Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
LATTJODAG!!!

Nu går jag ut med hunden i solen sen blir det en ridtur.

Hoppas ni alla andra kör hojar också (utom YipYip, SLUTA GRINA :mad:)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Menar du när man har rimmat? :va:)

Eeeehhh ja precis.

Tro mig, om jag inte tröttnar på er så får du fler tillfällen :p men du får allt komplettera ditt gnägg-djur med en hoj snart.. :yoparty

:tummenupp Planen är att komplettera med en hoj, men folk värderar ju sitt skrot så satans högt :4skrika
Ja ja de kommer en dag :)

LATTJODAG!!!

Nu går jag ut med hunden i solen sen blir det en ridtur.

Hoppas ni alla andra kör hojar också (utom YipYip, SLUTA GRINA :mad:)

Håll dig i manen ;) Jag hoppas jag äntligen lyckats låsa in mitt lilla odjur i hagen. Vi får se. :3freak

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Viker mig för ålderdomen.. Jag är bakfull, SÅ bakfull. Och det blev varken sent eller direkt blött igår :(

Bullen: Vad gör jag för fel?

Grymt kul kväll med närapå surrealistisk avslutning dock. Märkligt.

Men så ont i huvet, och jag jobbar om några timmar :(

Jag börjar också bli gammal tror jag, bakfull på tre öl är fan inte ok...:huvet Förvisso inte så mycket bakfull, men dock! Kände helt klart av det, och det fastän väldigt måttligt drickande, var mätt och belåten och hade ätit ordentligt och drack ordentligt med vatten både före under och efter ölintaget! Vafan, snart får man väl sluta med spriten helt, det är inte värt dagen efter längre... :( Anna var det för två-tre år sen, då kunde man ju dricka vafan som helst under vilka förhållanden som helst och må som en prins dagen efter. Vafan!:mad:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag trimmade ner håret till 3mm och gick ut i skogen och njöt av solskenet. Jäklar vad skönt det var att känna solen på skallen igen efter vintern. :banana:banana:banana

Vore det inte så mycket salt på vägarna så skulle jag plocka fram hojen. Vissa vägar är helt vita av vinterns salt och när någon kör så dammar det av salt. :mad:

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
:tummenupp Planen är att komplettera med en hoj, men folk värderar ju sitt skrot så satans högt :4skrika
Ja ja de kommer en dag :)

Ja just nu är det fan stört, har försökt att hitta en besiktad hoj för att stilla begäret en månad innan min nuvarande blir klar.. men fan.. finns inte en enda skithoj runt 5-7k till salu just nu (som är vägduglig)..
Hade tänkt stjäla faderns hoj, men den sålde han för en vecka sen, bara dålig tajming.. hele tin..

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag börjar också bli gammal tror jag, bakfull på tre öl är fan inte ok...:huvet Förvisso inte så mycket bakfull, men dock! Kände helt klart av det, och det fastän väldigt måttligt drickande, var mätt och belåten och hade ätit ordentligt och drack ordentligt med vatten både före under och efter ölintaget! Vafan, snart får man väl sluta med spriten helt, det är inte värt dagen efter längre... :( Anna var det för två-tre år sen, då kunde man ju dricka vafan som helst under vilka förhållanden som helst och må som en prins dagen efter. Vafan!:mad:

Haha stackarn då. ;) Det där med att skylla på åldern skulle jag dock vilja påstå är ren bullshit. Möjligtvis att man brydde sig mindre om bakfyllan som yngre, eller att man oftare var extremt bakfull så alla gånger som var mildare än det var "knappt bakfull alls". Men att man skulle bli mer/mindre bakfull pga att man blir äldre tror jag inte händer så ofta. ;)

När jag var 18 hade jag en period där jag alltid fick feber dagen efter, oavsett hur mycket eller lite jag druckit. DET var lite jobbigt, måste jag säga. Vet inte vad det berodde på, men ibland verkar helt enkelt kroppen reagera ganska starkt på alkohol, även om det inte är i stor mängd.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
bakfyllorna var värre förr....
iofs kanske beroende på något hårdare intag kvällen/kvällarna innan
konvalecensen efter en 3-4 dagars fest(ival) brukade inte gå av för hackor :crash

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
image.jpg

Dejten hade fullförståelse för att skruva gick före frukost! :tummenupp
Kan nog bli nått med denna:tuttar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Haha stackarn då. ;) Det där med att skylla på åldern skulle jag dock vilja påstå är ren bullshit. Möjligtvis att man brydde sig mindre om bakfyllan som yngre, eller att man oftare var extremt bakfull så alla gånger som var mildare än det var "knappt bakfull alls". Men att man skulle bli mer/mindre bakfull pga att man blir äldre tror jag inte händer så ofta. ;)

När jag var 18 hade jag en period där jag alltid fick feber dagen efter, oavsett hur mycket eller lite jag druckit. DET var lite jobbigt, måste jag säga. Vet inte vad det berodde på, men ibland verkar helt enkelt kroppen reagera ganska starkt på alkohol, även om det inte är i stor mängd.

Ja skyller inte på nånting. Eller nja, möjligtvis spriten då...:gnissla Vad jag menar är: Jag har ingen aning om VAD som hänt, men NÅGOT har helt klart hänt och det har hänt i takt med att jag blivit äldre. För sisådär fem år sen så festade jag lätt loss på en halvliter sprit eller en 11-12 öl en kväll, yrade runt som en vinglig höna ett par timmar, gick hem, spydde, somnade, vaknade dagen efter helt utvilad, pigg som en lärka och helt utan vare sig illamående eller huvudvärk. Blev verkligen ALDRIG bakfull, hade riktigt roligt åt polarna som låg däckade med skallebank och diverse andra åkommor dagen efter medan jag kunde hitta på vafan jag ville och fortsätta festa om jag så ville. Sen för ett par år sen så började jag märka ett samband mellan spritintaget kvällen innan och tröttheten dagen efter. Blev liksom slö och orkeslös dagen efter en fest... Dröjde inte sådär jättelång tid förrän jag började få ordentlig huvudvärk också, och jag märkte snabbt hur viktigt det var att dricka mycket vatten. Med tiden har det eskalerat och numera blir jag spysjuk om jag super till ordentligt en kväll, ligger däckad hela dagen efter med massiv huvudvärk, frossa och kräkanfall (ibland två dagar efter om det varit en riktigt blöt kväll). Och jag kan inte komma på vad som skulle ha förändrats med tiden, mer än min ålder...:va Jag kan köpa att jag reagerar starkare på sprit nu än jag gjorde för en fyra fem månader sen då jag på denna tid tappat ca en femtedel av min kroppsvikt, men jag väger ändå mer nu än jag gjorde för fem år sen och toleransen borde vara ungefär densamma... Eller nja, inte nu då. I takt med att bakfyllorna blivit värre har jag dragit ner på festandet och till viss del kan ju min nuvarande dåliga tolerans bero på ren ovana. Men det har verkligen hänt i den ordningen, att jag dragit ner på festandet på grund av tilltagande bakfyllor. Det var inte tilltagande festande som ledde till eskalerande bakfyllor, och det är heller inte så att jag dragit ner på festandet och tappat tolerans vilket i sin tur ltt till värre bakfyllor. Bakfyllorna kom först, och de liksom smög sig på...:va Men visst, har du någon bättre teori än ålder så fram med den ;) Jag har ingen teori egentligen utan konstaterar bara fakta och försöker komma på vilka faktorer som kan påverka dessa fakta...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Hehe det måste vara studsigt serru. Måste få upp spänsten om jag ska unna göra saltos

För min del tycker jag mer det handlar om teknik än spänst, man måste inte kunna hoppa jättehögt för att kunna slå runt ordentligt... Gäller ju liksom at hoppa och sen slå runt med hela kroppen, hoppa rakt upp, ta i med utsträckta armar, ta tag i knäna, dra in benen, slå runt och sträck tillbaka ut och landa i rätt tid... När jag väl fick grepp på själva tekniken behövdes det väldigt mycket mindre spänst :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
För min del tycker jag mer det handlar om teknik än spänst, man måste inte kunna hoppa jättehögt för att kunna slå runt ordentligt... Gäller ju liksom at hoppa och sen slå runt med hela kroppen, hoppa rakt upp, ta i med utsträckta armar, ta tag i knäna, dra in benen, slå runt och sträck tillbaka ut och landa i rätt tid... När jag väl fick grepp på själva tekniken behövdes det väldigt mycket mindre spänst :)

Möjligen, men jag vill helst inte göra en volt alltför nära marken :gnissla

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Möjligen, men jag vill helst inte göra en volt alltför nära marken :gnissla

Haha, extra spännande blir det när du ska göra en volt inomhus, med "vanlig" takhöjd... Då får man safea och köra ett lågt hopp, mer eller mindre på huk, med högre hastighet på själva hopdraget och överslaget... :D Du startar på huk, viker ihop dig till en boll, snurrar sm fan och landar på huk:D :tummenupp

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Haha, extra spännande blir det när du ska göra en volt inomhus, med "vanlig" takhöjd... Då får man safea och köra ett lågt hopp, mer eller mindre på huk, med högre hastighet på själva hopdraget och överslaget... :D Du startar på huk, viker ihop dig till en boll, snurrar sm fan och landar på huk:D :tummenupp

Tåls att träna på :D Men jag har inte nåt bra ställe att göra det på dock :(

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...