Singeltråden

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Normalbegåvad om man lyckas byta en lampa? :va Det borde väl till o med en veggie klara av ellä? :va Avskyr folk med tummen mitt i handen. Klarar man inte av att göra de mest simpla saker som det medför att göra när man bor i lägenhet borde man kanske fundera på att flytta in i ett gruppboende. :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Normalbegåvad om man lyckas byta en lampa? :va Det borde väl till o med en veggie klara av ellä? :va Avskyr folk med tummen mitt i handen. Klarar man inte av att göra de mest simpla saker som det medför att göra när man bor i lägenhet borde man kanske fundera på att flytta in i ett gruppboende. :D

Nja, nu vrider du på't lite.
Jag sa inte att man blir normalbegåvad för att man lyckas byta lampan, utan att om man är normalbegåvad borde man inte misslyckas, inte samma sak. :7peta

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Alltså... Nu beror det lite på vad vi pratar för lampor. Snackar vi taklampor så kan det vara förjävla svårt om man inte är så lång och barstolarna inte är höga nog... :7peta

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Alltså... Nu beror det lite på vad vi pratar för lampor. Snackar vi taklampor så kan det vara förjävla svårt om man inte är så lång och barstolarna inte är höga nog... :7peta

:fakta
Vet faktiskt inte om jag riktigt når lampan på toaletten. Inte testat än :D Troligen inte eftersom min lampa i hallen ser ut som den gör :3freak
Nu äger jag inte några barstolar dock.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nja, nu vrider du på't lite.
Jag sa inte att man blir normalbegåvad för att man lyckas byta lampan, utan att om man är normalbegåvad borde man inte misslyckas, inte samma sak. :7peta

Tog du åt dig :7peta :D

Det är då man ställer en pall på en stol eller ett bord eller dylikt. Man kan om man vill. ;)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
När det gäller dig tror jag att du har koll på både dina brister och dina tillgångar. Du kommer säkert att ta dig an dina utmaningar med gott mod. Vilka dom än är.

Agile har säkert rätt i att en stor del inte har någon självkritik, men det kommer :brinnerup

Det bara att ta tjuren vid hornen innan den spetsar en :yoparty
Den gör det säkert inte på något trevligt ställe :glömdet

Jag tror på ungdomens driv, helt klart.. Lite naivitet är vad som driver fram galna idéer som blir framgångssagor :fakta

Däremot tror på ödmjukhet inför de uppgifter man möter, något nyexade ofta verkar sakna i tron om att deras VG är värt mer än all erfarenhet i världen.. Men det brukar gå rätt fort för folk att komma ned på jorden :D

Med hänvisning till den asdryga bruden i helgen som var totalt övertygad om sin egen förträfflighet så tror jag hennes chanser att bli nåt är betydligt mindre än för en vän till mig som läser ungefär samma utb. (Y) men som bara tycker det är roligt och inte alls är särskilt självsäker på vad hon kan leverera längre fram. Den ödmjukheten ger också en insikt om att det finns dem som är bättre på vissa saker, och att dessa då bör få förtroendet att sköta det. Betydligt bättre egenskaper för en framtida chef än den med hybris!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag tror på ungdomens driv, helt klart.. Lite naivitet är vad som driver fram galna idéer som blir framgångssagor :fakta

Däremot tror på ödmjukhet inför de uppgifter man möter, något nyexade ofta verkar sakna i tron om att deras VG är värt mer än all erfarenhet i världen.. Men det brukar gå rätt fort för folk att komma ned på jorden :D

Med hänvisning till den asdryga bruden i helgen som var totalt övertygad om sin egen förträfflighet så tror jag hennes chanser att bli nåt är betydligt mindre än för en vän till mig som läser ungefär samma utb. (Y) men som bara tycker det är roligt och inte alls är särskilt självsäker på vad hon kan leverera längre fram. Den ödmjukheten ger också en insikt om att det finns dem som är bättre på vissa saker, och att dessa då bör få förtroendet att sköta det. Betydligt bättre egenskaper för en framtida chef än den med hybris!

Sen får vi inte heller glömma de övriga egenskaperna som spelar in, folk som inte kan samarbeta kan få svårt att komma in i arbetsmarknaden trots toppbetyg medan en annan som varit lat igenom hela utbildningen får jobb hur lätt som helst eftersom personen i fråga är enkel att ha med att göra. Men förmodligen är ödmjukheten den bästa grunden att stå på för att utvecklas både i yrke och som person.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
En ingenjör löser problemen i teorin :7peta

Jag har kalkylerat på allt så det är bara att hitta någon som är praktiskt lagd. En lampa är liksom inte samma sak som en bil.

En kompis och jag diskuterade om ingenjörer när vi pluggade, vi kom fram till att om man inte kan fixa en punktering på en cykel så borde man inte få kalla sig ingenjör.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
En kompis och jag diskuterade om ingenjörer när vi pluggade, vi kom fram till att om man inte kan fixa en punktering på en cykel så borde man inte få kalla sig ingenjör.

Jag håller med. Det finns fan gränser. Läser man till ingenjör förväntas ju det av en att man åtminstone teknikintresse utan för den sakens skull vara kunnig. Nyfikenhet är en bra egenskap till exempel. Men sen finns det folk som inte vill ha smuts under naglarna. Jag citerar en kille från klassen över mig:
"Jag läser till ingenjör för att kunna betala andra att göra jobb åt mig. Jag gillar inte smuts under naglarna."

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag lever efter uttrycket "jag kan själv"

Jo, och det är ju fullt vettigt. Jag brukar kunna vara sån jag med, men om jag skulle ställa mig på en pall på en stol och försöka byta taklampa skulle jag garanterat lyckas ramla och få lampskärmen (heter det så när det är taklampa?) i huvudet eller nåt, vilket vore halvroligt eftersom den är i glas. Och min chef skulle inte bli så glad om jag skadar mig, eftersom jag får lite svårt att jobba då. ;)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld

Y, det är fina grejer det.

381748_276579945711842_1640988609_a.jpg

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...