PippiT
Professionell mobbare
Bara så alla vet! Det är synd om mig!
Återgår till hostandet.
Återgår till hostandet.
Återgår till hostandet.
Det är det jag säger. -72 var bättre.
Jag kliver in som en av trådens yngsta deltagare och punkterar argumentationen med att säga att ni både är lastgamla och därmed kan ni sluta bråka
Vad ni gafflar.. vi konstaterade redan för 400 sidor sen att allt det bästa kommer från -80.
Peter är full av visdom ikväll. Lyssen i till honom.
Återgår till hostandet.
fast forskning visar att det är de ojämna årgångarna som är bäst och trevligast.
Hosta så bra.
Det är synd om dig
Det är mycket synd om dig
Du får denna som underhållning, men håll för näsan.
Ny dag, nya möjligheter. Eller hur var det?
Har tappat min optimistiska sida sedan igår. Någon som vill hjälpa mig hitta den?
Wow!! Snygging!!
Jag har inte sparkat igång min dag än. Jag brukar ha fullt upp också. Inte lika fullt som du men ändå.
Det hände en incident med hunden igår så jag sitter här med en massa katastroftankar och känner mig misslyckad som matte helt enkelt.
Nämen hu, va höll på att hända?
Var ute och red på ponnyn, red lite vilse (jag har fortfarande en jävla massa nya ridvägar att upptäcka) så jag red längs en landsväg jag kände till för att sen hoppa på nån stig (red dock 20 m ifrån vägen offroad i skogen) och hade hunden precis bakom mig, eftersom det var offroad lät jag honom gå bakom mig istället för framför. Tittade på honom bakom, han låg 15 meter bakom. Berömde honom. 30 sekunder senare är han försvunnen. Jag skriker efter honom. Ingenting. Ser en bil stanna. Får genast panikångest. Bilen hann stanna som tur var och föraren lockade till sig honom. Han är inte så mycket för främlingar och verkade skärrad. Helt plötsligt ville han inte gå med när jag skulle in i skogen igen så jag fick ta tag i honom och skicka honom in dit.
Det värsta är att han är alltid annars 99% på inkallning och han VET att han inte får vara på vägen om jag inte själv befinner mig där. Han kan till och med skilja på trottoar och väg.
Fattar inte vad som hände. Mår sjukt dåligt över det i varje fall. Han verkade inte ens glad när jag hittade honom. Bara rädd och smörade samtidigt som han inte ville komma till mig. Jag hoppas det är ännu en spökålder men han är ju 3 år så det känns inte som rätt ålder liksom.
Blir i varje fall lydnadsträning uppifrån hästryggen och inne i stallet så det inte händer igen. Till fots är det inga problem.
Kan inte sluta tänka "tänk om".
Var ute och red på ponnyn, red lite vilse (jag har fortfarande en jävla massa nya ridvägar att upptäcka) så jag red längs en landsväg jag kände till för att sen hoppa på nån stig (red dock 20 m ifrån vägen offroad i skogen) och hade hunden precis bakom mig, eftersom det var offroad lät jag honom gå bakom mig istället för framför. Tittade på honom bakom, han låg 15 meter bakom. Berömde honom. 30 sekunder senare är han försvunnen. Jag skriker efter honom. Ingenting. Ser en bil stanna. Får genast panikångest. Bilen hann stanna som tur var och föraren lockade till sig honom. Han är inte så mycket för främlingar och verkade skärrad. Helt plötsligt ville han inte gå med när jag skulle in i skogen igen så jag fick ta tag i honom och skicka honom in dit.
Det värsta är att han är alltid annars 99% på inkallning och han VET att han inte får vara på vägen om jag inte själv befinner mig där. Han kan till och med skilja på trottoar och väg.
Fattar inte vad som hände. Mår sjukt dåligt över det i varje fall. Han verkade inte ens glad när jag hittade honom. Bara rädd och smörade samtidigt som han inte ville komma till mig. Jag hoppas det är ännu en spökålder men han är ju 3 år så det känns inte som rätt ålder liksom.
Blir i varje fall lydnadsträning uppifrån hästryggen och inne i stallet så det inte händer igen. Till fots är det inga problem.
Du ska absolut inte känna dig som någon dålig matte! Sånt som händer, var glad att det gick bra istället. Som Kärringen säger får man ju väga för- och nackdelar, för man kan aldrig nånsin ha 100% kontroll över ett djur i alla lägen, så man tar ju risker med att ha en hund lös. Men riskerna kan ju ändå vara värt det, jämfört med att konstant ha hunden kopplad.
Och tack till dig Kloka ord som vanligt!
Jag tänker väl exakt som ni egentligen men kan inte riktigt applicera det på mig själv eller hur man nu säger.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |