Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är det nån mer än jag som funderar på om Marcos ymniga frisyr på något sätt bidrog till att hjälmen kunde slitas av? Han måste ju fått hjälmen anpassad till sig med den yviga manen och i Malaysia blötte han håret för att kunna hålla huvudet kallt. Då måste ju passformen blivit något sämre? Tror knappast de justerar stoppningen mellan rejsen, eller?
Jag jämför med när jag har kebba på mig och är långhårig (förhållandevis då alltså), när jag sen klipper mig sitter kepsen märkbart lösare på skallen.
Hans yviga hår borde också göra att hjälmen i normalfallet sitter lite lösare på huvudet, det måste ju vara rätt mycket flex i den frisyren.
Någon som har erfarenhet av att ha riktigt tjockt hår och sedan klippt sig kort? Hur har hjälmen passat efteråt och är det någon som vet om man fortfarande gör "avdragningstester" innan rejs? Jag har själv aldrig varit med om det i Sverige vid tävling, jag blev dock testad på en bandag med Fiver.
I mina ögon hade Simoncelli förmodligen inte överlevt kraschen oavsett om hjälmen stannat kvar på huvudet eller ej. Kraften från Edwards + hoj och Rossi + hoj i den hastigheten måste varit fruktansvärd. Man ser t.o.m. hur Rossis hoj hoppar till åt höger när han smäller in i Marcos nacke / huvud.
R.I.P Marco Simoncelli
Jag jämför med när jag har kebba på mig och är långhårig (förhållandevis då alltså), när jag sen klipper mig sitter kepsen märkbart lösare på skallen.
Hans yviga hår borde också göra att hjälmen i normalfallet sitter lite lösare på huvudet, det måste ju vara rätt mycket flex i den frisyren.
Någon som har erfarenhet av att ha riktigt tjockt hår och sedan klippt sig kort? Hur har hjälmen passat efteråt och är det någon som vet om man fortfarande gör "avdragningstester" innan rejs? Jag har själv aldrig varit med om det i Sverige vid tävling, jag blev dock testad på en bandag med Fiver.
I mina ögon hade Simoncelli förmodligen inte överlevt kraschen oavsett om hjälmen stannat kvar på huvudet eller ej. Kraften från Edwards + hoj och Rossi + hoj i den hastigheten måste varit fruktansvärd. Man ser t.o.m. hur Rossis hoj hoppar till åt höger när han smäller in i Marcos nacke / huvud.
R.I.P Marco Simoncelli