Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Det finns många som tycker att roadracing borde förbjudas....
Och vill man ha ett förbud så vill man förbjuda allt, den oskrivna men gyllene regeln här på SH...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Och vill man ha ett förbud så vill man förbjuda allt, den oskrivna men gyllene regeln här på SH...
Inte riktigt det jag greppade efter men förstår din vinkel. Tyckte bara tobaksförbjudandet var lite väl gråsosseaktigt för en fräsig Silly Seasontråd!
 

MC Doktorn

Guest
sandstream skrev:
Att Gauloises inte skulle sponsra Rossi 2006 har varit klart länge.
Yamaha försökte med att låta dem sponsra ett fabriksteam med Edwards och någon till men utan Rossi.

Camel vill säkert "hämnas" på Honda men i första hand vill de nog synas på den bästa hojen.

Jag tror inte att det påverkar Biaggi alls eftersom han inte kommer att få köra någon Honda inom de närmsta åren, oavsett vem som sponsrar.
Biaggi hade personlig spons från Camel under 2005.

Det var inget uppenbart att Gauloises inte skulle fortsätta sponsra Yamaha/Rossi inget var klart.
Hade Biaggi fått Camel Spons med Honda/Pons kanske situationen varit annorlunda?.
Rossi gjorde sig oäven med Altadis då han prov körde Ferrari F1 som sponsras av Marlboro (Philip Morris USA )ett konkurrerande Tobaksbolag, kanske skapade ett viss missnöje kan jag anta.

2005 körde Biaggi factory Repsol Honda medan Bayliss och Barros körde på Camel sponsrade RC211.

Tror inte Biaggi dyker upp i ett fabriksteam i motoGP men varför inte veteran klassen WSBK :hihi
 

sandstream

Guest
2ono skrev:
Det var inget uppenbart att Gauloises inte skulle fortsätta sponsra Yamaha/Rossi inget var klart.
Hade Biaggi fått Camel Spons med Honda/Pons kanske situationen varit annorlunda?.
Rossi gjorde sig oäven med Altadis då han prov körde Ferrari F1 som sponsras av Marlboro (Philip Morris USA )ett konkurrerande Tobaksbolag, kanske skapade ett viss missnöje kan jag anta.
Som jag förstod det på de artiklar som skrivits i ämnet så var det helt klart att Altadis INTE skulle få sponsra Yamaha 2006.
2ono skrev:
2005 körde Biaggi factory Repsol Honda medan Bayliss och Barros körde på Camel sponsrade RC211.
Stämmer bra men han hade ändå personligt spons från Camel under hela säsongen 2005.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Som jag förstod det på de artiklar som skrivits i ämnet så var det helt klart att Altadis INTE skulle få sponsra Yamaha 2006.
Det beror väl på vem du frågar. Yamaha eller Altadis.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Spionfoto från Rossi's senaste träning i Turkiet...
 

Bifogat

  • 20050319_B_camelrace.jpg
    20050319_B_camelrace.jpg
    12.3 KB · Visningar: 80

MC Doktorn

Guest
sandstream skrev:
Som jag förstod det på de artiklar som skrivits i ämnet så var det helt klart att Altadis INTE skulle få sponsra Yamaha 2006.

Så mycket rykten , men nu vet vi :fakta

sandstream skrev:
Stämmer bra men han hade ändå personligt spons från Camel under hela säsongen 2005.

2003 och 2004 körde han med Camel Spons 2005 också ? en nyhet för mig i varje fall !
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Tycker han skriver bra artiklar!
Gustav O skrev:
Det beror väl på vem du frågar. Yamaha eller Altadis.
Jag utgick från respektive företags pressrelease i ärendet som kom för ett par dagar sedan, dvs innan något var officiellt med Camel.
Där framgår också att de har "bråkat" sedan en tid tillbaka:

Yamaha Press Release
Yamaha Motor Co., Ltd. hereby announces that Altadis/Seita’s sponsorship regarding Yamaha's Factory MotoGP Team will not continue after the end of the 2005 season.

For more than 40 years, Yamaha has successfully participated in the Road Racing Grand Prix World Championship and it has become the leading manufacturer of the MotoGP competition.

Altadis/Seita have been sponsors of the Yamaha Factory MotoGP project for the past three seasons under both the Fortuna and the Gauloises brands, during which time the companies shared two world championship victories in the MotoGP class in 2004 and 2005.

Yamaha will announce its 2006 MotoGP program in January 2006.


Altadis Press Release

As of today, Yamaha Motor Company has announced that “Altadis/Seita’s sponsorship regarding Yamaha's Factory MotoGP Team will not continue after the end of the 2005 season.” Yamaha’s announcement comes while the two companies are still in the midst of negotiating the terms of a settlement agreement that would amicably resolve the dispute that arose between them earlier this year. Altadis considers that Yamaha is still bound by a legal obligation that prevents Yamaha from collaborating with sponsors whose products compete directly with the Gauloises brand or with Altadis products for the 2006 season.

Altadis laments that Yamaha, even while acknowledging that “Altadis/Seita have been sponsors of the Yamaha Factory MotoGP project for the past 3 seasons under both the Fortuna and the Gauloises brands during which time the companies shared 2 world championship victories in the MotoGP class in 2004 and 2005,” appears poised to disregard the significance of the Altadis investment in that project.

In the absence of a settlement, Altadis will not hesitate to seek the appropriate legal remedies if Yamaha fails to abide by its legal obligations towards Altadis and the Gauloises brand.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
2003 och 2004 körde han med Camel Spons 2005 också ? en nyhet för mig i varje fall !
Personlig spons, bla i Brno satt han med Camelmössa i depån.

sandstream skrev:
Tycker han skriver bra artiklar!
Jag utgick från respektive företags pressrelease i ärendet som kom för ett par dagar sedan, dvs innan något var officiellt med Camel.
Där framgår också att de har "bråkat" sedan en tid tillbaka:
Noyes är ju hyfsat insatt så visst är det läsvärda artiklar.

Altadis ville ju vara kvar och anser sig ha ett giltigt kontrakt även om de förstår att det inte kommer stå Gauloises på Rossis hoj mer. Vad Yamaha och Altadis tycker om deras kontraktstaus är ju helt olika.
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Altadis ville ju vara kvar och anser sig ha ett giltigt kontrakt även om de förstår att det inte kommer stå Gauloises på Rossis hoj mer. Vad Yamaha och Altadis tycker om deras kontraktstaus är ju helt olika.
Vi kan ju bara spekulera men jag tror inte att Altadis vart så glada när de fick veta att Rossi inte ville ha Gauloises på sin hoj och de lär inte heller ha varit beredda att betala lika mycket som tidigare för att få sponsra Edwards och någon till.

Nu vart det Camel och vi får kanske anledning att återkomma till ämnet när Altadis och Camel bråkat klart :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nastro Azzurro har släppt en specialöl för att fira Rossis 7 VM.
(borde finnas i 7-pack eller 46-pack) :)
 

Bifogat

  • 090106.jpg
    090106.jpg
    68.2 KB · Visningar: 132

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Det här borde väl få Valmers att jubla....

"Finally, the Klaffi Honda deal fro Alex Barros has not yet come completely together. Honda Europe are still hoping to get Biaggi to change his mind and ride with the Ten Kate Honda team, but if this doesn’t happen and the Barros deal with Klaffi is not immediately done, Honda Europe and Ten Kate are looking at bringing Barros into the Dutch team as team mate to 2004 World Superbike Champion James Toseland." - Dennis Noyes
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top