Singel efter 30 år fyllda!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
och visst får väl tjejer gärna tro och tänka att killar efter 30 som är singlar är andrahandssortering MEN...

Vänta nu är det VI som är andrahandssorteringen? :va

Så dito Tjejer mellan 25-35, med 2 feta Mc-Donaldsbarn och ärr efter kejsarsnitt (för att behålla spänsten i..), som har tjejernas natt ute med Kickan, Ancha, Nettan på Golden hits och som redan börjat flirta med klimakterieterapin "huma nova" och det där "livet börjar vid 40" och så en bild på en "vackert" gråhårig Arja Saijonmaakvinna vid en stenstrand som gråter av lycka för att det är så härligt genom att börja slänga ur sig fraser i stil med. "Livet blir vad du gör det till", "det bästa sättet att spara tid är att använda den" allt för att intala sig själv att livet verkligen fortfarande ÄR spännande trots singelmammarollen hon satt sig i då hon hetsade fram barn med någon okänd för att alla kompisar hade, är alltså inte det?

:mad:



:rodnar:duckar
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
... över 30 bast?

Det måste finnas många sånna med naturligtvis.

Att det ska vara självvalt i längden är inget sunt tecken alls - allas gener skriker efter en partner oavsett hur mycket fel det än är på en från början eller under tiden.

Genrelaterat tror jag knappast det är, det är ett val som så mkt annat i livet. Som Jörgen säger, vissa människor är mer solitära och har ett mindre behov av att leva med och genom andra människor. Sen vill nog det stora flertalet känna att man fyller en uppgift, att man betyder någonting för andra etc men det kan ju kanaliseras på andra sätt än i ett parförhållande.

Normen vad som ska uppnåtts i form av relationer, avkomma, karriär och storlek på platttv vid olika steg i livet är stark (det ser inte minst föräldrar och släkt till) -och en jävla kvarnsten. Folk måste väl få göra egna val i livet utan att bli betraktade som udda eller skadat gods?

Tycker jag
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Teo: Nej för fan, att killar/män över trettio skulle vara andrahandssortering är bara vad dom tjejer du nämnde så bra TROR :duckar
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nej för fan, att killar/män över trettio skulle vara andrahandssortering är bara vad nämnda tjejer TROR, har inget verkligheten att göra :duckar

Ja om 20 år är vi ju rika pga barnavsaknad. Då kan man vara solariebrun, ha stor mage och unga tjejer som smiter omkring en för att de "älskar en" för pengar är tjejer inte intresserade av alls, det är ba ytligt. Trots att man vet hur det ligger till så skiter man i det och har det bra i 20 år till innan man föräter sig på vaktelägg och vildsvinsaladob.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hahaha, ja, ska vi köra lite tjejmatte på det hela så har vi ju en vinst på omkring 1,5 miljoner per unge genom att vi inte skaffar några. Tror jag ska shoppa loss vinsten på närmsta köpcentra imorgon *viftar febrilt med plastkortet*
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hahaha, ja, ska vi köra lite tjejmatte på det hela så har vi ju en vinst på omkring 1,5 miljoner per unge genom att vi inte skaffar några. Tror jag ska shoppa loss vinsten på närmsta köpcentra imorgon *viftar febrilt med plastkortet*

Nu tycker jag allt du lät lite som en tjej. ;)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Opps, jag menar såklart att jag ska bränna cashen på sprit, monstertruckar, elektronik och brudar, allt imorgon kväll! :hihi



Nee fasen, om man skulle vara lite seriös så har Jörgen nämnt det viktiga och på ett bra sätt. Majoriteten av människor verkar vara rädda för ALLT som inte går i den linje dom planerat ut sitt liv sedan dom var... 12?
Likväl som jag troligen inte skulle vilja umgås med en polare hela livet och med alla aktiviteter så förstår jag inte varför man "måste" leva hela sitt liv med en annan människa, varför inte många människor med många olika aktiviteter och intressen?
kompisar, killkompisar, tjejkompisar, knullkompisar, mc-kompisar osv. osv.
Sen visst fasen är det en fördel ekonomiskt (humor-werzion igen: tills det blir skilsmässa och hon tar hälften haha).

Eller så är det bara jag som inte hittat ett sådant guldkorn som tillåter eller gör så att jag känner mig tillräckligt fri "trots" förhållandet.
 

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Ort
hemma
Hoj
BMW F800R
Opps, jag menar såklart att jag ska bränna cashen på sprit, monstertruckar, elektronik och brudar, allt imorgon kväll! :hihi



Nee fasen, om man skulle vara lite seriös så har Jörgen nämnt det viktiga och på ett bra sätt. Majoriteten av människor verkar vara rädda för ALLT som inte går i den linje dom planerat ut sitt liv sedan dom var... 12?
Likväl som jag troligen inte skulle vilja umgås med en polare hela livet och med alla aktiviteter så förstår jag inte varför man "måste" leva hela sitt liv med en annan människa, varför inte många människor med många olika aktiviteter och intressen?
kompisar, killkompisar, tjejkompisar, knullkompisar, mc-kompisar osv. osv.
Sen visst fasen är det en fördel ekonomiskt (humor-werzion igen: tills det blir skilsmässa och hon tar hälften haha).

Eller så är det bara jag som inte hittat ett sådant guldkorn som tillåter eller gör så att jag känner mig tillräckligt fri "trots" förhållandet.

Här får du lite tips/råd/fakta: (ta det med en nypa salt eller två :tungan)

Många tjejer 25+ har faktiskt inte barn.
Vissa av dem kan utföra lättare hantverk i hemmet (några har t.o.m en egen verktygslåda eller två!)
Vissa har koll på ekonomin & förstår inte alls meningen med dyra handväskor när de pengarna istället kan läggas på låt säga, motorcykeltillbehör.
Hört talas om äktenskapsförord? Det tänker iaf jag använda den dagen jag mot all förmodan gifter mig. :D:D

Och killar som fyllt 30 men är singlar behöver det inte alls vara ngt fel på. Största "felet" enligt min mening skulle isf vara barn sen tidigare förhållanden. Man kan ju t.ex. blivit singel "mot sin egen vilja" då hon/han kanske varit otrogen (alltså sabbat en långvarig relation) eller dött...
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det är absolut inget fel på den som är singel efter 30. Anledningen till varför man är singel efter 30 är ju enkel: Det är fel på alla andra. :näsblod
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
o icke att förglömma så slipper man gå på en massa parmiddagar som kan liknas vid pesten . Men den värsta farsoten är nog släktträffar . klä upp sig, o bete sig från sin bästa sida gärna efter ett prakt gräl då det bara lyser falskhet ..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kan säga som så att jag helst inte är singel alltför länge till. Förlåt, men så är det. :(

Murphy bor i Sverige. Skriv istället ett hetskt utfall att du minsann nu ska sluta leta, uppvakta och tråna.
Då händer det! Som en blixt från en svenskt mulen himmel kommer då ngn helt genomtrevlig varelse fram till dig! :krama Kanske tom ngn som du fruktlöst raggat sönder och samman för några år sedan.

När man letar flyr alla i vårt kungarike. Alla vet att det är ngt djupt fishy med folk som letar, säkert sjuka i huvet eller nåt.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Murphy bor i Sverige. Skriv istället ett hetskt utfall att du minsann nu ska sluta leta, uppvakta och tråna.
Då händer det! Som en blixt från en svenskt mulen himmel kommer då ngn helt genomtrevlig varelse fram till dig! :krama Kanske tom ngn som du fruktlöst raggat sönder och samman för några år sedan.

När man letar flyr alla i vårt kungarike. Alla vet att det är ngt djupt fishy med folk som letar, säkert sjuka i huvet eller nåt.

Med stor sannolikhet är de över trettio också. :brinnerup
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När man letar flyr alla i vårt kungarike. Alla vet att det är ngt djupt fishy med folk som letar, säkert sjuka i huvet eller nåt.

Och när man själv ledsnat på tanken att ha någon att slå sig i slang med så dyker Dem upp, sjuka, krypandes. Då är det dem det är fel på. :näsblod
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
När man letar flyr alla i vårt kungarike. Alla vet att det är ngt djupt fishy med folk som letar, säkert sjuka i huvet eller nåt.

Ja men tänk att det verkligen ÄR på det viset. Vi människor är rätt förutsägbara egentligen och följer verkligen samma mönster i mångt och mycket.

Sen finns det såklart undantag och allt det där. Men vissa saker ÄR bara. :)

Samma om man går ut på krogen och är upptagen, då är det minsann folk som prackar på en sina telefonnr vare sig man vill ha dom eller inte. :tomten

Men går man ut och är singel, och inte vill något hellre än att någon ska ge en sitt telefonnr. nog fan blir man utan.

Lixom lagen om allt tvärtemotsomdetskavara.

Man måste nog ha distans och acceptera faktumet innan faktumet är villigt att ändra på sig. Alltså man måste vara confident med sin egen ensamhet om någon ska orka med att skingra den.

//M
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Nybliven singel och snart 35, vad ska jag säga, jag är väl en usel mäniska helt enkelt.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Murphy bor i Sverige. Skriv istället ett hetskt utfall att du minsann nu ska sluta leta, uppvakta och tråna.
Då händer det! Som en blixt från en svenskt mulen himmel kommer då ngn helt genomtrevlig varelse fram till dig! :krama Kanske tom ngn som du fruktlöst raggat sönder och samman för några år sedan.

När man letar flyr alla i vårt kungarike. Alla vet att det är ngt djupt fishy med folk som letar, säkert sjuka i huvet eller nåt.

Jahaa, är det så det fungerar. Då kanske jag skall börja ragga på några andra och släppa de tre som jag är intresserad av. ;)

Tack Jörgen. Även fast du åker HD verkar du helt ok. :Bugar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men går man ut och är singel, och inte vill något hellre än att någon ska ge en sitt telefonnr. nog fan blir man utan.

Lixom lagen om allt tvärtemotsomdetskavara.

//M

Du kan få mitt nummer nu, så kan du spara det till du blir singel?

//L.ångsiktig
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top