Singeltråden

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jo, och det är ju fullt vettigt. Jag brukar kunna vara sån jag med, men om jag skulle ställa mig på en pall på en stol och försöka byta taklampa skulle jag garanterat lyckas ramla och få lampskärmen (heter det så när det är taklampa?) i huvudet eller nåt, vilket vore halvroligt eftersom den är i glas. Och min chef skulle inte bli så glad om jag skadar mig, eftersom jag får lite svårt att jobba då. ;)
Då kan du ju säga till chefen att komma och byta lampa när det behövs. :tummenupp

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag håller med. Det finns fan gränser. Läser man till ingenjör förväntas ju det av en att man åtminstone teknikintresse utan för den sakens skull vara kunnig. Nyfikenhet är en bra egenskap till exempel. Men sen finns det folk som inte vill ha smuts under naglarna. Jag citerar en kille från klassen över mig:
"Jag läser till ingenjör för att kunna betala andra att göra jobb åt mig. Jag gillar inte smuts under naglarna."

Det finns två sorters människor som pluggar till ingenjör, de med teknikintresse och de som vill ha en utbildning som de tror leder till ett välbetalt jobb. De förstnämnda har nog roligare under utbildningen även om det ibland blir tämligen teoretiskt vilket i och för sig kan vara jäkligt kul.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det finns två sorters människor som pluggar till ingenjör, de med teknikintresse och de som vill ha en utbildning som de tror leder till ett välbetalt jobb. De förstnämnda har nog roligare under utbildningen även om det ibland blir tämligen teoretiskt vilket i och för sig kan vara jäkligt kul.

Min väg till just det valet är tämligen lång men det känns helt rätt idag. Jag var mest nyfiken på hur samhället egentligen är uppbyggt, rent tekniskt. Men min utbildning har fått mig att öppna upp ögonen för ännu mer, så mycket mer än det jag ens visste om eller tänkte på innan jag påbörjade utbildningen. Speciellt nu när jag är på den andra halvan av utbildningen.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jo, och det är ju fullt vettigt. Jag brukar kunna vara sån jag med, men om jag skulle ställa mig på en pall på en stol och försöka byta taklampa skulle jag garanterat lyckas ramla och få lampskärmen (heter det så när det är taklampa?) i huvudet eller nåt, vilket vore halvroligt eftersom den är i glas. Och min chef skulle inte bli så glad om jag skadar mig, eftersom jag får lite svårt att jobba då. ;)

Jag står bättre på höga saker än mina egna fötter på marken. Då kan jag bara ramla helt upp o ner. :D Luften är liksom bättre däruppe.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ha ha, jag ser att det faktiskt finns de som driver den linjen. Men inte officiellt ännu är det så. :fakta

Hermafroditer är väl inte direkt ett eget kön, snarare en kombination av de befintliga två i och med att de har en av varje...:gnissla Finns ju förvisso pseudohermafroditism där den yttre biten av könsorganet ser ut som en blandning av de två befintliga vilket väl eventuellt skulle kunna liknas vid en tredje separat variant, men jag är inte särskilt insatt i hur väl dessa "hybrider" faktiskt fungerar eller om de fyller sin funktion som könsorgan över huvud taget (dvs om dessa individer kan reproducera sig alls)...:va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gah, nu känner jag verkligen jag borde göra något korkat för att bryta tristessen. :(

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
ImageUploadedByTapatalk1361724874.297102.jpg
Gjorde mitt bästa för att matcha Peter idag...

Inte riktigt lika bra. Men snart.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ahh. Jobbig stund i stallet idag :( Sagt hejdå till minstingen på 30 år i stallet och lyckönskat honom i nästa liv. Imorgon får han somna in.

Nu vill jag bli uppmuntrad igen. Men det är ju helt dött här!? :va

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...