Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
Jag hoppas och tror att det är den sura Suzukin som varit anledningen till hans kräftgång de senaste åren.
Skärper han sig inte nästa år tar jag ner affischen :lol
(CV får några år till på sig innan han också hamnar i papperskorgen)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Yamaha har redan frågat Rossi om vad han har för planer till 2007.

Anledningen är att Yamaha vill ha Nicky Hayden och Shinya Nakano till 2007 om Rossi inte kör för dom. Yamaha ska enligt ryktena ha förhandlingar med ett större Amerikanskt företag om dom kan signa Hayden.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Yamaha har redan frågat Rossi om vad han har för planer till 2007.

Anledningen är att Yamaha vill ha Nicky Hayden och Shinya Nakano till 2007 om Rossi inte kör för dom. Yamaha ska enligt ryktena ha förhandlingar med ett större Amerikanskt företag om dom kan signa Hayden.
Om Hayden inte tar titeln i år (hans fjärde säsong hos HRC) tror jag inte Honda kommer vara så iviriga att ha honom kvar till 2007 och en övergång till Yamaha vore naturlig.

Ryktena om Rossi och F1 känns mer vederhäftiga än för ett par år sedan. Om han vinner MotoGP i år och tar sin sjätte raka titel (en mer än Doohan) är min gissning att han kör F1 2007.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Om Hayden inte tar titeln i år (hans fjärde säsong hos HRC) tror jag inte Honda kommer vara så iviriga att ha honom kvar till 2007 och en övergång till Yamaha vore naturlig.

Ryktena om Rossi och F1 känns mer vederhäftiga än för ett par år sedan. Om han vinner MotoGP i år och tar sin sjätte raka titel (en mer än Doohan) är min gissning att han kör F1 2007.
Om någon annan än Rossi tar titeln 2006 är det en braksensation.
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Apparently Honda vetoed Max from any Honda-related MotoGP team and this Honda ban might appear to have been supported by Suzuki and Kawasaki as well…and maybe even by Bridgestone, leaving Max without a team in spite of the fact that Camel, with Biaggi as rider, approached Pons Honda and even Team Roberts (who will be using Honda engines) before offering their estimated 12 million dollar spend to Suzuki and Kawasaki. Suzuki already had a deal with Rizla, but how could Kawasaki, un-sponsored with two riders, refuse to make room for a third rider bringing at least half that 12 million to the team?

Är det officiellt att Rizla kommer att sponsra Suzuki i MotoGP 2006?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
Yamaha har redan frågat Rossi om vad han har för planer till 2007.

Anledningen är att Yamaha vill ha Nicky Hayden och Shinya Nakano till 2007 om Rossi inte kör för dom. Yamaha ska enligt ryktena ha förhandlingar med ett större Amerikanskt företag om dom kan signa Hayden.
Nakano :tummenupp
Hayden :gnissla
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
sandstream skrev:
Del 2: http://speedtv.com/articles/moto/motogp/21389/

EDIT: Mycket intressant läsning med tanke på de röster här på SH som kallar det för SponsoGP.
Det verkar vara precis tvärtom.

Både och skulle jag vilja säga. Det är ju tydligt att Dorna och sponsorer väljer deltagare med marknadspotential - men Hondas och Yamahas fabriksteam har försökt värja sig och väljer efter vinnarpotential...
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
FireSalle skrev:
Både och skulle jag vilja säga. Det är ju tydligt att Dorna och sponsorer väljer deltagare med marknadspotential - men Hondas och Yamahas fabriksteam har försökt värja sig och väljer efter vinnarpotential...

En vinnare har ju den absolut högsta marknadspotentialen. Men det är bara fabriksteamen som lockar dem och har råd att pröjsa kalaset...

/Joakim
 

sandstream

Guest
FireSalle skrev:
Både och skulle jag vilja säga. Det är ju tydligt att Dorna och sponsorer väljer deltagare med marknadspotential - men Hondas och Yamahas fabriksteam har försökt värja sig och väljer efter vinnarpotential...
Visst är det så men många har ju hävdat att framförallt Hayden kör för HRC enbart för att han är amerikan och ser glad ut på bilderna.

Suzuki måste väl också räknas in till Honda och Yamaha ovan, varken CV eller Hopper har ju tagit med sig någon större sponsor vad jag känner till.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Suzuki måste väl också räknas in till Honda och Yamaha ovan, varken CV eller Hopper har ju tagit med sig någon större sponsor vad jag känner till.
Inga pengar och inga vinster. :D
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Men både Honda och Yamaha säljer ju ut fabriksteamet oavsett var sponsorn kommer ifrån. Kawa kör ju i egna färger vilket borde vara självklart för fabriksteamet om nu sponsorpengarna inte är så stor del av budgeten. Vore läckert om alla märken hade fabriksteam med två hojar i egna färger och sedan var tvingade att leasa minst två hojar till satellitteam som fick köra i vilka färger som helst. Skulle vara kul med fler Suzuki och Kawasaki, bra för deras utveckling också tror jag.
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Inga pengar och inga vinster. :D
De kommer i år :tungan

BTW: Nu kan du ju ta bort Pons från listan.
Neutral skrev:
Vore läckert om alla märken hade fabriksteam med två hojar i egna färger och sedan var tvingade att leasa minst två hojar till satellitteam som fick köra i vilka färger som helst. Skulle vara kul med fler Suzuki och Kawasaki, bra för deras utveckling också tror jag.
Håller med :tummenupp
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Neutral skrev:
Vore läckert om alla märken hade fabriksteam med två hojar i egna färger och sedan var tvingade att leasa minst två hojar till satellitteam som fick köra i vilka färger som helst. Skulle vara kul med fler Suzuki och Kawasaki, bra för deras utveckling också tror jag.
Det vore kanon men tyvärr verkar det vara en utopi.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
sandstream skrev:
Visst är det så men många har ju hävdat att framförallt Hayden kör för HRC enbart för att han är amerikan och ser glad ut på bilderna.

Suzuki måste väl också räknas in till Honda och Yamaha ovan, varken CV eller Hopper har ju tagit med sig någon större sponsor vad jag känner till.

Tänkte mest på hur det stod i artikeln..., bl.a. "Weaker teams and beginning teams accepted subventions from Dorna to sign riders of the required nationalities, but the competitive factories, especially Yamaha and Honda, resented any influences from sponsors OR Dorna on their choices"

Hayden var väl värt investeringen att ha i fabriksteamet, Laguna-vinsten gick säkert hem i det patriotiska USA. Engelska Bike sågade tävlingen och jänkarna eftersom de oödmjukt hade 17 st amerikanska flaggor vid infarten istället som på andra tävlingar en flagga per nation. En amerikan både etta och tvåa övertygade dom säkert att de hade rätt.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top