Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fler rykten placerar Checa hos Tech 3 och varför inte? Ingen av dem har något att förlora på det tycker jag.

"Poncharal drops Checa Qatar hint.

Tech 3 Yamaha boss Herve Poncharal has revealed that he could sign a second rider - almost certainly Carlos Checa - in time for the Qatar MotoGP test, which takes place from February 6-8.

Tech 3 - which will switch from Michelin to Dunlop tyres this season - is currently relying totally on M1 rookie James Ellison, but is eager to speed up development of its new tyre partnership with a further rider. In turn, the second Tech 3 seat represents Checa's last chance of a competitive 2006 ride, following the collapse of Honda Pons.

"Obviously the main thing is for Dunlop to get as much data and laps done as possible," explained Poncharal. "With this in mind and as everyone knows, we are still hoping to have a second rider and we are working as hard as possible to try to find a solution and a way to attend the test in Qatar with two riders."

Checa was a Yamaha 500cc/MotoGP rider between 1999-2004, during which time he claimed 14 podium finishes and a best championship position of fifth. The Spaniard then switched to the Ducati Marlboro Team last season, with whom he took two podiums, before being replaced by countryman Sete Gibernau for 2006.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
valmers skrev:
Jobbigt eller inte, kan tänka mig att det är en befrielse för alla inblandade att slippa se och höra en viss persons skägg i depåboxen.
hur länge ska du spamma trådar med det skägg tjötet?

om max får en styrning kommer du tjata om hur synd det är..
om han inte får det kommer du tjata om hur skönt det va..

hur som helst så har jag med flera tröttnat enormt på tjafset nu.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
2ono skrev:
Tror inte Pedrosa kommer att börja prestera regelbundna pallplatser fom 2007, han har definitivt kapacitet och psyke att klara det men frågan är hur han klarar pressen att inte vara dominant.
Hans uppsyn får i alla fall mig att dra på smilbanden. Underbart med en ny och ung titeltmanare som inte försöker vara rolig.

Bifogat

• 12.jpg
    12.jpg
    82.8 KB · Visningar: 89

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Hans uppsyn får i alla fall mig att dra på smilbanden. Underbart med en ny och ung titeltmanare som inte försöker vara rolig.

Är det någon mer än jag som tycker han liknar criville en hel del?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
zorro100 skrev:
Ja människor utan humor är verkligen uppfriskande..
App, app, app. En RR-stjärna måste vara ful, humorbefriad, otrevlig och egoistisk för att gå hem hos talibanerna. Framförallt får han aldrig le, det är nAkcskÅt DIREkCTT om han ler.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
zorro100 skrev:
Ja människor utan humor är verkligen uppfriskande..
Om alla andra har "humor" så kan kontrasten att någon inte har det eller har sällsynt torr humor vara mycket uppfriskande. Jag hoppas att Pedrosa behåller sitt stone face.

Last edited:

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Nyteknik skrev:
Om alla andra har "humor" så kan kontrasten att någon inte har det eller har sällsynt torr humor vara mycket uppfriskande. Jag hoppas att Pedrosa behåller sitt stone face.

Han kommer nog trivas hos Honda ialfall.

Att han skulle tappa sitt stone face behöver du inte vara orolig över, mannen kan ju inte ens le.. han kör nog vidare på sin "kom just från mina föräldrars begravning" look även nästa säsong

MC Doktorn

Guest
Nyteknik skrev:

Tycker hans uppsyn speglar en mycket fokuserad målmedveten ung person.

Huruvida dom ler inte osv är av mindre betydelse

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Nix
Nakano snabbare än vad som först rapporterades

http://www.crashforum.net/Topic15333-95-1.aspx

"Obtaining accurate test times is always something of a black art, but when no less than three different teams - and the official MotoGP website - reported that Shinya Nakano's fastest day three lap at Sepang was of 2min 1.7secs, it seemed conclusive...

However, Nakano's Kawasaki Racing Team - and they should know - insist that their Japanese star actually set a best time of 2mins 1.27secs, which propels Nakano from seventh to fourth on the overall test timesheets - behind only Ducati team-mates Sete Gibernau and Loris Capirossi, plus the lead Honda of Marco Melandri."

Ska man som Kawasaki-fan våga hoppas på en lite vassare säsong i år? :)
Nakano har ju klass och de Puniet har klivit in och direkt varit snabbare än Hoffman brukar vara. Resultaten var rätt ok inför förra säsongen också men de verkar inte hänga med i utvecklingen under pågående säsong. Budgeten gör ju sitt också.

Men men, man får glädjas åt en bra start )

sandstream

Guest
Evol skrev:
Ska man som Kawasaki-fan våga hoppas på en lite vassare säsong i år? :)
Nakano har ju klass och de Puniet har klivit in och direkt varit snabbare än Hoffman brukar vara. Resultaten var rätt ok inför förra säsongen också men de verkar inte hänga med i utvecklingen under pågående säsong. Budgeten gör ju sitt också.
Men men, man får glädjas åt en bra start )
Jag tror det blir som förra året, Kawasaki och Suzuki får slåss om att bli tredje bästa japanska tillverkare, Honda och Yamaha rår de inte på.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
Jag tror det blir som förra året, Kawasaki och Suzuki får slåss om att bli tredje bästa japanska tillverkare, Honda och Yamaha rår de inte på.
Nu var det ju Ducati som gick om Kawa som tredje men Suzuki var i alla fall bättre än Moriwaki. :hihi

:pannkyss

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
Rossi är för MotoGP vad Roger Moore var för 007, en pajas, en skämtare, fastän duktig och rent av bäst i klassen.

En annan allvarlig förare var Ayrton Senna som aldrig höll på att apa sig framför kameran, faktum är att han sällan steg ur bilen efter att han stannat på startplattan efter uppvärmningsvarvet. Medan alla andra förare var upptagna med att vinka till kameran och ta den obligatoriska slurken ur sportdrycksflaskan tillhörande en av de personliga sponsorerna satt Ayrton helt stilla i sittbrunnen likt Tjuren Ferdinand under korkeken fast med en beslutsam min på ansiktet. Jag undrar fortfarande vad som rörde sig i hans huvud.

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Teddy skrev:
...
En annan allvarlig förare var Ayrton Senna som aldrig höll på att apa sig framför kameran, faktum är att han sällan steg ur bilen efter att han stannat på startplattan efter uppvärmningsvarvet. Medan alla andra förare var upptagna med att vinka till kameran och ta den obligatoriska slurken ur sportdrycksflaskan tillhörande en av de personliga sponsorerna satt Ayrton helt stilla i sittbrunnen likt Tjuren Ferdinand under korkeken fast med en beslutsam min på ansiktet. Jag undrar fortfarande vad som rörde sig i hans huvud.

Kanske finns svar här? http://thepiratebay.org/details.php?id=3407310

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Och vi vet ju alla att du ignorerade dem för att Suzuki skulle komma högre upp. :D
Inte alls, jag skrev medvetet japanska tillverkare och jag pratar om i år, inte förra året.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
Rossi är för MotoGP vad Roger Moore var för 007, en pajas, en skämtare, fastän duktig och rent av bäst i klassen.

Blev Senna aldrig tagen i örat av sina teamchefer och uppmanad att larva sig för sponsorernas skull?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...