Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Eller hur? Varför vågade han sig upp 1998 då?
Vem utom en fegis stannar kvar i en supportklass i åratal, om man vinner den supportklassen år efter år? Som att vinna R1000 år efter år, och vägra klassa upp sig till NSBK.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Vermeulen's deal means that he will not be able to take up a second outing on the Camel Honda MotoGP machine at the season finale next weekend.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Cliff Barnes skrev:
Vermeulen's deal means that he will not be able to take up a second outing on the Camel Honda MotoGP machine at the season finale next weekend.

På Vermeulens hemsida står det:

STOP PRESS!


Chris Vermeulen will continue to stand in for Troy Bayliss on the Camel Honda RC211V for the final MOTO GP round in Valencia on 6th November
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mr. Dante skrev:
På Vermeulens hemsida står det:

STOP PRESS!


Chris Vermeulen will continue to stand in for Troy Bayliss on the Camel Honda RC211V for the final MOTO GP round in Valencia on 6th November
Det kan han sannolikt glömma.


MotoGPNews.com har givetvis lite synpunkter också:

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=487

Although disappointed with HRC Vermeulen looks set to get over it by riding the Suzuki on November 9th for two days to roughly gauge what on earth he's let himself in for.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
valmers skrev:
Hur fan orkar karln, eller vad han nu är, med sig själv?! Jag blir spyfärdig när jag hör den där jävla loserns gnäll.

Det är faktiskt lite så jag känner när jag läser dina inlägg....
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Vem utom en fegis stannar kvar i en supportklass i åratal, om man vinner den supportklassen år efter år? Som att vinna R1000 år efter år, och vägra klassa upp sig till NSBK.

En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.

Sen måste inte alla köra 500/MotoGP. Tetsuya Harada trivdes tex aldrig i stora klassen. Lucio Cecchinello och Ueda ville aldrig köra något annat än 125 osv, men det var knappast pga feghet......
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Chris Ash skrev:
En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.

Sen måste inte alla köra 500/MotoGP. Tetsuya Harada trivdes tex aldrig i stora klassen. Lucio Cecchinello och Ueda ville aldrig köra något annat än 125 osv, men det var knappast pga feghet......


Inte heller att förglömma, Kent Andersson :mattias :hihi :hihi

Sorry.. Kunde inte låta bli, men du har helt rätt.
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Förare med färdiga eller sannolika kontrakt nästa år

Honda: Melandri, Hayden, Pedrosa.
Yamaha: Rossi, Edwards, Elias
Ducati: Capirossi, lutar åt att Gibernau
Suzuki: Hopkins, Vermeulen
Kawasaki: Nakano, De Puniet.

Vermeulen gör rätt då Honda inte ville inte ge honom en styrning.
Kommer 19 årige C.stoner få en styrning med Honda eller Elias som verkligen visat att han kan utvecklas

Alternativen börjar tunnas ut för den 34 årige Biaggi hans kommentar

there a conspiracy against me from within.Kanske så är fallet och förklarar hans usla körning förra helgen.Honda har fått nog av honom.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
2ono skrev:
Alternativen börjar tunnas ut för den 34 årige Biaggi hans kommentar

there a conspiracy against me from within.Kanske så är fallet och förklarar hans usla körning förra helgen.Honda har fått nog av honom.
Vissa saker som tunnas ur kan ju åtgärdas för dyra pengar, men det är värre med kontraktsalternativen. :hihi

Chris Ash skrev:
En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.

Sen måste inte alla köra 500/MotoGP. Tetsuya Harada trivdes tex aldrig i stora klassen. Lucio Cecchinello och Ueda ville aldrig köra något annat än 125 osv, men det var knappast pga feghet......
Jaha, då var vi där igen; 500 cc, tvåtakt, 1998. När ska ni sluta tjata om snart tio år gamla meriter? Kent Andersson var kungen 1973, han skulle garanterat sopa rent i 125-klassen idag också.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
En som inte får något vettigt anbud kanske? Fegisen kom ju upp till 500-klassen till slut, och var väldigt nära att vinna den första året.
Då kan man ju undra varför han inte fick ett vettigt anbud.
Enligt dig är han ju i princip guds gåva till roadracingen men uppenbarligen tyckte inte teamcheferna det i 500-klassen.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Då kan man ju undra varför han inte fick ett vettigt anbud.
Enligt dig är han ju i princip guds gåva till roadracingen men uppenbarligen tyckte inte teamcheferna det i 500-klassen.

Vad jag kan komma ihåg av Silly seasons för runt 10 år sedan så var det

1.Ingen som ville betala så mycket pengar som han ville ha.
2.Biaggi själv var inte sepciellt intresserad av 500 förrän 1997 och inte av något annat än ett team han kunde vinna i.

Det fanns flera anbud men de förkastades av Max.
 

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Vad jag kan komma ihåg av Silly seasons för runt 10 år sedan så var det

1.Ingen som ville betala så mycket pengar som han ville ha.
2.Biaggi själv var inte sepciellt intresserad av 500 förrän 1997 och inte av något annat än ett team han kunde vinna i.

Det fanns flera anbud men de förkastades av Max.
Han var med andra ord en diva redan då ;)

Neutral skrev:
Att Vermeulen hamnar hos Suzuki ökar väl möjligheterna för Max att fortsätta åka Honda.
Då får han nog slå till med en pallplacering i sista loppet.
 

MC Doktorn

Guest
Neutral skrev:
Att Vermeulen hamnar hos Suzuki ökar väl möjligheterna för Max att fortsätta åka Honda.

Eller ökar möjligheten att han inte finns i MotoGP nästa år.

Det vore trist då har Valmers ingen att ironisera om :hihi
 

Fillee

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ducati 1098
2ono skrev:
Eller ökar möjligheten att han inte finns i MotoGP nästa år.

Det vore trist då har Valmers ingen att ironisera om :hihi

Jag tror inte Chris är kvar nästa år han kör nog ett år till i SBK sen kommer han nog till ett Honda Team i motogp...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Då får han nog slå till med en pallplacering i sista loppet.
Jag syftade mest på att det är en mindre som konkurrerar om en Honda nästa år.

Varför skulle det krävas pallplats av just Max? Massor av andra åkare kan helt anonymt glida igenom år från år. Ta Barros och Checa t ex, det är ju en gång per år de hittar gasen, i Checa's fall alltid nära slutet av säsongen.

Jag tror inte Max någonsin kommer att vinna MotoGP, oavsett om han fortsätter efter Rossi eller inte, men att han inte skulle platsa på griden är ju helt absurt.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Top