Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Inte för att det behöver vara värt något, men BMW har ju så sent som förra veckan förnekat att de tänker satsa i MotoGP.
Testerna som gjorts av den där hojen säger de ska vara för att utverdera olika lösningar för framtida produktionshojar.

Och som sagt, den där antennen kan ju precis lika gärna bara vara för deras egna telemetriavläsningar i realtid.

Men vi får väl se :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gthyni skrev:
2221875 Max Biaggi och Antony Gobert :tummenupp
Max är väl troligare än Gobert i varje fall.

Axxexs skrev:
2206937 Misano har fått ett kontrakt om att få köra San Marinos GP på deras nyombyggda bana mellan 2007-2011.

www.motogp.com

Mugello har också ett kontrakt som gäller tom 2011. Så från nästa år så blir det 2st race i Italien. Frågan är om det blir 18 race i GP eller om en annan bana får strykas bort?
Tycker det är en rolig bana som tillkommer och roadraacing är ju stort i Italien så det är väl inte konstigt att det blir ytterligare ett race där.
Personligen slipper jag gärna Qatar eller Kina men den risken är nog liten.

#space skrev:
2206947 Spontana känslan "om man beslutar att stryka något race" så ligger Estoril o tyvärr Brno risigt till..En magkänsla bara! Känner dock att man rör nog inte värlsdelsracen typ Us Aus Nippon Arab osv..Låt oss hoppas att dom lägger till race :tummenupp
Brno stryker dom inte. Estoril ligegr nog sämre till i så fall.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gthyni skrev:
2221910 McCoy och Bussei, då? :pannkyss
Lorenzo och Luthi?
Lorenzo och Luthi tror jag inte på.
Max och McCoy vore ju intressant men svprt för teamet med så vitt skillda körstilar.
Hoffmann som andreförare med tanke på nationalitet. :död
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den som har testat med BMW:n och som tydligen är föraren på bilderna är Jeremy mcWilliams.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2222049 Den som har testat med BMW:n och som tydligen är föraren på bilderna är Jeremy mcWilliams.
Om de kör i år, vilket jag tvivlar på, så får han nog köra men han lär ju inte vara förstavalet inför 2007.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2222073 Om de kör i år, vilket jag tvivlar på, så får han nog köra men han lär ju inte vara förstavalet inför 2007.
BMW i MotoGP? Det är lätt att var skeptisk. När var BMW framgångrika i roadracing senast? För 50 år sedan? Vad talar för att de plötsligt skulle kunna bygga en hoj som är lika bra eller bättre än Honda RC 211 V?

Å andra sidan verkar det inte troligt att BMW skulle riskera att skämma ut sig i ett så prestigefullt sammanhang som MotoGP.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag hörde tidigare att BMW gick in med eget team i F1 gjorde att de skjöt på planerna med MotoGP. Men å andra sidan så håller de ju på att transformera sitt mc-program ordentligt så en MotoGP-satsning, oavsett hur framgångsrik den skulle vara, låter ju helrätt.

Jag förväntar mig mediokra resultat men intressanta tekniklösningar hämtade från F1 och teoriböcker. Lite besviken att det är konventionell gaffel på bilderna men det är väl den enda typen som den finns bra setupinfo om. Cralle klagade ju på det när han tävlade i fjol på 1200R eller vad den heter att gaffeln fungerar fint men ingen vet hur man ställer in den för race.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
2222290 Jag hörde tidigare att BMW gick in med eget team i F1 gjorde att de skjöt på planerna med MotoGP. Men å andra sidan så håller de ju på att transformera sitt mc-program ordentligt så en MotoGP-satsning, oavsett hur framgångsrik den skulle vara, låter ju helrätt.

Jag förväntar mig mediokra resultat men intressanta tekniklösningar hämtade från F1 och teoriböcker. Lite besviken att det är konventionell gaffel på bilderna men det är väl den enda typen som den finns bra setupinfo om. Cralle klagade ju på det när han tävlade i fjol på 1200R eller vad den heter att gaffeln fungerar fint men ingen vet hur man ställer in den för race.
Jag tror BMW satsar en hel del pengar och vet vilken nivå de måste lägga sig på. Det är ju desuto midealiskt att komm ain ett år som 2007 då alla måste ha nya maskiner vilket gör det lättare att kunna nå bra resultat.
Olika versioner av framgafflar har ju testats av alla möjliga i racesammanhang med varierande dåliga resultat, Ron Haslam på ELF Hondan var väl mest framgångsrik, så jag förstår att de går på det som funkar. Tråkigt men realistiskt.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
2222276 Vad talar för att de plötsligt skulle kunna bygga en hoj som är lika bra eller bättre än Honda RC 211 V?
De har resurserna. Pengar är allt. Se på Ducati. Kunskap och material finns till salu, det är bara att ta fram lädret, slicka på fingrarna och börja räkna. En miljon, tio miljoner, femtio miljoner, etthundra miljoner...

Sen ska de ha en förare med potential att vinna också. Men det är inga problem, det finns en gäng i 250-klassen att välja bland. :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ducati säger sig vara villiga att supporta 2st satelitteam till nästa säsong. Så det kan bli 6st Ducati nästa säsong. Givetvist finns Biaggi med i dom här ryktena! :) Även Vitto Guareschi, Jorge Lorenzo, Marco Melandri, Loris Capirossi och Sete Gibernau näms som tänkbara Ducatiförare. Gresini sägs driva det ena teamet och Eckl det andra som satelitteam till Ducati Corse.

Anthony West ryktas ihop med Gilera som fabriksförare för dem i 250GP.

Hiroshi Aoyama ryktas gå till MotoGP nästa år med LCR Honda. Teampolare till Stoner då.

Mika Kallio, Thomas Luthi och Alvaro Bautista sägs gå till 250 nästa säsong. Kallio på en KTM.

Mattia Pasini säger vissa att han har ett precontract med Ducati.

Yamaha ska fortfarande vara intresserade av Shinya Nakano men också av Nicky Hayden och Casey Stoner.

Sete Gibernau, Jorge Lorenzo och Marco Simoncelli är Kawasaki intresserade av enligt vissa.

Honda har medelat att dom kommer bara supporta med 6st hojar nästa år. 4 i MotoGP och 2 i 250. Inga "customer-bikes" från nästa år utan bara riktiga fabrikare.

Sebastian Porto ryktas ha talat med Megabike Honda om att gå till WSS nästa år.

Petronas sägs hålla på att köpa eller att dom redan har köpt ett MotoGP-team. Teamet dom köper upp allt material ifrån ska vara Pons. Dom ryktas köra med dom motorerna som Illmor håller på att utvekla. Även Sito Pons ryktas bli delaktig i teamet som den som ska driva det.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Mkt sköjj läsning där! Tror inte att Sete blir långvarig hos dom röda, men för guds skull o allt annat på jorden skona oss gröna o placera honom var som helst men inte där...Tack!

ps. Nu kan man inte sova lugnt på länge :rolleyes:
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
#space skrev:
2222883 Mkt sköjj läsning där! Tror inte att Sete blir långvarig hos dom röda, men för guds skull o allt annat på jorden skona oss gröna o placera honom var som helst men inte där...Tack!
Varför vill du inte ha en av få som kan hänga med Rossi hos Kawa? Bättre med Nakano kanske som bara åker baklänges.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2222823 Ducati säger sig vara villiga att supporta 2st satelitteam till nästa säsong. Så det kan bli 6st Ducati nästa säsong. Givetvist finns Biaggi med i dom här ryktena! :) Även Vitto Guareschi, Jorge Lorenzo, Marco Melandri, Loris Capirossi och Sete Gibernau näms som tänkbara Ducatiförare. Gresini sägs driva det ena teamet och Eckl det andra som satelitteam till Ducati Corse.

Anthony West ryktas ihop med Gilera som fabriksförare för dem i 250GP.

Hiroshi Aoyama ryktas gå till MotoGP nästa år med LCR Honda. Teampolare till Stoner då.

Mika Kallio, Thomas Luthi och Alvaro Bautista sägs gå till 250 nästa säsong. Kallio på en KTM.

Mattia Pasini säger vissa att han har ett precontract med Ducati.

Yamaha ska fortfarande vara intresserade av Shinya Nakano men också av Nicky Hayden och Casey Stoner.

Sete Gibernau, Jorge Lorenzo och Marco Simoncelli är Kawasaki intresserade av enligt vissa.

Honda har medelat att dom kommer bara supporta med 6st hojar nästa år. 4 i MotoGP och 2 i 250. Inga "customer-bikes" från nästa år utan bara riktiga fabrikare.

Sebastian Porto ryktas ha talat med Megabike Honda om att gå till WSS nästa år.

Petronas sägs hålla på att köpa eller att dom redan har köpt ett MotoGP-team. Teamet dom köper upp allt material ifrån ska vara Pons. Dom ryktas köra med dom motorerna som Illmor håller på att utvekla. Även Sito Pons ryktas bli delaktig i teamet som den som ska driva det.
Stoner till Yamaha känns inte helt otroligt pga en viss herr Burgess och jag hoppas Yamaha har två riktiga fabriksteam med rejäla sulor och att Nakano kör en av hojarna. :)
Att Kallio med flera tar steget upp till 250 ser jag som givet.
Porto måste ju vara årets flopp i 250 och en flytt är nog inte oväntad.

Neutral skrev:
2222919 Varför vill du inte ha en av få som kan hänga med Rossi hos Kawa? Bättre med Nakano kanske som bara åker baklänges.
Något måste ju vara fel med Kawasaki eftersom Nakano kvalar skitbra men racepacen är usel. Synd för Nakano är en grym förare. Hoppas han hamnar hos Yamaha nästa år.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
2222919 Varför vill du inte ha en av få som kan hänga med Rossi hos Kawa? Bättre med Nakano kanske som bara åker baklänges.

Nakano är grym o är bra för Kawasaki om Nakano byter färg till 2007 så är jag den första att önska honom lycka till..Men Du glömmer att det var inte länge sedan som Capirex oxå åkte "baklänges" på Bridgestone, likt Nakano i år så gjorde då Capirex bra kval o var med bra i början på racen för att sedan tappa..Vi vet heller inget om hur man prioriterar inom Bridgestone, men att Nakano på lika sulor som tex Capirex o ett team som inte panik testar med olika cyklar inför race dagen skulle hänga med bättre är för mig helt klart.Att nämna Nakano o Sete i samma mening bär mig emot dom är helt enkelt så olika som personer o Sete har aldrig kunnat charma mig i något avseende..Det är min personliga uppfattning o det blir svårt att ändra på den..Hur säker kan Du vara på att just Sete "hänger med Valentino på en Kawasaki? Hellre Checa på grönt än Sete :tummenupp
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
#space skrev:
2223171Nakano är grym o är bra för Kawasaki...
Är han så grym? Vore han det hade han armbågat sig fram till fler än 2 pallplatser under 5 säsonger (jämför med Okadas 21). Istället finkör han (nåja) och tar sig i princip alltid i mål. Grym? Ska jag vara ärlig känns tråkig mer rättvist.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nyteknik skrev:
2223437 Är han så grym? Vore han det hade han armbågat sig fram till fler än 2 pallplatser under 5 säsonger (jämför med Okadas 21). Istället finkör han (nåja) och tar sig i princip alltid i mål. Grym? Ska jag vara ärlig känns tråkig mer rättvist.

Så i din värld så mäts allt i pallplatser o den som inte står på pallen kan inte vara grym?

Nakano är grym som gp förare liksom de övriga i gp, men sen har man ju favoriter utifrån det man ser på tv o läser om respektive förare o det är då jag menar att Nakano är grym,grym som förare o grym som person.Tex hur han ser på teamet i motgång o hur han uppträder efter en våldsam krasch osv osv..Då menar jag att Sete med sina clown uppträdanden o skitsnack om onda tår o axel o ex team är riktigt riktigt tråkig o måtte aldrig han sätta sig på en kawa..Det är ju så man blir mörkrädd :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2223437 Är han så grym? Vore han det hade han armbågat sig fram till fler än 2 pallplatser under 5 säsonger (jämför med Okadas 21). Istället finkör han (nåja) och tar sig i princip alltid i mål. Grym? Ska jag vara ärlig känns tråkig mer rättvist.
Jämför materialen de suttit på. Okada i princip alltid med maximal backning av HRC medan Nakano har suttit på leasinghojar i tredjeteam samt hos den minsta av de japanska fabrikanterna.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Den fantastiske Nakano har ju fått stryk ett par gånger i år av den här på forumet odugligförklarade Hopkins också.Hur mycket bättre material sitter han på? Nakano sjunker ju som en gråsten genom fältet redan på dom första varven oavsett hur bra han kvalat verkar det som.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top