Singel efter 30 år fyllda!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Så om man är 31 och raggar på en tjej så är man automatiskt defekt på nåt sätt just för att man inte redan har en respektive - enligt denna tjejen.
Jag tycker att man är defekt om man raggar på någon när man redan har en respektive.

Denna rädsla för att behöva vara ensam ett tag känns sjuklig. Många tar första bästa som kommer förbi bara för att "ha någon". Knappast en slump att det finns så många splittrade familjer.

En tjej som varit singel ett tag ser jag som ett bättre alternativ än en som blev singel för några dagar sedan (oavsett ålder).
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Tänk att vakna upp en dag och inse att man bor ihop med någon som låter som en hamster och har en blogg. Vill inte ta den risken.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
dem bra brukar va tagna i den åldern....:tungan
Men det är måååååånga som väljer tryggheten i ett osunt förhållande som sedan länge tappat passionen, istället för att våga ta steget att bli singel och gå en oviss framtid till mötes.

Själv trivs jag kanon i singellivet över 30, även om jag saknar en del i förhållanden, men å andra sidan trivs jag också kanon i förhållande och då kan sakna en del av singellivet.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Men det är måååååånga som väljer tryggheten i ett osunt förhållande som sedan länge tappat passionen, istället för att våga ta steget att bli singel och gå en oviss framtid till mötes.

Själv trivs jag kanon i singellivet över 30, även om jag saknar en del i förhållanden, men å andra sidan trivs jag också kanon i förhållande och då kan sakna en del av singellivet.

jag trivdes som singel..men jag var oioförsig bara det i 1 år mellan 2 förhållanden men jag trodde att alla bra var tagna redan..och hoppades att någon hade valt fel..nu har jag distansförhållande så......:tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sedan kan det ju vara såhär att du har haft en massa olika typer av förhållanden men inget har funkat i längden, till sist tröttnar du på gapiga fruntimmer som ställer massa krav på dig men inte på sig själva.

Singellivet erbjuder många fördelar, du slipper att:

Någon tjatar hål i huvudet på dig när du trött kommer hem från jobbet.
Tråkiga middagar med hennes familj och släktingar.
Bli ifrågasatt varför du sa något som du aldrig sagt.
Bli påmind vad du sa för 3 år sedan.
Förklara varför du vill ut med polarna, köra hoj och ha egen tid.
Bli väckt när du snarkar.

Den som hittar en livskamrat som inte gör ovanstående ska hålla hårt i henne.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Barnadödligheten är så låg nu för tiden så även om man tänker fortplanta sig
brukar man kunna hinna med att göra det alldeles tillräckligt efter att man har fyllt 30.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Alla tjejer jag känner verkar ha som enda mål att vara ihop med nån. Det verkar inte vara så viktigt vem denna person är, bara den uppfyller deras ytliga krav på skönhet och inbillade egenskaper. Så fort det tar slut hittar de nån annan att vara ihop med, den ena dummare än den andra.
Så totalt meningslöst.
Själv gav jag upp hela det där med förhållanden när jag fyllde trettio. Orka ösa ner en massa energi i nåt som ändå går åt helvete efter ett litet tag.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
jag trivdes som singel..men jag var oioförsig bara det i 1 år mellan 2 förhållanden men jag trodde att alla bra var tagna redan..och hoppades att någon hade valt fel..nu har jag distansförhållande så......:tummenupp

Tycker nästan lite synd om dig. Distansförhållande är bland det värsta jag varit med om. Sjukt jobbigt. Fast, när man väl träffas är det helt underbart.

Sedan kan det ju vara såhär att du har haft en massa olika typer av förhållanden men inget har funkat i längden, till sist tröttnar du på gapiga fruntimmer som ställer massa krav på dig men inte på sig själva.

Singellivet erbjuder många fördelar, du slipper att:

Någon tjatar hål i huvudet på dig när du trött kommer hem från jobbet.
Tråkiga middagar med hennes familj och släktingar.
Bli ifrågasatt varför du sa något som du aldrig sagt.
Bli påmind vad du sa för 3 år sedan.
Förklara varför du vill ut med polarna, köra hoj och ha egen tid.
Bli väckt när du snarkar.

Den som hittar en livskamrat som inte gör ovanstående ska hålla hårt i henne.

Jo just det!

Barnadödligheten är så låg nu för tiden så även om man tänker fortplanta sig
brukar man kunna hinna med att göra det alldeles tillräckligt efter att man har fyllt 30.

Så du menar att det finns en chans att jag kanske kan lura någon till att bli mor åt mina små knoddar!?

Alla tjejer jag känner verkar ha som enda mål att vara ihop med nån. Det verkar inte vara så viktigt vem denna person är, bara den uppfyller deras ytliga krav på skönhet och inbillade egenskaper. Så fort det tar slut hittar de nån annan att vara ihop med, den ena dummare än den andra.
Så totalt meningslöst.
Själv gav jag upp hela det där med förhållanden när jag fyllde trettio. Orka ösa ner en massa energi i nåt som ändå går åt helvete efter ett litet tag.

Nu var du väl allt lite bitter!
Varför ge upp allt bara för att du råkat ut för några rötägg!? Om inte du som mig har stört högt ställda krav är jag övertygad om att det finns en vettig tant där ute för dig också.
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Jag själv kommer mycket troligen vara singel omkring 30 och njuta av att ha tid (energi och pengar) till mig själv och mina intressen istället för att behöva lägga minst hälten av det på en trevlig men sämre hälft :tungan :)

Ok, lite sarkasm över det, det förstår jag. Men i mitt fall innebär samboendet delad kostnad, vilket ger mer pengar till nöjen och olika hobbys. Hobbyer. Hobbier. Hobbies. Hobbar... F**k it...
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ibland tänker jag att det är nåt fel på mig som knappt haft nåt seriöst förhållande i hela mitt 30-åriga liv. Fast å andra sidan har jag knappt träffat någon jag skulle vilja ha ett sådant med heller, så det är kanske lika bra. Folk som är helt besatta av att hela tiden vara tillsammans med någon förstår jag mig inte på alls.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04

Tack för den länken! :tummenupp
Skall nog kolla upp det där lite mer när jag lite tid över. :D

Ibland tänker jag att det är nåt fel på mig som knappt haft nåt seriöst förhållande i hela mitt 30-åriga liv. Fast å andra sidan har jag knappt träffat någon jag skulle vilja ha ett sådant med heller, så det är kanske lika bra. Folk som är helt besatta av att hela tiden vara tillsammans med någon förstår jag mig inte på alls.

Jag börjar närma mig de där 30 och har till dags dato endast haft ett seriöst förhållande. Så, ja det är fel på dig. Eller, näh det är det nog inte.
Äh, vem bryr dig. Vi är alla olika, alla unika och tur är väl det.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ok, lite sarkasm över det, det förstår jag. Men i mitt fall innebär samboendet delad kostnad, vilket ger mer pengar till nöjen och olika hobbys. Hobbyer. Hobbier. Hobbies. Hobbar... F**k it...

Det fixar jag genom att bo hos morsan. :rofl
(nej usch fy, skulle inte klara av en vecka)

mer seriöst så är det nog lätt att det blir "jobbigt" att bo med någon, partner som kompis eller föräldrar, blir så enkelt en grå och tom vardag med den personen - men helt klart att det har sina (ekonomiska) fördelar.


En av mina hobbys är också hobbier, trevligt trevligt ;)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror tvärtom att folk stadgar sig för att dom ger upp och känner sig tveksamma över sitt eget värde på köttmarknaden. dvs när folk blir rädda att inte få ligga så överger dom det trivsamma singellivet.

Det heter f!ttorka och är livsfarligt! Det är en ond destruktiv negativ spiral. En man som inte fått ligga under en längre tid tappar sitt självförtroende och tappar därmed direkt sin attraktionskraft hos kvinnorna vilket bara leder djupare ner i spiralen. Det är då det blir farligt han blir desperat och skrämmer kvinnorna ännu mer. Och efter ytterligare en tid flyttar tillbaka till sitt ex eller flyttar in till den feta granntjejen/arbetskompisen osv
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
eller osså kan man lika gärna öppna sin folkis inhandlad på macken o inse att livet är skit likväl. satan va fint det hade vart med en god öl
 

Smagatusk

Guest
Det fixar jag genom att bo hos morsan. :rofl
(nej usch fy, skulle inte klara av en vecka)

mer seriöst så är det nog lätt att det blir "jobbigt" att bo med någon, partner som kompis eller föräldrar, blir så enkelt en grå och tom vardag med den personen - men helt klart att det har sina (ekonomiska) fördelar.


En av mina hobbys är också hobbier, trevligt trevligt ;)

Visst, men hittar man nå´n som kanske inte nödväntigtvis delar dina intressen men åtminstone stödjer dem, så har man nog kommit en bra bit på väg till ett långvarigt förhållande.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top