Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Poängen, som man ser om man jobbat några, är att det man lär sig i skolan bara är just teoretiskt och inte ger ett sjitt för det du förväntas göra i framtiden. Utan utbildningen hade du förmodligen haft jäkligt svårt att nånsin kunna lära dig det..

Jag upplever att många lärare pratar om saker i plugget som att man "blir" något. Att de projekt manjobbar i är "som" jobb osv.. Glöm det. Det är bra övning, man lär sig massor som man kommer att ha nytta av och jag är för studier på alla sätt. Men 80% av alla som pluggar saknar en ödmjukhet inför hur mkt mer komplexa våra framtida uppgifter är jämfört med det vi gör i plugget. Framförallt med avseende på att 50% rätt kan räcka på en tenta, men leder till skadestånd och i mitt fall möjligtvis fängelse i verkligeheten (skattebrott, felaktig redovisning).

Nog om det..

Nu ska jag ta mitt kaffe och sätta mig med mer bokslut.. Yaay

Absolut är ju utbildningen på något sätt relevant, det är ju som du själv säger en bra grund. Men resten får man ju göra själv.

Ödmjukhet är för övrigt en bristvara hos många tycker jag också. Inte bara hos studenter. För mig är varje situation unik och jag vill bemöta dem på ett bra sätt.

Nu ska jag inte störa mer i ditt morgonkaffe ;)

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
A Serious Man.

oops164 - Wrong Turn 5 var endast för de betalande medlemmar (jag tittar på filmer online) så jag kan inte se den. Annars hade jag sett den.

Funderar på att sätta på Flight snart, den ska vara bra.

Hitchcock var bra tycker jag. :) Flight var också helt ok.

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Gomorron världen :D

Idag blev jag väckt av chefen som undrade om jag kunde jobba lite extra igen så nu ska jag lasta Ägg vid lunchtid till Stockholm och sova i bilen för att börja lossa på första stället 04:00.

Det är en jävla tur att jag bara söp på mjölk igår kväll så man kan köra idag. ;)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Absolut är ju utbildningen på något sätt relevant, det är ju som du själv säger en bra grund. Men resten får man ju göra själv.

Ödmjukhet är för övrigt en bristvara hos många tycker jag också. Inte bara hos studenter. För mig är varje situation unik och jag vill bemöta dem på ett bra sätt.

Nu ska jag inte störa mer i ditt morgonkaffe ;)

Att ta körkort är, som körkortsförrättaren sade, "rätten att få övningsköra själv i trafiken" så, jag antar att man kan säga att en utbildning endast är biljetten in på arbetsplatsen där man sedan får lära sig att lira med det man får på sitt bord.

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Gomorron världen :D

Idag blev jag väckt av chefen som undrade om jag kunde jobba lite extra igen så nu ska jag lasta Ägg vid lunchtid till Stockholm och sova i bilen för att börja lossa på första stället 04:00.

Det är en jävla tur att jag bara söp på mjölk igår kväll så man kan köra idag. ;)

Hade du krökat igår hade du kanske fått mer betalt. Då hade du ju levererat färdig omelett hux-flux.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Att ta körkort är, som körkortsförrättaren sade, "rätten att få övningsköra själv i trafiken" så, jag antar att man kan säga att en utbildning endast är biljetten in på arbetsplatsen där man sedan får lära sig att lira med det man får på sitt bord.

Ja det är ju så. Men många verkar ju tro att man är klar och kan tjäna pengar en massa bara sådär. Men hela livet går ju ut på att utvecklas. Är nog därför jag har svårt för dem som bara fortsätter i samma bana hela tiden utan att ta in nya intryck. De inspirerar mig inte på något sätt.

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Ja det är ju så. Men många verkar ju tro att man är klar och kan tjäna pengar en massa bara sådär. Men hela livet går ju ut på att utvecklas. Är nog därför jag har svårt för dem som bara fortsätter i samma bana hela tiden utan att ta in nya intryck. De inspirerar mig inte på något sätt.

I det här laqndet är det en patetisk fokus på pengar och mög. Att köpa en massa skräp och flasha runt med. Det många missar helt är att möjligheten är ganska stor att ett anspråkslöst leverne utan en massa skulder oftast slår ett statusbaserat liv med en massa lån.

Ingen eller få tycks längre kunna finna andra värden i livet än att klättra efter pengar så att mer skit kan handlas in. Alla tycks tro att platsen i flocken måste säkras med pengar. Och ingen kan snart reparera något själv pga av slit och släng mentaliteten. Det kommer att bli en intressant utveckling framöver när Europa ska konkurrera efter Asien som låglönekontinent. Då är det dags att skölja nosen med kallt vatten minsann. :)

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Var någonstans har jag sagt att jag är en flicka? :7peta

Fadäs, det var nog mitt fel. Jag tyckte mig kunna se former sprungna ur en feminin biologi på liftfotot. Men det var nog bara jag som hade för bråttom som vanligt. Jag lovar att glo bättre nästa gång. :) Då är det grönt ljus för att bajsa igen.

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Fan att jag inte tänkte på de. Men nu är ju inte jag så vidare sugen på att dricka sprit och får då avstå dessa extrapengar.

Länge leve Mjölken, Sveriges vita guld. :rock

Ja, och är du laktosintolerant kan du ju koppla en pipeline rakt på tarmen och tjäna pluringens mångfald framför tv:n medan gasen strömmar över norska gränsen i riklig volym. :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Å andra sidan är det så att när man är ung ska man tro både att man är odödlig och att man kan allt. Det hör liksom till. :) Sen får man tjugo bollträn i huvudet och lär sig, men jag tror världen hade rört sig långsammare framåt om inte det funnits individer som driver den dit.

När det gäller dig tror jag att du har koll på både dina brister och dina tillgångar. Du kommer säkert att ta dig an dina utmaningar med gott mod. Vilka dom än är.

Agile har säkert rätt i att en stor del inte har någon självkritik, men det kommer :brinnerup

Det bara att ta tjuren vid hornen innan den spetsar en :yoparty
Den gör det säkert inte på något trevligt ställe :glömdet

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...