Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
2ono skrev:
Elvis bor på Månen och Jesus lever Biaggi ska till Suzuki .
Spekulation på hög nivå tror det när jag sett det.

Mer ett önsketänkande men snart kommer :tomten så man ska aldrig säga aldrig :hihi
www.motogpnews.com reder ut begreppen på ett förtjänstfullt sätt:

Paul Denning - Team Suzuki: "It does not matter how much money Camel puts on the table, Suzuki will not supply a third bike for Max Biaggi."
Explanation: There's not enough money in this world that could ever compensate having his beard in our pitbox.

MC Doktorn

Guest
valmers skrev:
www.motogpnews.com reder ut begreppen på ett förtjänstfullt sätt:

Paul Denning - Team Suzuki: "It does not matter how much money Camel puts on the table, Suzuki will not supply a third bike for Max Biaggi."
Explanation: There's not enough money in this world that could ever compensate having his beard in our pitbox.

Tack.

Tror mer på detta än Nytekniks påstående utan källa.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Ja, det var ju smart. Grattis Maxine, du har just eliminerat alla möjligheter till styrning i MotoGP. Genomtänkt, verkligen.
Jag trodde du gillade kontroversiella typer som den där amerikanske skidåkaren vars guldmedalj försvann under en blöt kväll på krogen. Vad har det med "genomtänkt" att göra?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Jag trodde du gillade kontroversiella typer som den där amerikanske skidåkaren vars guldmedalj försvann under en blöt kväll på krogen. Vad har det med "genomtänkt" att göra?
Det är skillnad på kontroversiell och dum i huvudet.

Inte ens du kan tycka att Skäggets agerande har varit särskilt smart. När lyckades någon i MotoGP/500 senast klanta till det så otroligt att vederbörande inte var välkommen i något team? Från Repsol Honda Team till kylan på en säsong.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Det är skillnad på kontroversiell och dum i huvudet.

Inte ens du kan tycka att Skäggets agerande har varit särskilt smart. När lyckades någon i MotoGP/500 senast klanta till det så otroligt att vederbörande inte var välkommen i något team? Från Repsol Honda Team till kylan på en säsong.
Nej, det var långt ifrån smart. Men jag gillar inte lismande typer som aldrig uttycker en kritisk stavelse av rädsla att någon ska bli arg. Som Chris skriver var det betydligt vanligare förr (emotser hånfull smilie för detta ordval) att förarna var kritska både mot varandra och sin arbetsgivare. Det är en bra grogrund för konflikter som i sin tur skapar spänning och underhållning - allt enligt välkända dramaturgiska principer.

MC Doktorn

Guest
Inskickat av NyteknikInte min utan Axxexs. Missade ni detta? Var ju uppe för bara några dagar sedan.
:

Inskickat av gthyni vadå utan källa, den här länken var postad lite högre upp i den här
diskussionen om man orkar läsa:

http://www.tgcom.mediaset.it/sport/...olo284558.shtml

De är bra om man visar ref: källan vid påstående, så man kritiskt kan granska.

Man kan ifrågasätta en sak i den artikeln var har dom fått sin information ifrån?? står ingenstans varifrån deras uppgifter kommer ifrån.

Ska man värdera skvallervärdet i olika artiklar så är det svårast att få grepp om vad som händer Biaggi, eftersom flera olika rykten sprids.
Vilket är mest sanningsenligt?, den väntar får se ;).

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
...betydligt vanligare förr (emotser hånfull smilie för detta ordval) att förarna var kritska både mot varandra och sin arbetsgivare.
Skillnaden är väl kanske att t ex Gardner och Doohan var världsmästare då de kritiserade sina hojar, Doohan hade ju tydligen en ständig konflikt med Honda om inriktningen på utvecklingen.

Men man kan ju tycka att Max minst sagt har meriter som kvalificerar honom för ett mer uppriktigt uttalande. I 9 av 10 intervjuer jag läst så har han varit väldigt politiskt korrekt och berömt teamets insats trots resultatet, att göra någon slipup borde inte rendera i något evigt straff från über-Honda.

Har jag sagt att jag aldrig ska köpa Honda mer? :tungan

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hoffmann och McWilliams till WCM/KTM? Tycker det vore bra om de kör en säsong till. Minst 20 hojar på griden är någon slags skamgräns tycker jag.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=122491

Yamaha
Valentino Rossi
Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
Roberto Rolfo & James Ellison

Repsol HRC
Dani Pedrosa & Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
Marco Melandri & Toni Elias

Konica Minolta JIR
Makoto Tamada

Honda Pons
Casey Stoner & Carlos Checa

Marlboro Ducati
Loris Capirossi & Sete Gibernau

D'Antin Ducati
Roberto Rolfo, James Ellison, Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
Shinya Nakano & Randy de Puniet

Team Suzuki
John Hopkins & Chris Vermeulen

Harris/WCM/KTM
Alex Hoffmann & Jeremy McWilliams

KR
Kenny Roberts JR, Kurtis Roberts & Max Biaggi

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Coola Ola skrev:
Är verkligen KR det enda återstående alternativet för Max Biaggi? Jag har iofs inte jättekoll på nåt sätt men har det varit några seriösa rykten om det? Suzuki-ryktet eller åtminstine D'Antin (som väl inte signat någon officiellt ännu) låter ju rimligare isf.
D'antin är inte aktuellt för Biaggi, Ducati kommer inte att ha ett Marlboro team och ett Camel team.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection