Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Närmar sig pension och har kört Den Elaka NSR500 [tm]. Slagit Rossi? I en annan klass för hundra år sedan? Ja, Rossi fick säkert stryk när han körde minimoto också.

Tja hade han inte punkterat lungan hade han förmodligen blivit 2:a eller 3:a i VM också. Med en hoj som var konkurrenskraftig i en halv säsong.

Capirossi är minst lika snabb som nån annan av gänget bakom Rossi, han är trefaldig världsmästare, har rutin som ingen annan i fältet och är fortfarande bara 32 år. Är det konstigare att framhålla honom än någon annan av utmanarna? :va

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Tja hade han inte punkterat lungan hade han förmodligen blivit 2:a eller 3:a i VM också. Med en hoj som var konkurrenskraftig i en halv säsong.

Capirossi är minst lika snabb som nån annan av gänget bakom Rossi, han är trefaldig världsmästare, har rutin som ingen annan i fältet och är fortfarande bara 32 år. Är det konstigare att framhålla honom än någon annan av utmanarna? :va
Om inte om varit, känner igen det där.....

Frågar du mig är det många som gör upp om andraplatsen; Melandri, Gibernau, Hayden, Capirossi och kanske Pedrosa.

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
1998, samma år som han tryckte av Tetsuya Harada när de två gjorde upp om VM-titeln.
Okej :tummenupp

Nu finns samtliga dagens tider ute:
Sepang II test times – day three:

1. Sete Gibernau SPA Ducati Marlboro Team 2min 1.03 secs
2. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team 2min 1.08 secs
3. Marco Melandri ITA Fortuna Honda 2min 1.12 secs
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 1.51 secs
5. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 2min 1.6 secs
6. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 2min 1.69 secs
7. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing Team 2min 1.78 secs
8. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team 2min 2.18 secs
9. Toni Elias SPA Fortuna Honda 2min 2.23 secs
10. Chris Vermulen AUS Team Suzuki MotoGP 2min 2.38 secs
11. Colin Edwards USA Camel Yamaha Team 2min 2.54 secs
12. Casey Stoner AUS LCR Honda 2min 2.67 secs
13. Kousuke Akiyoshi JPN Suzuki 2min 2.8 secs
14. John Hopkins USA Team Suzuki MotoGP 2min 3.05 secs
15. Alex Hofmann GER d'Antin Ducati Pramac 2min 3.2 secs
16. Kenny Roberts USA Team Roberts 2min 3.37 secs
17. Jose Luis Cardoso SPA d'Antin Ducati Pramac 2min 3.5 secs
18. Shinichi Itoh JPN Ducati 2min 3.6 secs
19. James Ellison GBR Tech 3 Yamaha 2min 4.17 secs

Ducati-förarna satte sina bästa tider med kvaldäck.
(Säkert flera som körde med kvaldäck)

Suzuki hade en mängd problem, framförallt elektriska, och Hopkins fick tillbringa mesta delen av sista dagen i depån.
De verkar dock vara mycket nöjda med hojen när den väl fungerar.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Okej :tummenupp

Suzuki hade en mängd problem, framförallt elektriska, och Hopkins fick tillbringa mesta delen av sista dagen i depån.
De verkar dock vara mycket nöjda med hojen när den väl fungerar.

En klassiker, "Electrical problems".

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
ZX6R
Läste i morse (motogp.com) att de skulle avsluta testerna med ett race av något slag. Drömde jag, eller har planerna ändrats under dagen?

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
En klassiker, "Electrical problems".
De är väl hyffsat avancerade hojarna nu för tiden så det är väl inte helt otänkbart att det är något elektriskt som strular.

sandstream

Guest
Peno skrev:
Läste i morse (motogp.com) att de skulle avsluta testerna med ett race av något slag. Drömde jag, eller har planerna ändrats under dagen?
Du drömde iaf inte, det stod på motogp.com.
Har dock inte läst något ännu om att de skulle ha kört något "race".

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom "gamla" däcken Rossi körde på kan ha varit oanvända 05-däck från i höstas. Däck som inte kommer användas till något annat nu än på test. Gör att man kan se vad på nya hojen har som är bättre än förra årets och då utesluta att däcken är bättre i år.

Regndäck är nästan viktigare än torrdäck. Fråga KRjr & OJ. Regndäck testas när det regnar. Regnar det inte när MotoGP-förarna har bokade testdagar så kan inte dom köra dom då. Man har dock testförare som testar ut däcken i lämpligt väder.

Borde inte MotoGP-test Malaysia haft en egen tråd? Är inte mycke silly season över det här lixom... :va

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
...att kasta hojen i boxen, skrika att man aldrig mer skall sätta sig på en sådan skitcykel och avsluta med att anklaga teamet för att avsiktligt ha saboterat hojen.
Dina inlägg om Biaggi liknar ju rättshaveristens bittra kamp mot myndigheterna. Berätta: hur kom du att tycka så illa om Max Biaggi?

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Dina inlägg om Biaggi liknar ju rättshaveristens bittra kamp mot myndigheterna. Berätta: hur kom du att tycka så illa om Max Biaggi?
Jag brukar ogilla folk som beter sig som idioter. Om de dessutom skyller sina tillkortakommanden på alla andra än sig själv är det inte svårt att ogilla dem riktigt ordentligt.
Men, som sagt, it's curtains for the beard. Äntligen!

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Borde inte MotoGP-test Malaysia haft en egen tråd? Är inte mycke silly season över det här lixom... :va
Vi får väl starta en inför nästa veckas tester.
De flesta teamen åker väl till Philip Island men Suzuki ska tydligen till Qatar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Jag brukar ogilla folk som beter sig som idioter.
I just detta ärende kan jag starkt rekommendera en titt i spegeln. Okej?

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Pedrosa, jösses
ny i klassen, ny på hojen och så långt uppe efter så få timmar på hojen och med lika få timmar med teamet.

:Bugar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
R2 skrev:
Pedrosa, jösses
ny i klassen, ny på hojen och så långt uppe efter så få timmar på hojen och med lika få timmar med teamet.

Han är verkligen the real thing, tråkig som ett glas vatten dock men kör hoj kan han.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
R2 skrev:
Pedrosa, jösses

Var kan man tippa motogp på skoj, visst fanns det en onlineliga någonstans? Jag håller helt klart dvärgen som totalvinnare i år! (Och givetvis kommer jag att referera till det här inlägget när han poserar med #1 på hojen efter säsongen är slut med något som med god vilja kan liknas vid ett leende! :yoparty)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...