Singeltråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Försök inte......du läser till ingenjör. :7peta

En ingentinggör gör egentligen ingenting, varken praktiskt eller teoretiskt. Inte vet de nånting heller. Men de kan sin väg runt en skolbänk iaf. Resten sups bort på eftertenta festerna. :dummer

Nej men visst finns det duktiga ingenjörer, lika som det finns idiot ingenjörer. Det är fritt fram för vem som helst att gå ingenjörsutbildning & plugga & glömma, så ingenjör titeln är ingen måttstock för begåvning i sig.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
A Serious Man.

oops164 - Wrong Turn 5 var endast för de betalande medlemmar (jag tittar på filmer online) så jag kan inte se den. Annars hade jag sett den.

Funderar på att sätta på Flight snart, den ska vara bra.

Är du snäll kan du få en invite till ********.se

Lampor i taket e ju sååååå 2012!!!

Tyringe du vet!

Lampor i taket? Där har man ju hinkar med guldfiskar!

View attachment 379524

Bara så ni vet det.
Guldfiskar är inte gjorda av guld!

Vafan fel ändå, ska ju hängaa en kn*llgunga där!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Fadäs, det var nog mitt fel. Jag tyckte mig kunna se former sprungna ur en feminin biologi på liftfotot. Men det var nog bara jag som hade för bråttom som vanligt. Jag lovar att glo bättre nästa gång. :) Då är det grönt ljus för att bajsa igen.

Men det estetiska bekräftar väl inte att jag är av det trodda könet? :glömdet

Å andra sidan är det så att när man är ung ska man tro både att man är odödlig och att man kan allt. Det hör liksom till. :) Sen får man tjugo bollträn i huvudet och lär sig, men jag tror världen hade rört sig långsammare framåt om inte det funnits individer som driver den dit.

När det gäller dig tror jag att du har koll på både dina brister och dina tillgångar. Du kommer säkert att ta dig an dina utmaningar med gott mod. Vilka dom än är.

Agile har säkert rätt i att en stor del inte har någon självkritik, men det kommer :brinnerup

Det bara att ta tjuren vid hornen innan den spetsar en :yoparty
Den gör det säkert inte på något trevligt ställe :glömdet

Det är ju skillnad på dumhet och dumhet anser jag. Risktagande är ju en del av livet men det är inte riktigt samma sak som att vara naiv och tro att man är mer redo för världen bara för man råkar ha en utbildning. Det är ju som om att slänga in en nyutexaminerad läkare direkt in i en operationssal på akutavdelningen. Det är ju helfel liksom.

Apropå självkritiken, det är inte alltid den kommer :(

En ingentinggör gör egentligen ingenting, varken praktiskt eller teoretiskt. Inte vet de nånting heller. Men de kan sin väg runt en skolbänk iaf. Resten sups bort på eftertenta festerna. :dummer

Nej men visst finns det duktiga ingenjörer, lika som det finns idiot ingenjörer. Det är fritt fram för vem som helst att gå ingenjörsutbildning & plugga & glömma, så ingenjör titeln är ingen måttstock för begåvning i sig.

Ingenstans har det nämnts att en ingenjör skulle vara intelligentare än någon annan. Jag har ett par i klassen som är totalt blåsta och jag höjer ögonbrynen åt dem rätt ofta när de öppnar käften. Men de klarar ju av kurserna i utbildningen ändå. Att man kan räkna, läsa eller skriva säger ju inte ett skit om personen i fråga. Det är ju helheten, hur dess livsfilosofi ser ut, hur dessa tar till sig kritiken och hur dessa ser på sig själv och för att inte tala om hur intressanta samtalsämnen kan bli.

Det finns ju blåsta läkare och jävligt intelligenta städare. Yrkesgruppen säger ingenting om personerna. Det är de själva individerna som säger det.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja, och en discokula. Så varje gång jag ska göra nummer 2 så är det rena discon därinne :yoparty :banana

Kan inte du installera det åt mig med? Men jag vill ha disco i sovrummet oxå, då kan man alltid......eehhum...sova i takt till musiken. ;)

Nu tramsar du igen. ALLA vet att flickor inte bajsar. :tungan

Tro mig vi gör verkligen inte det? Inte fiser vi heller. :rolleyes:

Tur att det inte är MC-väder idag, vet inte om jag riktigt orkat. Blivit smittad med halsont o hosta o uppepå det blev man väckt vid åtta-tiden imorse...en söndag. :rolleyes:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Men det estetiska bekräftar väl inte att jag är av det trodda könet? :glömdet

Nä, varken bekräftar eller förnekar. Åh, lycka att det inte finns ett tredje kön. Det är förvirrat nog i den kromosomsoppa vi avnjuter redan. :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Mer intelligent.

Tack ;) Svenska är ju mitt andraspråk så jag skriver ju inte perfekt. Ahh nu drogs min intelligensnivå ner ytterligare :rolleyes:

Nä, varken bekräftar eller förnekar. Åh, lycka att det inte finns ett tredje kön. Det är förvirrat nog i den kromosomsoppa vi avnjuter redan. :)

Det finns det visst. Det tredje könet kallas för hermafroditer :hihi

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ingenstans har det nämnts att en ingenjör skulle vara intelligentare än någon annan. Jag har ett par i klassen som är totalt blåsta och jag höjer ögonbrynen åt dem rätt ofta när de öppnar käften. Men de klarar ju av kurserna i utbildningen ändå. Att man kan räkna, läsa eller skriva säger ju inte ett skit om personen i fråga. Det är ju helheten, hur dess livsfilosofi ser ut, hur dessa tar till sig kritiken och hur dessa ser på sig själv och för att inte tala om hur intressanta samtalsämnen kan bli.

Det finns ju blåsta läkare och jävligt intelligenta städare. Yrkesgruppen säger ingenting om personerna. Det är de själva individerna som säger det.
Precis min mening.
Dock så anser jag ju att är man normalbegåvad lyckas man byta en lampa, vare sig man är ingenjörsutbildad eller tappad på huvet. :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...