
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Philip Island har väl problem med tillstånden i landet? Det pratades iaf. något om att den tävlingen var i farozonen för framtiden. Kanske NZL kan ta över då?
NZL har väl inte så många människor och är ingen stor marknad. Att Qatar får en deltävling är underligt enligt mig, hur många hojar säljs där? Men de pengar, pengar och pengar. Antar att de köper sig platsen.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Revelator skrev:
2231838 Inte för att jag vet vad det har med saken att göra, men ja jag har kört på Gotland... :va

För min del tror jag att dom skulle kunna placera MotoGP i Borneos djungler bara tittarsiffrorna inte dalade...

Bara nyfiken på OM du själv var så sugen till att åka till en ö för att åka hoj
:tungan

/Jörgen

McFille skrev:
2231971 Precis som Australien...

edit. Så du menar att Australien och Japan täcker upp hela oceanien?
Glöm inte Malaysia och Kina när du räknar GP:n där borta...

Med tanke på Asiens ekonomiska framsteg på sistone så tror jag definitivt vi kommer att få se mer GP:n därborta i takt med att människor har tid och pengar att bli intresserade.


Glömde dem.. Du har självklart helt rätt!
Men när inte ens seglingsvärlden (Americas Cup och V.O.R) vill hålla till i världens mesta seglingsnation pga kass ekonomisk vinning, har jag svårt tro att motorsporten är sugna.

/Jörgen
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rossi ska tydligen köra rally på Nya Zeeland 17-19 september med en Subaru Impreza WRC.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Telefonica ryktas försöka komma tillbaka till MotoGP nästa år. Sägs att det är Yamaha dom talar med och att Yamaha tycket att Movistars färger,blå/vit, passar bra då Yamaha har dom färgerna på många av sina mopeder/motorcyklar. Även att Rossi inte gillar tobaksreklam gör att många tror på Telefonica till Yamaha. En Spansk förare kommer säkert Telefonica önska och då kan man gissa på Lorenzo.



Ponsryktena, att han håller på att sätta upp ett team igen, har vissa fått för sig att han kanske planera för att köra i 250. Så nu är man lite osäker på vad och var han kommer köra i GP.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Läste att Max var tänkbar som ersättare i Ducatiteamet till Assen. Undrar om det ligger någon sanning i det.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sleven skrev:
2247303 Läste att Max var tänkbar som ersättare i Ducatiteamet till Assen. Undrar om det ligger någon sanning i det.
Dessutom ska rödluvan köra istället för Melandri.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
LIte skvaller från Toby Moody.

2007

"Crazy as it sounds, but talks have already started as to who may be the other Ducati rider in 2007. Capirossi's deal is up, as is Gibernau's, but in reality you cannot see Capirossi going anywhere else. That leaves Gibernau, who has a results related option at the end of the year. But could the squad tame Stoner? Elias?
They may do well to nick Hayden from under Honda's nose if Big Red keep him slogging his guts out at the front of the championship on a bike that gets no development parts all year?"


Hur ska folk ha det? Är det synd om Hayden för att han utvecklar delar till 800cc hojen eller är det synd om honom för att han inte får nya delar av HRC? :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
----------------------
Mer skvaller är att Mario Illien och Eskil Suter ska bygga en hoj till nästa år och eventuellt redan har en hoj klar för race senare i år. Illiens V4 ska ha körts i bänk ett tag och Suter som ju tillverkar ramarna åt Kawasaki vet ju vad som behövs när det gäller den biten.
Red Bull sägs vilja göra en ny satsning på MotoGP och linkas både till Illien/Suter och KTM...
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Gustav O skrev:
2248882 Hur ska folk ha det? Är det synd om Hayden för att han utvecklar delar till 800cc hojen eller är det synd om honom för att han inte får nya delar av HRC? :)
Det är skillnad att vara testförare och prova ut nya saker och vara påläggskalv och få det bästa.
Att inte få det senaste ifrån HRC ska man inte gnälla över. Att inte vara "more equal" ger en ståplats vid sidan om och så får man betala sitt eget motardåkande istället :hihi
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
FireSalle skrev:
2249382 Det är skillnad att vara testförare och prova ut nya saker och vara påläggskalv och få det bästa.
Att inte få det senaste ifrån HRC ska man inte gnälla över. Att inte vara "more equal" ger en ståplats vid sidan om och så får man betala sitt eget motardåkande istället :hihi
Hayden sitter i den position som alla förare, förutom Rossi, skulle vilja ha. Det är inte synd om honom för fem öre.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top