Singeltråden

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kanske, det är bara så surt att höra "nepp, inget att göra" när man sitter med en högst verklig skada och har ont liksom... Framförallt efter att ha väntat länge, då känns väntan ännu mer bortkastad. Men men, det har varit så nu senaste fem gångerna jag skadat mig lite värre och bestämt mig för att det nog är bäst att åka in, så då vet jag väl att jag kan höja den gränsen ett pinnhål nu... :D

Hehe, vet jag inget om dessvärre så jag kan inte uttala mig. Jag tycker Lund funkar illa nog...:gnissla

Nu är ju inte jag läkare men det KAN ju vara så att det faktiskt inte GÅR göra nåt åt skadan..steloperera käken så den inte hoppar ur igen känns ju inte så aktuellt :crash

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
japp de kan jag lova, är inne i sjuksköterskeprogrammet och där finns det en del äldre, på gott och ont..

Misstänker detta!! Hur som helst grymt kul att höra :)

Intressant, hur har det gått då? Eller du kanske inte orkar/vill gå in på din forskning om ljud hur det påverkar en människa! Jag påverkas negativt omnågon tjötar under föreläsningen (förutom läraren)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du får börja göra som jag, ringa innan och kolla om du borde åka in eller inte! :tummenupp

Ja, men då måste man ju alltid in, efter 5tim väntande kommer man till en läkare som säger "ofan, detta måste röntkas!" och sen får an en remiss dit om 3 veckor... Provsvar om 2 till? Så kanske det blir operation om ett halvår.

Är det nånting farligt trillar man ju av pinn innan de gjort nått, annars är det inte farligt, och då hinner det självläka.

He bar å kör. :hihi

Last edited:

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Misstänker detta!! Hur som helst grymt kul att höra :)

Intressant, hur har det gått då? Eller du kanske inte orkar/vill gå in på din forskning om ljud hur det påverkar en människa! Jag påverkas negativt omnågon tjötar under föreläsningen (förutom läraren)

Vill man så kan man:)

Nja jag ska nog inte gå in med mitt nördsnack om min forskning, kommer ta död på hela singeltråden då;)
Men kort, håller på med dataanalys nu och för en gångs skull får man fram data som man vill ha, Kanske kommer sluta med att det spelas avslappningsband med fågelkvitter på alla industrier runt om i Sverige haha;)
Industriljud indikerar helt enkelt på att de inte bara påverkar kognitivt utan även en ökad trötthet uppmätt i muskler.. typ..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
japp..25 år i 1 och 1/2 dag till, är inne på mitt tredje år här, halvtid lärare halvtid forskning. pluggade direkt efter gymnasiet, tog en kandidat i pedda, en magister i medicinsk vetenskap (humanbiologi) skrev en bra D uppsats och vips hade man jobb:) Till hösten blir det förhoppningsvis doktorandstudier.. japp nu har ni mitt cv i singeltråden också

Nämen oj!
Nu känner jag ju mig otillräcklig igen, jag som får psykbryt efter <5min i ett klassrum. :näsblod

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vänta lite här, är du 25 år jobbar som lärare? Hur har du hunnit med det?!:Bugar

Inte svårt att hinna med det om man valt att plugga direkt efter gymnasiet.

Jag jobbar ju också som lärare på en gymnasieskola men det är bara för ämnet råkar vara mitt modersmål så jag har iofs ingen utbildning i det. :)
Finns flera lärare som är outbildade dessutom. Men misstänker att skruttiz undervisar på högre nivå än gymnasiet iallafall!

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja, men då måste man ju alltid in, efter 5tim väntande kommer man till en läkare som säger "ofan, detta måste röntkas!" och sen får an en remiss dit om 3 veckor... Provsvar om 2 till? Så kanske det blir operation om ett halvår.

Är det nånting farligt trillar man ju av pinn innan de gjort nått, annars är det inte farligt, och då hinner det självläka.

He bar å kör. :hihi

Akuten på Åland verkar betydligt sämre än Karlstads till och med... :tungan Du kan ju aldrig behöva vänta flera veckor (eller ens dagar) på röntgen vid en akut skada? :va

Kanske kommer sluta med att det spelas avslappningsband med fågelkvitter på alla industrier runt om i Sverige haha;)

Då kommer Jävla Peter byta jobb direkt! :D

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vill man så kan man:)

Nja jag ska nog inte gå in med mitt nördsnack om min forskning, kommer ta död på hela singeltråden då;)
Men kort, håller på med dataanalys nu och för en gångs skull får man fram data som man vill ha, Kanske kommer sluta med att det spelas avslappningsband med fågelkvitter på alla industrier runt om i Sverige haha;)
Industriljud indikerar helt enkelt på att de inte bara påverkar kognitivt utan även en ökad trötthet uppmätt i muskler.. typ..

Jag kan tipsa om ett annat fågelrelaterat stycke annars :banana

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Akuten på Åland verkar betydligt sämre än Karlstads till och med... :tungan Du kan ju aldrig behöva vänta flera veckor (eller ens dagar) på röntgen vid en akut skada? :va

Mja akut och akut, svingade ned i asfalten från en hylla på en 3,5m, (fastnade med foten när jag skulle ned, jäkla tövvel, så kom med huvet först), för ~1 år sen, tog ju emot mig med handen som gav vika så handleden svällde upp några cm.

Vilket fall skulle de sjukskriva mig tills röntken hade tid nån vecka senare (semestertider), och då skulle jag inte få använda handen så länge ifall det var nått.:dummer
Sket i det och lindade bandage istället, slutade vara svullet & göra ont efter några veckor ändå. :tummenupp

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Jag jobbar ju också som lärare på en gymnasieskola men det är bara för ämnet råkar vara mitt modersmål så jag har iofs ingen utbildning i det. :)
Finns flera lärare som är outbildade dessutom. Men misstänker att skruttiz undervisar på högre nivå än gymnasiet iallafall!

Detta är inte på gymnasie nivå hon undervisar i..

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,

javisst fortsätter man direkt så är det inte så konstigt
japp de är högskola jag jobbar på, dock är jag jävligt mycket yngst, 7 år till nästa . De flesta här skulle kunna vara min mamma, eller mormor med för den delen...
Vi åkte till Gotland med jobbet för nått år sen, Då funderade högsta chefen vem tusan han hade anställt som åkte på ungdomsbiljett på båten;):va:tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Studsar in och basunerar ut att jag klarade min tenta, och studsar sedan vidare för att åk till världens finaste ponny i det fina vädret! :banana:glömdet

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum