Singel efter 30 år fyllda!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Om man träffar likadana tjejer/killar hela tiden så attraherar man just den typen av person. Gillar man inte dem kanske det är dags att kolla lite på sig själv tror jag.

Sen det där med att "ge upp" borde nog vara rätt vanligt. Det ser jag hos en del av mina egna kompisar. En kompis som alla tjejrna tyckte var asdryg och jobbig gick tillbaka till sitt X och ska nu ha barn med henne - han har endast haft EN TJEJ i hela sitt 29åriga liv, men testat fler som aldrig fungerat.

En annan kompis föll i djup deppression när hans sambo som även är mamma till hans barn gjorde slut och hade gått in i väggen i flera år. Sen träffade han en tjej över nätet som han nöjde sig med och de bor ihop idag. Han är nu 33 och hon är 31.

En tredje kompis till mig(japp, jag har så många) har haft en tjej nu i strax över 2 år och hon låter honom göra vad han än vill, när han än vill. Hon har sitt liv och han har sitt men de bor ihop och det verkar fungera :va
Hon är inte den vackraste direkt men han har nöjt sig med henne tydligen. Han 30 och hon 28.

Kommer det till en punkt när man "nöjer sig" med en respektive efter 30 om man inte fått nån innan dess?

Hmmm, en fjärde kompis får jag dra till med också. Han är lite underlig iofs. Jobbar som rörmokare, 28 år fyllda. Hans förra tjej som han var tillsammans med i nästan 5 år utnyttjade honom till absoluta max. Han fick köpa ALLT till henne och betala ALLT som kom in genom brevlådan och sen drog hon och festade över halva kontinenten och sov över överallt. Detta såg jag tidigt men han ville så gärna ha henne för hon var ju så fin(fint skal, genomrutten inifrån).
Inte ens när hon smittade honom med Klamydia fattade han att hon var otrogen - för hon var ju så fin.
Sen hittade hon ett annat "fobbäck" med mer pengar som han öste över henne och dumpade min polare.
Han blev också djupt deprimerad men när jag förklarade för honom hur utnyttjad han blev av henne och ritade upp hur många hundra tusen han gett till henne(thailandresor, österrike - överallt, allting) så kom han ganska snabbt över henne.
Efter 4 mpnader träffar han en fin tjej igen som reder sig själv och är civilingenjör. Jättebra trodde jag tills han berättade att hon är helt okapabel till ett privat samtal om känslor, då springer hon därifrån eller låser in sig på toaletten där hemma hos sig om de är där.
Han har redan ledsnat på henne...


Alltså vad är det bara för skit som finns där ute?
Varför kan man inte bara hitta en BRA tjej. Hon behöver inte se ut som en uteliggare, ha någorlunda stadig inkomst, gärna framtidsplaner som är större än där hon är idag, eget intresse som hon ser efter, normal familj och som trivs med sig själv.

Är det för mycket begärt? Är det för höga krav? Vad har ni andra för krav? Hur ser kraven ut på en kille däremot?

De flesta killar har inte dessa problemen. Många har säkert andra problem som gör att det inte gör att leva med dem(misshandlar o sånt skit) men det verkar som om det är flertalet tjejer som inte riktigt passar in enligt ovan.

Fy för att vara 30 år :skrämd

Faktiskt så ser jag bara fram emot att ÄNTLIGEN vara där :tummenupp

Men det är en bit kvar tills dess och man får väl hoppas att man inte är singel då eller nåt....
 
Last edited:

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
ingen...
Fan, man blir ju deprimerad av att läsa vad ni skriver. Kanske skulle ge upp med tjejer på en gång...
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Singellivet erbjuder många fördelar, du slipper att:

Någon tjatar hål i huvudet på dig när du trött kommer hem från jobbet.
Tråkiga middagar med hennes familj och släktingar.
Bli ifrågasatt varför du sa något som du aldrig sagt.
Bli påmind vad du sa för 3 år sedan.
Förklara varför du vill ut med polarna, köra hoj och ha egen tid.
Bli väckt när du snarkar.

Den som hittar en livskamrat som inte gör ovanstående ska hålla hårt i henne.

vilken tur att jag inte stämmer in på dem där då..:tummenupp
*hatar när killen sitter hemma o väntar på mig...för han inte har nån hobby.
* har en egen hoj.
*minnne som en guldfisk.
*våra middagar är aldrig tråkiga!!:yoparty

men han får inte snarka, leder till en armbåge i sidan! :D
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Finns ju stora fördelar med att vara singel, man behöver tex inte byta gardiner förren dom går sönder :tummenupp

När jag var singel hade jag inga gardiner.

Jag klämde fast ett lakan endast som runkskynke.

Sedan kan det ju vara såhär att du har haft en massa olika typer av förhållanden men inget har funkat i längden, till sist tröttnar du på gapiga fruntimmer som ställer massa krav på dig men inte på sig själva.

Singellivet erbjuder många fördelar, du slipper att:

Någon tjatar hål i huvudet på dig när du trött kommer hem från jobbet.
Tråkiga middagar med hennes familj och släktingar.
Bli ifrågasatt varför du sa något som du aldrig sagt.
Bli påmind vad du sa för 3 år sedan.
Förklara varför du vill ut med polarna, köra hoj och ha egen tid.
Bli väckt när du snarkar.

Den som hittar en livskamrat som inte gör ovanstående ska hålla hårt i henne.

Det viktigaste är att hon kan suga en golfboll genom en vattenslang.
 
Last edited:

Gasolina

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
velar som f*n
En massa text...

Är det för mycket begärt? Är det för höga krav? Vad har ni andra för krav? Hur ser kraven ut på en kille däremot?

De flesta killar har inte dessa problemen. Många har säkert andra problem som gör att det inte gör att leva med dem(misshandlar o sånt skit) men det verkar som om det är flertalet tjejer som inte riktigt passar in enligt ovan.



Faktiskt så ser jag bara fram emot att ÄNTLIGEN vara där :tummenupp

Men det är en bit kvar tills dess och man får väl hoppas att man inte är singel då eller nåt....

Nu blir jag lite fundersam... :confused:
Jag är singel sedan x antal år, och enl. mina vänner går jag över till "the dark side of life" om 3 veckor. :)
Men det ser jag bara fram emot. Att jag är singel är ganska självvalt, det förstår mina närmsta vänner, efter många crashboombang så kanske man hellre lever ensam ett tag. Att det inte finns tjejer här ute som står på egna ben, har bra, stadig ekonomi, som inte vill sätta sig i en killes plånbok, har egna intressen, kan borra upp en gardinstång själv utan att ringa pappa, måla, tapetsera, kolla oljan på bilen, fylla på spolarvätska etc etc. är bara skitsnack. Och snygga e dom också!

Jag har mött så många rötägg genom åren så man blir fan mörkrädd.. jag hör från vänner hit o dit att den har varit otrogen o den andra har hittat ngn annan osv osv. Tjejer är precis lika som killar. Ibland tom. värre... För mig måste det vara perfekt, annars kan det vara. Detta är säkert till 100% ömsesidigt, det finns en massa fina, smarta tjejer därute, tillika som jag tror det finns en massa fina, bra killar därute. Det gäller ju bara att vara openminded.. Den stora frågan är bara VAR man hittar dessa guldägg.

Att en kille är över 30 och barnlös ser jag bara som ett plus. Då vet han förhoppningsvis vad han letar efter... Det mest osexigaste är ju när en kille ger upp allt han har för en tjej. Man måste ju ha ett eget liv! Jag skulle få totalspader om jag visste att killen satt hemma o väntade. En tjejkompis exkille va sån.. när vi va ute o fikade eller hon va över på middag så ringde fanskapet 2-3ggr i timmen o frågade vad vi gjorde!!!!!! Hon kvittrade tillbaka: vi äter, vi pratar osv... WTF???? Så höll det på i 2 år tills jag tog med henne på en resa till Hawaii och efter 2 veckor där så gjorde hon slut när hon kom hem :):banana äntligen har jag fått henne tillbaka.


Varför nöja sig med det näst bästa när man kan få det bästa!????? :confused:
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu blir jag lite fundersam... :confused:
Jag är singel sedan x antal år, och enl. mina vänner går jag över till "the dark side of life" om 3 veckor. :)
Men det ser jag bara fram emot. Att jag är singel är ganska självvalt, det förstår mina närmsta vänner, efter många crashboombang så kanske man hellre lever ensam ett tag. Att det inte finns tjejer här ute som står på egna ben, har bra, stadig ekonomi, som inte vill sätta sig i en killes plånbok, har egna intressen, kan borra upp en gardinstång själv utan att ringa pappa, måla, tapetsera, kolla oljan på bilen, fylla på spolarvätska etc etc. är bara skitsnack. Och snygga e dom också!

Jag har mött så många rötägg genom åren så man blir fan mörkrädd.. jag hör från vänner hit o dit att den har varit otrogen o den andra har hittat ngn annan osv osv. Tjejer är precis lika som killar. Ibland tom. värre... För mig måste det vara perfekt, annars kan det vara. Detta är säkert till 100% ömsesidigt, det finns en massa fina, smarta tjejer därute, tillika som jag tror det finns en massa fina, bra killar därute. Det gäller ju bara att vara openminded.. Den stora frågan är bara VAR man hittar dessa guldägg.

Att en kille är över 30 och barnlös ser jag bara som ett plus. Då vet han förhoppningsvis vad han letar efter...
Det mest osexigaste är ju när en kille ger upp allt han har för en tjej. Man måste ju ha ett eget liv! Jag skulle få totalspader om jag visste att killen satt hemma o väntade. En tjejkompis exkille va sån.. när vi va ute o fikade eller hon va över på middag så ringde fanskapet 2-3ggr i timmen o frågade vad vi gjorde!!!!!! Hon kvittrade tillbaka: vi äter, vi pratar osv... WTF???? Så höll det på i 2 år tills jag tog med henne på en resa till Hawaii och efter 2 veckor där så gjorde hon slut när hon kom hem :):banana äntligen har jag fått henne tillbaka.


Varför nöja sig med det näst bästa när man kan få det bästa!????? :confused:

Helloooo Baby! :brynad



:hihi



(Och grattis på födelsedagen lite i förskott!)
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hyggligt deppig tråd det här....känns rätt ok att vara gift. Verkar ju vara rena freak showen ute på köttmarknaden.:D
 

Heavylight

Gohälligt...
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen
Kan inte någon axla rollen och förklara för en lekman som mig; Vad har män för nytta av en flickvän/fru?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Alltså vad är det bara för skit som finns där ute?
Varför kan man inte bara hitta en BRA tjej. Hon behöver inte se ut som en uteliggare, ha någorlunda stadig inkomst, gärna framtidsplaner som är större än där hon är idag, eget intresse som hon ser efter, normal familj och som trivs med sig själv.

Är det för mycket begärt? Är det för höga krav? Vad har ni andra för krav?
Jag tycker det låter ganska normalt. Ett av mina viktigaste önskemål är att vi är på ungefär samma nivå. Jag vill kunna föra en normal diskussion med henne utan att någon av oss ska känna att det blir konstigt.

Sen vill jag gärna att hon är lite självständig och inte förlitar sig på att jag ska vara den som styr upp hennes liv. Lika lite vill jag ha en "mamma" till tjej som försöker styra upp mig.

Kort sagt. Att vi är jämnställda och har respekt för varandra.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
... över 30 bast?

Det måste finnas många sånna med naturligtvis.

Att det ska vara självvalt i längden är inget sunt tecken alls - allas gener skriker efter en partner oavsett hur mycket fel det än är på en från början eller under tiden.

Hela Helsingborg är väl fullt av singlar som är över 30 också, eller så har det skett en drastisk ändring sedan jag flyttade. I'm such a snake mohahaha
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hyggligt deppig tråd det här....känns rätt ok att vara gift. Verkar ju vara rena freak showen ute på köttmarknaden.:D

Gift är precis som det låter, i övrigt är singellivet rätt ok.

Efter jobbet idag kan man:

Lägga sig på soffan och snarka en stund utan att bli störd av någon som har planerat hela din helg men glömt bort att fråga dig vad du vill göra.

Öppna en kall och bara njuta av tystnaden, spela GH istället för att kolla på tv såpor och annat skit.

Gå ut i garaget och meka utan att behöva berätta hur lång tid det tar samt slippa att bli påmind 3 ggr i timmen att man kan göra detta någon annan dag.

Äta vad man vill när man är hungrig och inte när hon tycker det är lämpligt.

Kolla på en actionfilm utan att hon snackar sönder halva filmen och dessutom poängterar att den är kass och gammal precis som du själv.

Gå och lägga sig när man är trött och verkligen få sova ut på lördagen utan armbågar i sidan eller hysteriska besök på the hell hole IKEA.

Lördagen kan tillbringas med att köra hoj hur länge man vill, man får sitta i garaget efter sin runda med en kall och bara lyssna på det knäppande ljudet av en ljuddämpare som svalnar utan störningsmoment.

Life is good :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
....Lördagen kan tillbringas med att köra hoj hur länge man vill, man får sitta i garaget efter sin runda med en kall och bara lyssna på det knäppande ljudet av en ljuddämpare som svalnar utan störningsmoment.

Life is good :)

Det där var nog det vackraste jag läst den här veckan. Så där kan en perfekt fredag- eller lördagskväll starta även för mig så här års!

Att efter en fin eftermiddagsrunda rulla in hojen i garaget när solen har gått ned. Mysa över hur bra den gick. Pyssla lite med hojen. Ta en kall stöl och prata lite med ev garagepolare. Annars bara mysa själv och fundera på kvällen. om man ska ringa kompisar och gå ut, rigga en partytur med båten eller bara vara själv. Det är grymt skönt.

/J
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Hon är inte den vackraste direkt men han har nöjt sig med henne tydligen. Han 30 och hon 28.

Mohaha, härligt utlåtande att slänga ur sig på ett forum... med tanke på att din(-a) polare såklart vet att det är här du spenderar majoriteten av din tid sen 7 år tillbaka :rofl
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top