Singeltråden

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jo, jag med... Spenderade ju ganska nyligen fem timmar på akuten. När man äntligen fick träffa doktorn tittade han på en ett par sekunder och konstaterade sen att sånt här gör man inget åt. Tack för den... Det är inte lönt, får sluta åka till doktorn i tv ksamma fall och bara åka in för typ benbrott och liknande...

Va, du bor ju ändå i Lund!!
En stor tallrik skepsis är vad som behövs vid dylika möten. Det går 13 kassa på dussinet.

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Helt slut efter att ha haft ett seminarium, så kommer man in på kontoret och kollegan har hunnit gått, (suck tråkigt) Men hon han sprida lite kärlek innan hon gick. Vad glad jag blev:)

View attachment 380360

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du får börja göra som jag, ringa innan och kolla om du borde åka in eller inte! :tummenupp

Det var ju det jag gjorde, fick höra att det var bäst att låta någon titta på det... Men nej, nu skiter jag i doktorer om det inte är något som jag vet behöver tittas på :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du får börja göra som jag, ringa innan och kolla om du borde åka in eller inte! :tummenupp

Det var ju det jag gjorde, fick höra att det var bäst att låta någon titta på det... Men nej, nu skiter jag i doktorer om det inte är något som jag vet behöver tittas på :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Aha, men då hade det ju kanske kunnat vara nån annan typ av skada? Då är det ju rätt bra att kunna utesluta det i alla fall. :) Var glad att du inte bor i Karlstad i alla fall, är rätt övertygad om att vi har Sveriges sämsta akutmottagning här. ;)

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Seminarium om vad? :) Tänka vad ett litet hjärta kan göra gott:)

Blev lite kris, fick lov att hoppa in och täcka upp en timme för en kollega inom området cellen (jag har hand om en fysiologikurs) inte riktigt mitt område, men tror de löste sig helt ok iaf.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Aha, men då hade det ju kanske kunnat vara nån annan typ av skada? Då är det ju rätt bra att kunna utesluta det i alla fall. :) Var glad att du inte bor i Karlstad i alla fall, är rätt övertygad om att vi har Sveriges sämsta akutmottagning här. ;)

Trollhättans akutmottagningen ligger fan bra till med...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Kanske, det är bara så surt att höra "nepp, inget att göra" när man sitter med en högst verklig skada och har ont liksom... Framförallt efter att ha väntat länge, då känns väntan ännu mer bortkastad. Men men, det har varit så nu senaste fem gångerna jag skadat mig lite värre och bestämt mig för att det nog är bäst att åka in, så då vet jag väl att jag kan höja den gränsen ett pinnhål nu... :D

Hehe, vet jag inget om dessvärre så jag kan inte uttala mig. Jag tycker Lund funkar illa nog...:gnissla

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Blev lite kris, fick lov att hoppa in och täcka upp en timme för en kollega inom området cellen (jag har hand om en fysiologikurs) inte riktigt mitt område, men tror de löste sig helt ok iaf.

Vänta lite här, är du 25 år jobbar som lärare? Hur har du hunnit med det?!:Bugar

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Kanske, det är bara så surt att höra "nepp, inget att göra" när man sitter med en högst verklig skada och har ont liksom... Framförallt efter att ha väntat länge, då känns väntan ännu mer bortkastad. Men men, det har varit så nu senaste fem gångerna jag skadat mig lite värre och bestämt mig för att det nog är bäst att åka in, så då vet jag väl att jag kan höja den gränsen ett pinnhål nu... :D

Klart det är surt och trist att vänta, men det är ju så, de allvarliga skadorna går lite före. ;) I såna lägen är det nästan bättre att ta vårdcentralen först och få en bedömning och ev. remiss till röntgen om det behövs, så slipper man väntan.

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Vänta lite här, är du 25 år jobbar som lärare? Hur har du hunnit med det?!:Bugar

japp..25 år i 1 och 1/2 dag till, är inne på mitt tredje år här, halvtid lärare halvtid forskning. pluggade direkt efter gymnasiet, tog en kandidat i pedda, en magister i medicinsk vetenskap (humanbiologi) skrev en bra D uppsats och vips hade man jobb:) Till hösten blir det förhoppningsvis doktorandstudier.. japp nu har ni mitt cv i singeltråden också

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
japp..25 år i 1 och 1/2 dag till, är inne på mitt tredje år här, halvtid lärare halvtid forskning. pluggade direkt efter gymnasiet, tog en kandidat i pedda, en magister i medicinsk vetenskap (humanbiologi) skrev en bra D uppsats och vips hade man jobb:) Till hösten blir det förhoppningsvis doktorandstudier.. japp nu har ni mitt cv i singeltråden också

Får erkänna att jag är imponerad! Men det är ju studier på 8år hur har du fixat det? Grattis i förskott då :)
Känns som att dina elever är i våran ålder samt äldre?!

Vad forskar du inom?

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Det är banne mig väldigt imponerande, du är grym!:tummenupp

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Får erkänna att jag är imponerad! Men det är ju studier på 8år hur har du fixat det? Grattis i förskott då :)
Känns som att dina elever är i våran ålder samt äldre?!

Vad forskar du inom?

Nja asså jag gick på skidgymnasium på gymnasiet med jävligt bra lärare..skidor halvdagar, plugg andra halvan, så jag han liksom aldrig bli skoltrött.. Så skadade jag mig, slutade åka, la energi på att plugga istället. läste idrottstränare (elittränare inte lärare) i falun första 3 åren. Då läste man pedagogik och humanbiologi, Så la man till ett halvår fick man kandidat i bägge, men jag la till 1,5 år och gjorde magistern i humanbiologin, Så jag har inte pluggat på heltid sedan vt10. Nu läser jag bara lite strökurser, metodkurser å så.. infor nästa år.

Just nu är jag inne i ett projekt om stress, Hur olika kognitiva belastningar kan påverka fysisk arbetsförmåga (labbråtta alltså) Har pinat industriarbetare i labbet, där de fått lyssna på olika ljud samtidigt som de gjort ett fysiskt arbete

Det är banne mig väldigt imponerande, du är grym!:tummenupp

tack:)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning