WEST
Gudomlig sporthojare
Kan inte folk sluta prata Aftonbladet,,,,,,,, för fan.
Start en egen tråd.
Start en egen tråd.
Väldigt fin bild!Himlen blev lite snabbare häromdan
http://twitter.com/#!/LaurenKVickers/status/128826012145430528/photo/1
Kan inte folk sluta prata Aftonbladet,,,,,,,, för fan.
Start en egen tråd.
En del av er reagerar som om Aftonbladet skrev:Smakfullt...
\Masonit
Han dementerar att han har sagt att han ska sluta.Valentino Rossi
“Quit? I do not know who said it, but it wasn't me … Maybe it was to sell more newspapers."
http://www.crash.net/motogp/news/174355/1/rossi_emphatically_denies_quit_rumours.html
En del av er reagerar som om Aftonbladet skrev:
”Här mördar stjärnan sin bäste vän”
Jag tänker på Kejsarens nya kläder. Aftonbladets rubrik talar om vad som har hänt, men många låtsas som om det är något annat som har hänt. Rossi (och Edwards) körde på Simoncelli. Simoncelli dog. Rossi (och Edwards) körde ihjäl Simoncelli. Det är inget värderande av vad som har hänt, utan ett konstaterande av faktum. Det som hände är förstås en chockerande tragedi, men varför försöka förvanska vad som faktiskt hände? Att förminska eller omskriva vad som faktiskt hände är ju också att bagatellisera det ur Rossis perspektiv. Han befinner sig förstås i ett post-traumatiskt chocktillstånd nu och det han säger och gör ska man värdera därefter – med en stor nypa salt. När han (och Edwards) har fått möjlighet att bearbeta detta lite grundligare (vilket kan ta mycket längre än många säkert tror) kommer de säkert att tycka och säga ganska annorlunda än de gör nu.
Jag har inte analyserat det som hände. Det kommer däremot DORNA att göra.Du kan analysera hur du vill, det enda faktum som står klart än så länge är att ingen vet vem av Rossi och Edwards som var anledningen till att han dog. Rossi var inblandad i en dödskrasch, ja. Men att säga att det var han som var den livsavslutande faktorn för Simoncelli är bara spekulationer.
Han dementerar att han har sagt att han ska sluta.
Han säger inte att han ska fortsätta.
Jag har inte analyserat det som hände. Det kommer däremot DORNA att göra.
Jag konstaterar bara det alla vet – att Rossi körde på Simoncelli – och att detta enkla faktum är alltför beska droppar för många att svälja.
Ni som skriver bra grejer här om Aftonbladets osmakliga rapportering, skriv gärna en kommentar till artikeln också
EDIT: http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2601598/inter-profilerna-hyllar-den-dode-foraren
Vem som helst som ser filmen inser att det är troligt att Rossi körde ihjäl Simoncelli. Hur ser du själv på saken?Hur ska du ha det? Körde han på honom eller ihjäl honom?
Han säger att han är felciterad.Från crash.net:
"Valentino Rossi says he will not be retiring from competition in the wake of the accident that claimed the life of Marco Simoncelli."
Vem som helst som ser filmen inser att det är troligt att Rossi körde ihjäl Simoncelli. Hur ser du själv på saken?
Han säger att han är felciterad.
Kan du inte tala om nåt annat som inte vi vet också. Fan skärp dig.Jag har inte analyserat det som hände. Det kommer däremot DORNA att göra.
Jag konstaterar bara det alla vet – att Rossi körde på Simoncelli – och att detta enkla faktum är alltför beska droppar för många att svälja.
Vem som helst som ser filmen inser att det är troligt att Rossi körde ihjäl Simoncelli. Hur ser du själv på saken?
Han säger att han är felciterad.
Vem som helst som ser filmen inser att det är troligt att Rossi körde ihjäl Simoncelli.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |